Prima pagină  »  Ştiri  »  Audi Q5 Hybrid Quattro, gata de productia de serie
15 NOIEMBRIE 2010, 08:36
2,768
0
Audi Q5 Hybrid Quattro, gata de productia de serie
De Ilie Toma
1
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
Puterea unui motor V6 si consumul unui TDI in 4 cilindri – asa se prezinta primul model hibrid de serie din gama Audi. Sub capota modelului si-au facut loc un propulsor TFSI de 2.0 litri, si un altul electric, iar impreuna acestea vor livra o putere de 245 CP.

Q5 hybrid quattro va fi cu siguranta un model gata de acceleratii dinamice: cuplul maxim livrat de sistemul de propulsie atinge valoarea de 480 Nm, suficient cat sa-i asigure masinii o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 7.1 secunde. Iar consumul, in regim mixt, se va situa sub valoarea de 7.0 litri/100 km.

Audi Q5 hybrid va putea rula in modul exclusiv electric pe o distanta de pana la 3 kilometri, la o viteza constanta de 60 km/h. In acelasi regim pur electric, modelul va putea dezvolta o viteza de pana la 100 km/h.

Cum functioneaza?

Sistemul de propulsie hibrida a lui Audi Q5 este unul de tip paralel, ceea ce inseamna ca motorul electric si cel pe benzina sunt situate pe acelasi ax si transmit energia cinetica complementar. Motorul pe benzina este unul in 4 cilindri, 2.0 TFSI, si poate fi regasit si pe modelele traditionale din gama Audi, livrand 211 CP. Imbinand un sistem de injectie directa de inalta precizie si un turbocharger, propulsorul ofera un cuplu maxim de 350 Nm, de la doar 1500 rpm si pana la 4200 rpm.

Motorul electric este localizat intre motorul pe benzina si cutia de viteze automata, in locul convertorului de cuplu traditional. O constructie similara poate fi intalnita si la Mercedes-Benz S400 Hybrid sau BMW Seria 7 ActiveHybrid. Aceasta constructie permite asigurarea propulsiei hibride cu modificari mai putin radicale ale sasiului, desi transmisia necesita o ampla revizuire.

Q5 a fost echipat cu un set de baterii lithium-ion cu greutate extra-redusa, fapt care a permis pastrarea greutatii totale la un nivel foarte moderat. Bateria dispune de un sistem de racire in doua nivele, care, atunci cand temperatura depaseste nivelul critic, include in actiune si sistemul de climatizare al masinii.

Sistemul de propulsie poate opera in cinci moduri: pe baza propulsiei pur electrice, pe baza motorului pe benzina, cu contributia simultana a ambelor motoare, in regim de recuperare a energiei si in regim boost – cand ambele motoare ofera putere maxima, pentru acceleratii maxime, de scurta durata.

Sistemul de tractiune integrala quattro este neschimbat fata de un model cu propulsie traditionala, ambele motoare trasmitandu-si cuplul pe un ax comun, iar acesta este ulterior distribuit intre punti la fel ca si in cazul unui model quattro cu propulsie traditionala.

Noul Audi Q5 hybrid va ajunge in showroom-urile europene pe parcursul anului 2011.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!