Prima pagină  »  Ştiri  »  Noul Mercedes-Benz SLK: pasiune si eficienta
20 IANUARIE 2011, 11:25
1,478
0
Noul Mercedes-Benz SLK: pasiune si eficienta
De Ilie Toma
0
Una din cele mai putine inspirate campanii de teasing a luat sfarsit. Zicem putin inspirata pentru ca Mercedes-Benz si-a publicat chiar el “poze-spion”, dupa care prezentari de tehnologii, cu plafonul care isi schimba gradul de opacitate, dupa care au urmat chiar materiale video, in urma carora formele si silueta noii generatii SLK nu au mai pastrat nici un secret. Dupa un asemenea teasing, mai lipseau doar pozele de studiou si datele tehnice exacte pentru a cunoaste in detaliu masina.

Si acestea au venit, Mercedes-Benz dezvaluind in mod oficial informatiile complete asupra noului model. Designul noului SLK inspira in primul rand pasiune, si continua traditia generatiilor precedente in a aduce inovatii rezonante. In 1996, prima generatie aducea in premiera plafonul transformabil, care, prin apasarea unui singur buton il transforma pe SLK dintr-un roadster intr-un coupe. A doua generatie SLK aducea sistemul AIRSCARF, care invaluia zona umerilor si a gatului pasagerilor cu curenti de aer cald, facand calatoriile cu pavilionul deschis placute chiar si pe timp rece.

Acum, tehnologia de forta a noii generatii SLK este MAGIC SKY CONTROL, reprezentata de pavilionul cu opacitate variabila.

Totusi, tehnologiile de ultima ora ale noii generatii nu se opresc aici. Sub capota, cuvantul-cheie este eficienta. In momentul lansarii sale pe piata, noul SLK include o lista de doua motorizari cu propulsoare in 4 cilindri si un V6. Cea mai accesibila motorizare – SLK 200 BlueEFFICIENCY – dezvolta 184 CP la o cilindree de 1.8 litri. SLK 250 BlueEFFICIENCY ascunde o variatie a aceluiasi propulsor de 1796 cm cubi, care insa produce, de aceasta data, 204 CP. Cu transmisia 7G-TRONIC PLUS, SLK 200 consuma doar 6.1 litri/100 km in regim mixt, cifra care il transforma in cel mai eficient roadster din segmentul sau de piata. Emisiile CO2 ale modelului sunt comparabile cu cele ale unui A-Class din prezent, situandu-se la un nivel de 142 g/km. Totusi, chiar si cu acesti indici “verzi”, roasterul reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.0 secunde, ajungand pana la o viteza de 237 km/h (240 km/h in cazul transmisiei manuale).

In cazul lui SLK 250 BlueEFFICIENCY, diferenta de putere de 20 CP inseamna un consum cu doar 0.1 litri la suta la mare si emisii de CO2 mai mari cu doar 2 g/km. Acceleratia pana la prima suta castiga insa 0.4 secunde, inregistrand cifra de 6.6 secunde. Viteza maxima a lui SLK 250 se situeaza la 243 km/h.

Motorul V6, cu care este echipata versiunea SLK 350 BlueEFFICIENCY, aduce 306 CP dintr-o cilindree de 3.5 litri, fiind capabil, astfel, sa accelereze pana la 100 km/h in doar 5.6 secunde. Uimitor, dar si motorul V6 are constiinta impacata in raport cu mediul, emitand doar 167 g/km de CO2 si consumand doar 7.1 litri/100 km de combustibil. Secretul consta in noua inginerie, motorul V6 fiind unul nou-dezvolat de inginerii germani, acestia ingloband in el injectie directa cu piezo-injectoare si aprindere prin scantei multiple. Desigur, nu se putea omite si trendul sistemelor START/STOP, Mercedes-Benz SLK dispunand acum in toate versiunile de acest sistem.

Pentru o mai buna manevrabilitate in viraje SLK vine acum si cu frane Torque Vectoring. Acest sistem poate frana partial roata din spate din interiorul virajului pentru o mai buna conduita la abordarea in mare viteza a curbelor stranse.

Listele de comenzi pentru noul model au fost deja deschide. In Germania, SLK 200 porneste de la 38,675 Euro, in timp ce motorizarea V6, SLK 350 porneste de la un pret de 52,300 Euro. Este anuntata si disponibilitatea unui kit AMG, la pret suplimentar.
GALERIE FOTO (35 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!