Prima pagină  »  Ştiri  »  Interviu PiataAuto.md cu Lutz Romer, BMW Group: "Performanta, confort, eficienta –
18 IANUARIE 2011, 07:44
2,385
0
Interviu PiataAuto.md cu Lutz Romer, BMW Group: "Performanta, confort, eficienta – elementele-cheie pe care mizeaza noul BMW X3"
De Ilie Toma
0
Legatura redactiei noastre cu noul BMW X3 pare sa fie tot mai apropiata, dupa ce am asistat la premiera mondiala a acestuia la Salonul Auto de la Paris, la finele lunii septembrie, iar ulterior am avut ocazia de a-l cunoaste in detaliu pe continentul african, intr-un drive test de exceptie.

Stanga: premiera mondiala BMW X3, Paris (foto PiataAuto.md). Dreapta: testul drive BMX X3, Vestul desertului Sahara, Maroc, Africa (foto PiataAuto.md).


Mai nou, redactia noastra a avut onoarea de a dialoga cu cel care a coordonat intregul proiect al generatiei noi X3 in cadrul BMW Group – Lutz Romer. Nu am ezitat sa-i adresam cateva intrebari despre modul in care a dezvoltat producatorul german noua generatie a modelului si asteptarile pe care le are asurpa acestuia.

PiataAuto.md: Domnule Romer, generatia precedenta a lui BMW X3 a obtinut mai multe distinctii pentru fiabilitatea de exceptie pe care a demonstrat-o pe parcursul carierei sale pe piata. Ne putem astepta la o calitate de asamblare si o fiabilitate similara si pentru noua generatie a modelului?

Lutz Romer: Da, sigur ca da! Inca de la primele planuri de dezvoltare a noii generatii, ne-am impus aceleasi standarde inalte de calitate si durabilitate pentru produsul finit, prin urmare pot fi asteptati indici cel putin la fel de buni.

PiataAuto.md: Procesul dezvoltarii unui model este unul cu siguranta complex. Am vrea sa ne spuneti, din spatele scenei, cat timp ii ia unui producator sa dezvolte un model, de la primele schite de design pana la produsul finit, pregatit de lansare?

Lutz Romer: Procesul este intr-adevar unul deosebit de complex, mai ales daca iti propui nu doar sa te conformezi celor mai inalte standarde, dar si sa setezi de multe ori standardele in segmentul in care se va incadra viitorul model. In mod normal, intregul proces de dezvoltare dureaza cam doi ani, doi ani si jumatate.

Testul drive BMX X3, desertul Sahara, Maroc, Africa (foto PiataAuto.md).


PiataAuto.md: Care sunt elemente-cheie pe care mizeaza noul BMW X3 pentru atragerea clintilor, odata cu venirea sa pe piata?

Lutz Romer: Avem o serie intreaga de criterii-cheie, care il definesc pe X3 ca si model si care ii genereaza atractivitatea in fata cumparatorilor. Primul ar fi performanta, desigur, un element definitoriu pentru toate modelele BMW. Confortul inalt este un element, pe care am pus accentul mai ales la noua generatie a lui X3, pentru ca s-a simtit dorinta unui plus de confort la rulare din partea clientilor acestui segment. Pe a treia pozitie in topul acestor criterii-cheie ar veni intregul complex de tehnologii EfficientDynamics, care garanteaza modelului o eficienta inalta, fara a sacrifica performanta. Iar eficienta este, in prezent, un criteriu dorit de clientii din marea majoritate a segmentelor de piata. Desigur, nu pot sa nu mentionez avansul tehnologic al sistemului xDrive, cu care este dotat noul X3, iar performantele acestuia sunt cu siguranta un element atractiv pentru publicul sau tinta.

PiataAuto.md: Circula deja unele zvonuri despre un posibil viitor model pe nume X4, care ar reprezenta o “clona” tehnica, dar cu silueta coupe, al lui X3, la fel dupa cum X6 este pentru X5. Cat de adevarate pot fi aceste supozitii?

Lutz Romer: Deocamdata nu pot sa confirm vreun astfel de zvon. Piata dicteaza in mare masura urmatorii pasi ai producatorilor. Totusi, in acest moment noul X3 abia isi face loc pe piata. Cred ca este mult prea devreme sa vorbim de un model derivat din acesta.

Testul drive BMX X3, muntii Atlas, Maroc, Africa (foto PiataAuto.md).


PiataAuto.md: Ultimii doi ani au insemnat schimbari majore in geografia pietei automobilelor, cu unele piete care au scazut dramatic si altele care au aratat indici aproape incredibil de buni. Care sunt pietele pe care mizeaza noul BMW X3 si cat de importante sunt pietele din estul Europei pentru model?

Lutz Romer: Generatia precedenta a modelului a inregistrat cifre bune de vanzari pe majoritatea pietelor. In mod traditional, SUA este o piata importanta pentru segmentul SAV-urilor, dar si piete precum China si regiunile asiatice obtin o pondere tot mai importanta in structura vanzarilor acestui segment. Europa ramane in continuare o piata importanta pentru BMW X3, iar Estul Europei se distinge in mod special. Structura vanzarilor din aceste regiuni arata ca cei care aleg un BMW dau preferinta intr-un raport mult mai mare SAV-urilor din gama noastra, iar noul X3 va miza in continuare pe pietele din Estul si Sud-Estul Europei, si deci si pe cea a Moldovei. Vreau sa multumesc cu aceasta ocazie celor care aleg modelele BMW in tara Dvs. si vreau sa-i asigur ca noua generatie BMW X3 aduce doar schimbari pozitive si evolutii moderne unui model care deja se bucura de o apreciere excelenta din partea posesorilor sai. Performanta, confort, eficienta – elemente pe care clientii nostri le asteapta de la un BMW si pe care noul X3 le duce la un nou nivel.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!