Prima pagină  »  Ştiri  »  Noul Pagani Huayra – urmasul renumitului Pagani Zonda
28 IANUARIE 2011, 16:17
1,449
0
Noul Pagani Huayra – urmasul renumitului Pagani Zonda
De Ilie Toma
0
Unul din cele mai de senzatie supercaruri din lume – Pagani Zonda – a ajuns la sfarsitul carierei sale, iar fanii constructorului italian au asteptat cu sufletul la gura aparitia unul urmas demn de renumele predecesorului sau. Si asteptarea s-a incheiat acum, pentru ca cei de la Pagani au facut publice date si imaginile noii lor creatii.

Aceasta se va numi Huayra, iar numele sau provine de la zeul vantului la etnicii Aymara din America de Sud. Judecand dupa performantele noii creatii, aceasta are toate sansele sa fie mai rapida ca vantul...

Structura de monococ a masinii este facuta in intregime din carbontitanium. Inginerii au avut misiunea de a crea una din cele mai rigide structuri din lume, mai ales ca usile de tip gullwing, care se prelungesc adang in plafonul masinii, reduc suprafata de continuitate a acestuia. Rezervorul masinii este localizat in cea mai bine protejata zona a structurii de monococ – cea de sub scaunul soferului.

Cursa continua de reducere a greutatii i-a impus pe inginerii la solutii absolut noi. Spre exemplu gurile de ventilare a motorului sunt parte componenta a structurii monococ a masinii, fapt care anuleaza necesitatea folosirii unor piese suplimentare pentru directionarea fluxului de aer. Iar rezultatul spune totul: noul Pagani Huayra cantareste doar 1350 kg, devenind, astfel, cel mai usor supercar in segmentul sau.

Inima

Pagani apeleaza din nou la ajutorul mecanicilor de la Mercedes-Benz AMG pentru motorului masinii. Noul Huayra va fi, astfel, echipat cu un propulsor V12 de origine AMG, cu blocurile cilindrice pozitionate la 60 grade unul fata de celalalt. Cilindreea acestuia consituie 5980 cm cubi, iar propulsorul este echipat cu dublu turbocharger. Dupa cum afirma cei de la Pagani, turbinele au fost setate pentru un raspuns imediat, iar acestea, impreuna cu toate celelalte sisteme ale masinii au fost setate in cele mai diverse conditii ale planetei. In ciclul de teste Pagani Huayra a fost supusa conditiilor altitudinilor mari din Valea Mortii, dar si celor din jurul Cercului Polar Arctic. Cele doua radiatoare laterale ale turbinelor sunt pozitionate in fata motorului, pentru a garanta o racire excelenta a intercooler-elor. Motorul dezvolta, astfel, 700 CP, iar cuplul sau maxim atinge 1000 Nm!

Si sistemul de evacuare este unul inovativ, cantarind, in total, mai putin de 10 kg! Secretul acestuia consta in aplicarea celor mai noi tehnologii din lumea sporturilor cu motor.

Puterea imensa a motorului este transmisa unei cutii de viteze secventiale cu 7 rapoarte, care este, la randul ei, dotata cu un ambreiaj cu disc dublu. Aceasta este pozitionata transversal si cantareste doar 96 kg. Un avantaj al acestei pozitionari este si o mai buna protectie in cazul unui impact din spate.

Inginerii Pagani au analizat si posibilitatea unei transmisii cu dublu ambreiaj, insa au renuntat intr-un final la aceasta din cauza ca greutatea masinii ar fi fost cu 70 kg mai mare, iar avantajele date de schimbarea mai rapida a treptelor ar fi fost astfel irosite.

In rezultat, transmisia a fost contractata de la specialistii de la Xtrac, care se bucura de un renume deosebit in motorsport. Astfel, cutia de viteze cu care va fi echipat noul Pagani Huayra va fi cea mai puternica si usoara din cele compatibile exploatarii pe modele de serie.

Si suspensia nu a fost omisa de pe lista echipamentelor hi-tech. Barele stabilizatoare duble ale acesteia sunt facut dintr-un aliaj din aluminiu folosit in aviatie, care indica parametrii de duritate si greutate cautati de inginerii Pagani.

Inginerii Pagani ii asculta cu fidelitate ce conationalii lor de la Pirelli, care spun ca puterea nu inseamna nimic fara control. Tocmai de asta, noul Huayra va fi echipat cu anvelope Pirelli P Zero, unele din putine din lume capabile sa faca fata vitezelor de peste 370 km/h, si fortelor laterale de 1.5 G, pe care le poate atinge noul model Pagani.

Debutul public al noului model va avea loc la inceputul lunii martie, la Salonul Auto de la Geneva.
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi