Prima pagină  »  Ştiri  »  "AUTOSALON 2010": Micul Paris la MOLDEXPO
1 OCTOMBRIE 2010, 03:00
2,156
0
"AUTOSALON 2010": Micul Paris la MOLDEXPO
De Petru Amihalachioaie
1
30 septembrie este data cand a luat startul oficial Salonul Auto din Paris. Insa, in aceasta zi importanta pentru industria auto, la centrul expozitional MOLDEXPO din Chisinau, a luat startul si expozitia de automobile “AUTOSALON 2010”. Sa fie doar o simpla coincidenta sau organizatorii au facut-o intentionat?

Da sau nu, important e ca acest eveniment s-a realizat, chiar daca multi distribuitori au refuzat sa isi expuna modele in acest an dificil.

Deschiderea oficiala a avut loc la ora 11:00, in prezenta multor camere de filmat si reporteri. Dupa ce mai multi oficiali si reprezentati ai unor distribuitori au sustinut cateva discursuri, usile au devenit deschise pentru toata lumea. Jurnalistii, navalind in pavilion, au fost intampinati de “cireasa de pe tort” a intregii expozitii: un Jaguar XJ, in versiune Long. “Haina” sa albastra, in contrast cu jantele enorme, de culoare gri inchis, i-au redat englezului o alura pe cat se poate de eleganta, dar si sportiva. Trebuie sa Va informam aici si despre startul vanzarilor marcii Jaguar in Moldova, incepand chiar din aceasta luna. Odata cu aparitia sa, posibil ca XJ-ul va atrage o buna parte din potentialii cumparatori ai Seriei 7 si ai Clasei S, dornici de ceva mai multa exclusivitate.

In partea stanga a luxoasei nave engleze, se afla un alt Jaguar, fratele mai mic a JX-ului, XF. Avand un pret cam de doua ori mai mic, acesta va concura pe piata Moldovei cu Audi A6, BMW Seria 5 si Mercedes-Benz Clasa E. Apropo, pretul XJ-ului, care e si cel mai scump automobil de la expozitie, e 96.000 Euro.

Land Rover, un alt veteran englez, nu a venit la Chisinau cu ceva nou, expunand modelul Range Rover. Acesta a fost amplasat langa cele doua Jaguar-uri, iar toate trei erau ingradite. Dar sa nu credeti ca vizitatorii nu au avut acces la ele. Au avut, doar ca pe rand, cate unul. Reprezentantii acestor marci au declarat ca au recurs la aceasta modalitate, din punct de vedere al sigurantei (au fost multe cazuri cand s-au furat diferite elemente minore din interioarele automobilelor), dar si pentru a le reda modelelor un iz de lux, intr-un oarecare mod, neaccesibil pentru muritorii de rand.

Volvo a venit cu noile S60 si XC60. Elegante, al naibii de frumoase, sigure. Interioare simple si extrem de dotate cu ultimele tehnologii. Create pentru cei mai deosebiti oameni, pentru cei mai originali. Putini sunt cei care vor opta pentru un Volvo; sa fii original e ceva mai complicat uneori, nu?

Ford a venit cu SUV-ul sau Kuga, in varianta diesel, iar Mazda, a adus la expozitia din Chisinau cuceritoarea Mazda6. Pe de alta parte, Skoda a vrut sa fascineze vizitatorii, aducand o aroma sportiva prin salon: Fabia RS. De cati litri credeti ca are nevoie o masinuta de 180 CP, cu un motoras TFSI, de 1.4 litri, cuplat la o cutie de viteze DSG in 7 rapoarte, pentru a parcurge 100 km in oras? Aproximativ 9! Simplu: inginerie germana.

Miscandu-ne in partea stanga a pavilionului, sare in ochi noul Citroen C3, care este supravegheat in permanenta de o domnisoara simpatica. Nissan a venit cu noul Qashqai. Dupa facelift-ul din aceasta vara, crossover-ul nipon a devenit foarte atragator, datorita farurilor fata si spate mult mai ascutite si alungite. Motorul sau de 1.5 litri, dCi, consuma doar 5.9 litri / 100 km in regim urban.

Iata ca am ajuns si la ultimul model expus, din cadrul pavilionului nr. 1 – renumitul Duster! Doar ca, spre uimirea tuturor, Duster-ul de 10.500 Euro, reclamat prin toata Moldova, la expozitie costa 14.700 Euro. Explicatia este simpla: modelul expus era dotat la maxim cu tot ce se putea. Pentru a raspunde multor intrebari, in spatele SUV-ului romanesc se a rulat in permanenta un filmulet, unde puteau fi vazute capacitatile Daciei Duster.

