Prima pagină  »  Ştiri  »  Premiera Mondiala: Audi RS 5
23 FEBRUARIE 2010, 16:18
2,620
0
Premiera Mondiala: Audi RS 5
De Constantin Mihalachi
1
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
Dupa ce in urma cu doi ani am fost martori la lansarea familiei Audi A5, iata ca producatorul din Ingolstadt vine in cadrul aceluiasi Salon Auto de la Geneva, acolo unde A5 a debutat in 2007, si lanseaza cea mai rapida versiune a acestuia – RS 5! Noul model urmeaza sa fie comercializat incepand cu primavara acestui an, iar pretul de start in Europa va fi de 77.000 Euro.

Audi a avut nevoie de mai multe “ingrediente” cheie pentru a concepe acest model superb – platforma lui Audi A5, propulsor V8 FSI derivat din cel V10 regasit pe Audi R8, cutie S tronic cu 7 trepte si dublu ambreiaj, diferential sportiv (raport de putere 40:60, sau in caz de necesitate pana la 85 pe spate) si tractiune integrala quattro s.a. In rezultat, inginerii din Ingolstadt au reusit sa faureasca un Audi RS 5 ce emite 450 cai-putere si 430 Nm dintr-o capacitate cilindrica de 4.2 litri.

Performantele sunt pe masura – acceleratie 0-100 km/h in 4.6 secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h, sau 280 km/h in cazul in care ii rugati foarte mult pe inginerii Audi sa scoata limitatorul de viteza. Chiar daca a conceput un adevarat sport car, Audi nu a uitat de consumul acestuia, care se pare ca este mai mic decat al concurentilor directi, 10.8 l/100km.

Puterea este transmisa pe asfalt prin intermediul rotilor cu jante de 19 inch si anvelope cu o marime de 265/35. Optional, Audi RS 5 poate fie echipat cu jante de 20 inch si anvelope 275/30. Sistemul de franare este compus din discuri ventilate ce masoara 365 mm in diametru pe puntea fata, cu posibilitatea de a fi comandate discuri dintr-un aliaj de ceramica si carbon cu o dimensiune de 380 mm.

Exteriorul este foarte fioros spre deosebire de versiunea standart. Bumper-ul fata demonstreaza prize de aer mult mai mari, aripile sunt acum mai evazate, iar in rest mai fiind regasit si difuzor de aer fata/spate, cat si un spoiler spate care se extinde automat la viteze de peste 120 km/h, si se retracteaza in cazul in care viteza de rulare este mai mica de 80 km/h. Prezenta acestor elemente nu au decat un scop – stabilitatea atat de necesara la vitezele inalte pe care de altfel le poate atinge Audi RS5.

La interior intalnim scaunele sportive cu suport lateral sporit si combinatie piele-Alcantara, dar si multitudinea logo-urilor “RS 5” de pe volan, scaune, si covorase. Audi a pus la dispozitia clientilor foarte multe posibilitati de personalizare a interiorului cu materiale exclusive din carbon, aluminiu, sau piele naturala de diferite nuante.

Audi RS 5 este al treilea reprezentant din familia “RS” dupa RS 4 si RS 6, modele lansate in 2006 si respectiv 2008. Daca este sa le clasificam dupa putere, situatia ar sta in modul urmator:

• Audi RS 6 – 5.0 litri V10 TFSI Bi-Turbo. Putere – 580 cai (650 Nm). Acceleratie – 4.6 secunde, viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.
• Audi RS 5 – 4.2 litri V8 FSI. Putere – 450 cai (430 Nm). Acceleratie – 4.6 secunde, viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.
• Audi RS 4 – 4.2 litri V8 FSI. Putere – 420 cai (430 Nm). Acceleratie – 4.8 secunde, viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.
• Audi TT RS – 2.5 litri TFSI, R5. Putere – 335 cai (450 Nm). Acceleratie – 4.6 secunde, viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!