Prima pagină  »  Ştiri  »  Legendarul Toyota Hilux: din nou cel mai fiabil, rapid si eficient
29 DECEMBRIE 2010, 12:27
4,087
0
Legendarul Toyota Hilux: din nou cel mai fiabil, rapid si eficient mod de transport in Antarctica
De Ilie Toma
2
De neoprit. Doar astfel poate fi catalogata Toyota Hilux. Cu doar cateva zile in urma Va aminteam despre expeditiile excentrice ale modelului, catre Polul Nord, Polul Sud si vulcanul Eyjafjallajokull, iar acum o noua stire Toyota ne sporeste admiratia pentru capacitatile modelului.

De aceasta data destinatia a fost, din nou, Polul Sud si regiunea Antarctica. Intre 10 noiembrie si 5 decembrie 2010 patru exemplare Hilux au transportat membrii unei expeditii a Centrului Indian de Cercetari Oceanice si Antractice (NCAOR) catre teritoriile glaciare pe o distanta de 4,600 km pe o ruta circulara de la baza Novo Air pana la Polul Sud si inapoi.

Cele patru vehicule Hilux au fost produse la uzina Toyota din Africa de Sud, una din principalele locatii de asamblare ale modelului, iar ulterior au fost adaptate conditiilor glaciare de specialistii de la Arctic Trucks, aceiasi care au pregatit modelul pentru faimoasele expeditii anterioare.

In recenta sa expeditie, Toyota Hilux a avut a infrunta temperaturi de intre -40 ̊C si -56 ̊C, ruland la altitudini de peste 3,400 m, unde oxigenul este mult mai rarefiat. Conditii dintre cele mai dure pentru condus, din cate pot exista pe planeta...

Date fiind conditiile climaterice severe si faptul ca se ruleaza in permanenta pe zapada, consumul de combustibil are cu totul alte valori decat cele cu care suntem obisnuiti in mod normal. Totusi, cele patru exemplare Hilux au indicat un consum moderat, daca e sa ne conducem dupa standardele “polare” – de doar 50 de litri/100 km. Vehiculele au fost alimentate cu diesel special Jet 1A, care este mai putin eficient decat unul standard, insa atunci cand vorbesti de temperaturi de -56 ̊C nu prea ai multe optiuni in a alege combustibilul. Motoarele celor patru exemplare au lucrat in continuu, 24 ore din 24, 7 zile din 7, iar sistemele de incalzire ale celor patru masini au fost si ele in permanenta functiune. Chiar si asa, cifrele de consum sunt de la 5 pana la 8 ori mai mici decat daca s-ar fi recurs la expreditii cu vehicule tractate in mod clasic. Acest nivel al consumului reduce semnificativ cantitatea de combustibil necesara de a fi transportata sau cumparata de la statiile polare. Si nu e un element neglijabil, pentru ca un baril de combustibil poate costa pana la 10,000 $ in Antarctica. Totusi, datorita eficientei lui Hilux, expeditia a avut nevoie doar de o singura stationare pentru alimentare la statia Maitri Antarctica.



Acest lucru a fost posibil si datorita calitatilor excelente de caraus ale lui Hilux, care poate transporta pana la 1.5 tone greutate in propria bena si poate tracta alte 3 tone. Fiecare Hilux a fost nevoit sa transporte diverse echipamente necesare expeditie, precum si 1.28 tone de combustibil.

De asemenea, recenta expeditiei catre Polul Sud la bordul celor 4 Toyota Hilux a avut ca rezultat cea mai mare viteza medie obtinuta vreodata de vreo expeditie catre punctul sudic extrem al planetei.

Motorul de sub capota celor 4 Hilux este acelasi turbodiesel de 3.0 litri, disponibil si in tara noastra, spre exemplu. Acesta este un motor de 4 cilindri in linie, iar in cadrul expeditiei motorina, cu care a fost alimentat, a continut o cantitate importanta de aditiv pentru a nu ingheta.

Modificarile facute de specialistii de la Artic Trucks nu au fost prea multe. S-a optat, desigur, pentru roti mai late, pentru a face fata zapezii, iar acestea au fost depresurizate, din aceleasi considerente. Pe masini a mai fost montata si cate o mini macara pentru a opera mai usor cu greutatile din bena, iar suspensia a fost usor revizuita, pentru a face fata solicitatilor zapezilor nesfarsite. Motorul a ramas, insa, absolut neschimbat.

Toate cele patru exemplare Toyota Hilux si-au incheiat cu succes expeditia, fara cea mai mica problema tehnica.
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!