Aston Martin anunta oficial ca modelul Cygnet - prefatat initial ca un concept la Salonul Auto de la Geneva din primavara acestui an - va fi produs in serie, incepand cu anul 2011. Modelul este de fapt o interpretare ultra-lux a lui Toyota iQ, a carui platforma tehnica o foloseste.
Desi cei de la Aston Martin declara ca noul model va fi in continuare un Aston Martin adevarat, acesta reprezinta totusi o solutie de conformare cu rigorile stricte de emisii CO2 pe intreaga gama de modele a producatorilor, momentul de intrare in vigoare a carora se apropie cu pasi tot mai rapizi. Si deoarece Aston Martin este, in prezent, un producator independent, nefiind parte a unui grup, iar masinile produse de catre inginerii din Gaydon nu sunt prea modeste in emisii CO2, cei de la Aston au fost nevoiti sa adopte o solutie radicala, care, insa, s-ar putea dovedi si de un mare succes.
Studiile celor de la Aston Martin au aratat in repetate randuri ca cea mai mare parte a posesorilor Aston Martin mai detin inca cel putin o masina, iar britanicii s-au gandit ca si celalalt automobil ar putea fi tot un Aston, chiar daca e mult mai compact.
Dupa cum afirma cei de la Aston Martin, Cygnet reprezinta un exemplu de downsizing creativ, care nu compromite inteligenta, maiestria si personalitatea. Desi are doar 3 metri lungime, Cygnet vrea sa ofere acelasi nivel exceptional de confort si atmosfera interioara ca si toate celelalte modele din gama Aston Martin.
Producatorul britanic promite sa dezvaluie datele tehnice complete vizavi de puterea propulsorului cu care va fi echipat, precum si performantele viitorului model catre sfarsitul acestui an.