Prima pagină  »  Ştiri  »  Un nou exemplu de apogeu al tehnologiei Porsche: 918 RSR a
11 IANUARIE 2011, 12:10
1,364
0
Un nou exemplu de apogeu al tehnologiei Porsche: 918 RSR a debutat la Detroit!
De Ilie Toma
0
Dupa un concept fascinant, numit 918 Spyder si prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Geneva, Porsche aduce la Detroit o versiune puternic evoluata, imbracata insa in caroserie coupe. Noua creatie arata ce se poate intampla cand tehnologia dintr-un 911 GT-3 R hybrid isi face loc sub formele conceptului 918 Spyder.

“Laboratorul de cursa”, dupa cum a fost numit Porsche 911 GT-3 R Hybrid, a intrecut asteptarile creatorilor sai, dovedindu-se a fi deosebit de fiabil si eficient in dominarea competitiilor de motorsport in care a participat in 2010 – cursa de pe Nurburgring, seriile American Le Mans sau cursele ILMC din China. Porsche transpune acum aceasta tehnologie pe noul coupe 918 RSR, care se vrea si o versiune dedicata competitiilor a lui 918 Spyder.

Inspirandu-se din siluetele masinilor de cursa clasice Porsche – 908 Long-tale Coupe (1968) si 917 Short-tail Coupe (1971), – designerii Porsche au creat o conexiune cu filosofia postmodernista a “formei care urmeaza functia”. Structura noii creatii, si tehnologiile inglobate aici, reprezinta insa apogeul ingineriei moderne a celor de la Porsche.

Scheletul masinii este unul monococ, din fibra de carbon cu plastic ranforsat. Motorul V8 este pozitionat central, intre cele doua axe, si poate atinge turatii greu de imaginat. Puterea sa maxima, de 563 CP, se realizeaza, spre exemplu, la 10,300 rpm! Pe langa puterea motorului cu propulsie conventionala, in rotile din fata sunt incadrate doua motoare electrice, care pot contribuie cu alti 75 CP fiecare, aducand nivelul puterii maxime a intregului sistem de propulsie la 767 CP. Ca si in cazul lui 911 GT3-R Hybrid, vorbim despre o masina de curse, careia greutatea unor baterii i-a taia din elanul de a alerga pe circuit, iar Porsche a gasit o solutie pe cat de simpla, pe atat de eficienta, care i-a permis sa renunte la baterii.

Va amintiti masinutele de jucarie cu motoare pe inertie, care trebuiesc impinse, iar ulterior inertia rotativa a motorului mai propulseaza pentru o perioada masina? Porsche a aplicat acelasi principiu la stocarea energiei, judecand dupa ciclul de franare/accelerare dintr-o cursa. In momentul franarilor, energia cinetica este transformata in energie electrica, stocata intr-un acumulator care functioneaza dupa acest principiu inertial (flywheel), si, indata ce pedala de frana este eliberata, energia tocmai acumulata este relivrata in sistem, oferind sursa necesara pentru functionarea celor doua motoare din rotile din fata.

Energia stocata in acumulatorul flywheel de pe Porsche 918 RSR poate asigura plusul de putere de la motoarele electrice pentru aproximativ 8 secunde.

Daca in interiorul lui 918 Spyder, prezentat acum un an, existau sisteme media sofisticate, atunci 918 RSR vine cu un interior minimalist, cu comutatoare in stitlul celor din rachetele cosmice. Dorinta de performanta pana la apogeu – ea e de vina….
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!