Prima pagină  »  Ştiri  »  Mitsubishi Lancer X: cum functioneaza o transmisie automata cu raport continuu
9 AUGUST 2010, 10:21
5,336
0
Mitsubishi Lancer X: cum functioneaza o transmisie automata cu raport continuu variabil? De Mitsubishi Motors Moldova
De Mitsubishi Motors Moldova
0


Noul Mitsubishi Lancer X este disponibil atat in versiune cu transmisie manuala, cat si automata. Transmisia automata nu este insa una clasica, cu un anumit numar de trepte, care ar fi schimbate prin comenzi electronice, ci una cu raport continuu variabil (CVT), in care nu exista treptele clasice.

Incepem cu avantajele. Principalele avantaje ale transmisiilor cu raport continuu variabil (numite si variator) se rezuma la eficienta in consum si lipsa socurilor specifice de schimbare a treptelor, fapt care se traduce si printr-o sporire a duratei de viata a motorului.

Cutiile de viteze cu raport continuu variabil sunt de asemenea gestionate electronic, insa, spre deosebire de transmisiile clasice, care folosesc un set de roti zimtate, cu raport predefinit de transmisie, cele cu raport continuu isi pot varia raportul de transmisie intr-o infinitate de proportii, in cadrul unui interval de la minim la maxim.

Daca o roata zimtata ar putea sa-si schimbe continuu diametrul, aceasta ar putea sa isi schimbe si raportul de transmisie. Tocmai acest principiu este aplicat in constructia transmisiilor cu raport continuu variabil. Iar prin modificarea diametrului aceleiasi roti, dispare necesitatea antrenarii diferitelor roti pentru diferite trepte, fapt care se traduce prin lipsa socurilor schimbarilor clasice de trepte.



In rezultat, o transmisie CVT, se poate mult usor adapta pentru a permite motorului sa opereze la rotatii optime, si il poate mentine la acelasi nivel al rotatiilor pe intreaga durata a acceleratiilor de exemplu. De foarte multe ori in datele tehnice este specificat ca valoarea maxima a cuplului motorului se realizeaza la 3500 rpm, de exemplu. O cutie de viteze CVT poate mentine motorul pe intreaga durata a acceleratiei la acele 3500 rpm, modificand in acelasi timp raportul de transmisie odata cu acceleratia. Prin acest exemplu, este demonstrata capacitatea transmisiilor CVT de a face uz mult mai bine de randamentul motorului.

Transmisia CVT, instalata pe Mitsubishi Lancer X, poarta denumirea de INVECS-III si permite adaptarea reactiilor in functie de stilul de condus al celui de la volan. Sistemul de gestiunea ia in calcul mai multi parametri ai masinii – intensitatea presarii pedalei de acceleratie, viteza automobilului, presarea franei, etc – si opereaza schimbarile necesare in raportul momentan de transmisie al cutiei de viteze. Chiar in regim kick-down, lipsesc orice socuri.

Transmisia cu raport continuu variabil, instalata pe Lancer X, dispune si de palete de schimbare manuala a treptelor, pozitionate langa volan, pentru senzatii mult mai sportive. Asa cum trepte nu exista la propriu, transmisia are predefinite electronic sase valori de transmisie, intre care variaza atunci cand este selectat regimul manual de operare, creandu-se astfel efectul schimbarilor manuale.



In acest context, Mitsubishi Motors Moldova aminteste ca pentru motorizarea de 2.0 litri (150 CP) pentru Misubishi Lancer, transmisia automata CVT este oferita gratis, in cadrul actiunii promotionale curente!

Promotia este disponibila in limita numarului de exemplare participante!
_

Pentru orice informatii detaliate sau o cunoastere directa a modelului, va asteptam in Centrul Auto Mitsubishi Motors din Chisinau, la adresa: bd. Dacia, 55.

Telefon: 567-345
GALERIE FOTO (1 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!