Prima pagină  »  Ştiri  »  Cel mai rapid SUV din lume – Brabus GLK V12 -
22 DECEMBRIE 2009, 17:12
2,195
0
Cel mai rapid SUV din lume – Brabus GLK V12 - 322.3 km/h!
De Constantin Mihalachi
1
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
Brabus – un nume cunoscut de absolut oricine, unul care duce cu gandul la cele mai rapide si exclusive sport car-uri din lume modificate dupa versiunile de serie Mercedes-Benz, Smart sau chiar Maybach, dovedeste inca odata ca are posibil cei mai “nebuni” ingineri din toata lumea. Anume acestia au intrat de curand in atelier impreuna cu versiunea de serie Mercedes-Benz GLK, si au iesit peste catva timp cu cel mai turbat de rapid SUV din toata lumea – Brabus GLK V12!

Fondat in anul 1977 de Bodo Buschmann, atelierul Brabus a devenit foarte rapid cel mai mare tuner al automobilelor Mercedes-Benz, urmand ca pe la inceputul secolului XXI sa isi indrepte atentia si catre modelele Smart si Maybach. Pana in prezent, industria automobilistica a reusit sa admire foarte multe modele memorabile Brabus, printre care se afla si astfel de bolizi ca: Brabus BULLIT (Mercedes-Benz C-Class), Brabus ROCKET (Mercedes-Benz CLS), Brabus SV 12 R (Maybach 52S/62S), Brabus Ultimate 112 (Smart ForTwo Convertible), si cea mai rapida decapotabila din lume pana de curand Brabus SV12 Biturbo Roadster (Mercedes-Benz SL). Insa de acum in colo, mai avem o bijuterie marca Brabus – GLK V12.

Noul Brabus GLK V12 are la baza cel mai mic SUV din gama de modele Mercedes-Benz, unul care se pare ca a fost cel mai potrivit pentru gandurile inginerilor Brabus, cei care si-au dorit sa creeze cel mai rapid SUV din lume, si pana la urma au reusit. Secretul “Celui Mai Rapid SUV Din Lume” consta desigur in propulsorul de sub capota, cel care deriva dintr-un motor Mercedes-Benz V12 din care s-a aruncat aproape tot ce s-a putut, ramanand doar blocul cilindrilor. Prin urmare totul este absolut nou, si mai mare dupa capacitate, spre exemplu, capacitatea cilindrica a crescut de la 5.5 litri la 6.3 litri, turbo aspiratoarele au devenit doua la numar si mult mai eficiente, iar astfel, rezultatul a devenit unul dramatic – 750 cai-putere si un cuplu maxim enorm limitat electronic la 1.100 Nm din 1.350 Nm posibili. Aceste date sunt mai mari decat la orice sport car care imi vine acum in gand, mai mari decat la un Ferrari F430, Bentley Continental GT, ba chiar mai mari decat la un Lamborghini Murcielago LP 670-4 Super Veloce, si nu uitati ca vorbim in continuare despre un SUV!

Trebuie sa mentionez ca propulsorul de sub capota noului Brabus GLK V12 mai poate fi regasit si sub capota uneia din cele mai rapide decapotabile din lume - Brabus SV12 Biturbo Roadster. Puterea enorma este transmisa catre puntea spate cu ajutorul cutie de viteze automata cu 5 rapoarte, prin rezultat, acceleratia 0-100 km/h dureaza doar 4.2 secunde (la fel ca in cazul unui roadster Mercedes-Benz SL 65 AMG), 0-200 km/h in doar 12.8 secunde, in timp ce viteza maxima este de 322.3 km/h!

Aceste date nu ar fi putut fi optinute fara modificarile aplicate aerodinamicii, suspensiei si franelor ce trebuie sa opreasca furia celor 750 cai-putere intr-un timp cat mai scurt. Pentru a face fata vitezelor de peste 300 km/h, bumper-ul fata preluat de pe versiunea WIDESTAR a fost modificat in tunelul de vant, fiind dotat cu prize de aer si mai enorme. In combinatie cu spoiler-ul fata, bumper-ul minimizeaza forta de ridicare a partii frontale la viteze enorme. Aripile fata/spate preluate de la aceeasi versiune WIDESTAR au suferit la randul sau modificari semnificative adaugandu-i noului GLK V12 inca 5 cm in latime.

In partea din spate vom observa spoiler-ul de pe acoperis care la fel reduce forta aerodinamica de ridicare si este un factor important in mentinerea stabilitatii celui mai rapid SUV din lume. Reflectorul curentilor de aer ce gazduieste in acelasi timp si tevile sistemului de esapament concepute din inox contribuie la prezenta look-ului agresiv in partea spate. Jantele din aliaj usor de 22 inch dovedesc cat de imensa este puterea pe care si-o dezlantuie pe asfalt Brabus GLK V12, anvelopele pentru care sunt furnizate de Pirelli sau YOKOHAMA, marimea acestora fiind de 295/25 ZR22.

Suspensia sport Brabus a fost conceputa special pentru SUV-ul cu 12 cilindri, oferind posibilitatea de a fi ajustata pentru puntea fata/spate in baza a 10 moduri pre-setate. Pentru a face fata puterii enorme, Brabus GLK V12 este dotat cu unul din cele mai performante sisteme de franare cu 12 pistoane si discuri de 15 inch perforate pe fata, si 14 inch si 6 pistoane pe spate.
Interiorul noului GLK V12 reflecta la randul sau maretia acestui SUV unic, fiind tapitat in totalitate cu piele, care optional poate fi inlocuita cu Alcantara. Pe timp de noapte, la deschiderea usilor pragurile sunt iluminate intr-o frumoasa nuanta albastra de logo-ul Brabus V12, aceeasi nuanta fiind regasita si la iluminarea vitezometrului cu o limita de 330 km/h.

Presupun ca toate cele expuse v-au pregatit si pentru un pret pe masura, insa trebuie sa va spun ca acesta este si mai mare decat ati fi crezut, deoarece costul unui Brabus GLK V12 incepe de la 397.000 Euro, cu posibilitatea de a ajunge cu usurinta peste 450.000 Euro! In cazul in care vi-l doriti foarte mult ati face bine sa va grabiti in Dubai, acolo unde este prezentat noul GLK V12, si pe care cu siguranta au pus deja ochiul multi seici arabi.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!