Prima pagină  »  Ştiri  »  Peugeot lanseaza 3008 Hybrid4 – primul model diesel hibrid din lume
24 AUGUST 2010, 17:19
1,033
0
Peugeot lanseaza 3008 Hybrid4 – primul model diesel hibrid din lume
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
Peugeot isi doreste sa fie cel care va scri un nou capitol in istoria sistemelor de propulsie, lansand in serie primul model diesel hibrid din lume. Noul model este dezvoltat pe baza crossover-ului 3008, iar propulsia acestuia este asigurata de un motor turbodiesel de 2.0 litri si 163 CP si un motor electric, capabil sa ofere o putere echivalenta cu 37 CP. Deci, teoretic, avem o putere sumata de 200 CP, pe un crossover care anunta emisii de CO2 de 99 g/km.

Daca pana acum majoritatea modelelor hibride alegereau in calitate de motor conventional unul pe benzina, Peugeot a ales si pentru partea “traditionala” a sistemului hibrid un motor foarte eficient. Rezultatul pare incredibil: Peugeot 3008 Hybrid4 va indica un consum mixt de doar 3.8 litri de diesel la 100 km!

Motorul diesel va propulsa puntea fata, in timp ce motorul electric va asigura motricitatea puntii spate. Diesel-ul ofera un cuplu maxim de 300 Nm, in timp ce motorul electric livreaza alti 100 Nm, in regim constant. In momentele cand se va solicita performanta maxima a masinii, motorul poate livra 200 Nm, ridicand astfel cuplul sumat la 500 Nm.

Sistemul hibrid al noului model poate opera in patru moduri predefinite: Auto, ZEV, 4WD si Sport. In primul, unitatea de comanda dirijeaza functionarea celor doua motoare astfel incat sa asigure un echilibru optim intre consumul redus si performanta.

Cel de-al doilea regim, ZEV, sau Zero Emission Vehicle, presupune rularea doar pe baza motorului electric, in acest caz emisiile si zgomotul fiind nule. Totusi, daca se va accelera mai pronuntat, sistemul va “conecta” pe o perioada scurta si motorul diesel, pentru a asigura necesitatea de performanta in acel moment. Pentru activarea acestui regim este nevoie, de asemenea, ca bateriile sa dispuna de energie suficienta.

Modul 4WD activeaza un gen de tractiune integrala permanenta, atunci cand si motorul diesel, si cel electric, opereaza in permanenta, propulsand puntile corespunzatoare. Regimul sporeste performanta generala a masinii si ii creste manevrabilitatea, mai ales in conditiile unui teren alunecos. Peugeot promite chiar performante similare cu cele ale unui SUV pentru acest regim. Totusi, nu exista nici o conexiune mecanica intre puntea spate si cea fata, motorul electric, conectat doar “prin fire”, fiind unicul care poate propulsa rotile din spate.

In fine, regimul Sport este axat spre performanta, cu rotatii sporite ale motorului diesel, si o pregatire constanta a masinii de a face fata solicitarilor momentane de accelerari rapizi.

Peugeot 3008 Hybrid4 mai vine cu o transmisie manuala secventiala si sistem Stop & Start de generatia a doua. Bateriile cu care va fi echipat hibridul Peugeot sunt de tip Ni-MH, produse se SANYO, in timp ce motorul electric va fi furnizat de BOSCH.

Peugeot 3008 Hybrid4 va fi produs in Franta, in Sochaux and Mulhouse, si va fi comercializat in Europa incepand cu primavara anului 2011.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!