Dupa ce mai multe modele din cadrul grupului Volkswagen au primit in lista de motorizari noul propulsor diesel de 1.6 litri TDI, a venit si randul lui Superb sa isi ia adio de la vechiul motor 1.9 TDI, pentru a face loc noii realizari tehnice a grupului.
La fel ca si pe celelalte modele, noul turbodiesel dezvolta 105 CP, exact cat dezvolta predecesorul sau 1.9 TDI insa ofera un cuplu mai mare (250 Nm in loc de 240 Nm), si, cel mai important, un consum mult mai mic. Mai mult ca atat, datorita emisiilor scazute si a unei capacitati cilindrice mai mici, acesta ofera anumite avantaje in materie de taxe pe multe din pietele pe care va fi disponibil.
Skoda tine sa sublinieze faptul ca un Superb 1.6 TDI, in versiune sedan, va indica acelasi timp de accelerare de la 0 la 100 km/h 12.5 secunde, ca si versiunea anterioara 1.9 TDI, in timp ce viteza maxima se va reduce cu doar 2 km/h. In acelasi timp, daca motorul 1.9 TDI oferea pentru Superb un consum de 7.3 litri/100 km in mediu urban, 4.8 litri/100 km in mediu extraurban si 5.7 litri/100 km in regim mixt, atunci noul propulsor 1.6 TDI va indica pentru Superb cifre de consum si mai bune: 6.2 l/100 km in regim urban, 4.4 l/100 km in regim extraurban si 5.0 l/100 km in regim mixt.