Primul pavilion poate fi cu siguranta numit pavilionul DAAC Hermes-ului, deoarece aici au fost expuse numai branduri, pe care compania sus-mentionata le reprezinta. Sa trecem deci la celalalt pavilion.

La intrare Va intampina un scooter, premiul mare al unei loterii ce se desfasoara in cadrul expozitiei.

Geely a venit cu cel mai mare model al sau, FC. In spatele sau se observa o privire agresiva si placuta: este vorba de Cruze. Chevrolet Cruze. Impreuna cu Captiva si noul Spark, Chevrolet a venit cu intreaga familie la expozitie. Cel mic, Spark, ca si in cazul Fabiei RS, a venit echipat in varianta sport.

Subaru a prezentat noul Legacy si Legacy Outback, in varianta de dupa facelift. Langa niponii recunoscuti prin motoarele boxer, opuse orizontal, un BMW X1 statea neclintit. BMW?Nu a fost sa fie insa o prezenta oficiala a marcii. X1-ul era doar un element publicitar al unui club auto.

Centrul Auto Elita 5 a venit cu noul crossover de la Mitsubishi, ASX. Partea frontala, ce se aseamana mult cu actualul Lancer X, poate fi bifata la punctele pozitive, pentru cei, carora le place acest design agresiv. In stanga ASX-ului, era amplasat un adevarat rege al off-road-ului: Mitsubishi Pajero Sport. Mi-aduc aminte de o reclama dintr-o revista, unde producatorul japonez isi lauda produsul. “Multi isi lauda modelele sale, precum ca sunt capabile sa infrunte diferite obstacole, noi insa putem spune doar una: de 11 ori am devenit campioni in raliul Paris-Dakar.” Si cu asta basta.

Ceilalti francezi, doar ca de data asta de la Peugeot, au expus noul sau model, 3008. In acest monovolum enorm la sigur ca va incapea toata familia, iar la o rabatare a scaunelor, portbagajul va inghite si mobila din bucatarie.

Una dintre cele mai admirate masini din acest pavilion a fost noul Hyundai Sonata. Formele sale au ceva in comun cu VW Passat CC, insa nu intr-atat de mult, pentru a-l confunda cu un model german. De asemenea, Hyundai Tucson a fost si el prezent la expozitie.

Pe langa toata herghelia de cai, expusa in cele doua pavilioane ale centrului “MOLDEXPO”, au fost prezente si multe alte companii, care isi doreau sa atraga atentia clientilor: piese de schimb, sisteme audio, aparate de spalat, reviste s.a. Afara, observam cateva zeci de masini noi expuse! Pe langa modelele expuse in pavilioane, dealerii au adus cam toate masinile pentru care ofera reduceri. Fie ca este vorba de modele ale anului 2009, sau de modele care isi gasesc mai greu cumparatorii – cu siguranta multi clienti isi vor gasi aici automobilul dorit.

O intrebare ramana totusi neclarificata? De ce nu au fost prezente asa branduri, ca Audi, BMW, Mercedes-Benz sau Lexus? Un reprezentant al BMW, a declarat astazi, ca ei nu au putut participa, deoarece regulile impuse de organizatori, nu le-ar fi permis sa amplaseze standurile conform standardelor de firma.

Pe cat de inovativ a vrut sa fie “noul concept” al expozitiei din Chisinau, in care pavilioanele au devenit un showroom comun, pe atat de abstract si lipsit de orice contact cu industria auto s-a dovedit a fi. Fie ca este vorba de Volkswagen, BMW, Audi, Toyota sau Mercedes-Benz – marcile din lumea auto au standarde riguroase de prezenta a marcii oriunde si oricand – incepand de la modul in care se amplaseaza logo-ul intr-o publicitate vizuala pana la conceptul standurilor de expozitie. Asta le creaza identitate, asta le asigura o continuitate in comunicare si in modul in care sunt percepute. Iar aceste strandarde prevad amplasamente, suprafete minime, delimitare de nivel, de cele mai dese ori, mini-constructii-tip si metode gandite de amplasament a modelelor expuse. Chiar daca distribuitorii din Moldova dirijeaza in mare parte organizarea standului lor, multe din decizii se iau cu acceptul producatorilor. Imaginati-va raspunsul pe care il putea da BMW sau Mercedes-Benz sau Toyota la descrierea expozitiei, in care ii este propus sa faca targ comun cu totii, intr-un gen de kolhoz inovativ... Este admirabil cazul DAAC Hermes-ului, dar si dansii au optat pentru un pavilion doar al lor, acestia putand ulterior expune marcile pe care le reprezinta fara a crea conflice de imagine.

Cam asta e. Desi editia din anul 2010 nu este nici pe departe cea mai spectaculoasa de pana acum, merita, totusi, a fi vizitata.
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!