Prima pagină  »  Ştiri  »  Electro Porsche – este o realitate!
16 DECEMBRIE 2009, 14:06
1,537
0
Electro Porsche – este o realitate!
De Constantin Mihalachi
0
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
Schimbarile climaterice pe care le observam tot mai mult in ultimul timp au generat ca mai multi producatori de automobile sa revada politica companiei in acest sens, mai ales ca un numar foarte mare de clienti atrag tot mai mult atentia la nivelul emisiilor nocive pentru mediul inconjurator care sunt practic aruncate in aer de sistemele de esapament ale vehiculelor. Pe de alta parte observam aparitia tot mai multor companii specializate in productia automobilelor electrice, aici am putea mentiona cu usurinta Tesla, THiNK, Fisker s.a. Insa mai pe nou, companiile de tuning, cele care ridicau puterea automobilelor pana la cote maxime fara de a trage atentia la consumul si nivelul de poluare al mediului inconjurator, si-au indreptat atentia spre modificarea automobilelor intr-o alta directie, una mai “verde”.

Aici este cazul companiei de tuning germane RUF, cea care s-a specializat in ultimul timp pe modificarea automobilelor Porsche nu din punct de vedere dinamic, ci din punct de vedere al eficientei demonstrate de acestea in primul rand prin nivelul scazut al emisiilor. In asa mod, aproximativ cu un an in urma, compania a lansat conceptul eRUF Model A, cel care avea la baza legendarul Porsche 911. In locul propulsorului cu 6 cilindri, inginerii RUF au plasat sub capota un electro-motor de 150 kW, sau 204 cai-putere si 650 Nm! Insa cutia de viteze a ramas aceeasi, manuala cu 6 trepte, oferind spre deliciul inginerilor aceleasi sentimente dinamice formidabile chiar daca acceleratia pana la 100 km/h dureaza 7 secunde, iar acul vitezometrului se opreste undeva in regiunea a 260 km/h. Datorita bateriilor Litiu-Ion furnizate de compania britanica Axeon, care pot fi incarcate in 10 ore, raza de deplasare a conceptului eRUF Model A este de 250 – 320 km.

eRUF Model A a evoluat pe parcursul anului trecut in modelul eRUF Greenster, cel care a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva in primavara anului curent. Greenster a fost prezentat ca un electro-mobil conceput intr-un stil retro asemanator modelelor 911 Targa din anii ’60 ai secolului trecut, cu parbriz ceva mai mic dupa dimensiuni ca pe modelul Speedster. Electro-motorul companiei Axeon a fost inlocuit cu unitatea de propulsie electrica marca Siemens cu o puere de 270 kW sau 362 cai-putere, in timp ce cuplul maxim este absolut imens – 942 Nm! Bateriile au scazut in marime cu 30 %, in timp ce capacitatea acestora de stocare a energiei electrice a crescut considerabil. Fata de cele 10 ore cat dura incarcarea bateriilor precedente, Greenster permitea o alimentare de doar 1 ora prin intermediul unei prize de 400 V.

Insa cel mai recent model electric Porsche modificat de compania RUF, este RUF Stormer, model creat pe baza SUV-ului Porsche Cayenne. Sub capota noului Stormer este amplasat acelasi electro-motor Siemens ce genereaza 362 cai-putere si 942 Nm, care asigura o accelerare de pana la 100 km/h in mai putin de 10 secunde. Energia stocata in bateriile Litiu-Ion este suficienta pentru parcurgerea unei distante de 200 km.

Pana cand nu este cunoscut numarul exact al exemplarelor produse in anul 2010, insa se stie ca RUF planifica asamblarea unui numar mic de modele Stormster,ce vor fi oferite atat in versiune standart, cat si cu ampatament ceva mai lung, ultimul fiind caracterizat si de farurile preluate de la modelul 911.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!