Prima pagină  »  Ştiri  »  BMW ActiveE devine realitate la Geneva
19 FEBRUARIE 2011, 11:00
2,131
0
BMW ActiveE devine realitate la Geneva
De Ilie Toma
0
La inceputul anului 2010 BMW prezenta conceptul ActiveE, la un an dupa debutul lui MINI E, demonstrand pasii mari cu care se lucreaza la BMW in favoarea tehnologiilor de propulsie electrica. Iar ActiveE devine acum o realitate tangibila, luand forma unui model de productie limitata.

Dezvoltarea lui ActiveE este rezultatul unui complex mult mai amplu al grupului BMW, numit “project i”. Scopul major al acestui proiect este crearea unui vehicul electric produs in masa, caruia BMW i-a ales deja si un nume: Megacity Vehicle. Iar inginerii lucreaza cu pasi importanti si sigur pentru atingerea scopului final. Circa 600 de MINI E impanzesc deja strazile Europei si ale SUA, oferind informatii absolut necesare despre modul in care poate fi exploatat un vehicul electric in viata reala, permitand astfel inginerilor sa ia in consideratie cele mai nebanuite aspecte. Acum, vor fi produse in jur de 1000 de exemplare BMW ActiveE, care vor fi livrate clientilor din SUA, Europa si China, si care ofera o treapta noua, evoluata a propulsiei electrice BMW. Iar in 2013 Grupul BMW va ajunge si la etapa in care sa lanseze un nou sub-brand: Megacity Vehicle.

Vorbind astazi de BMW ActiveE, BMW recunoaste ca acesta e dezvoltat pe baza Seriei 1 Coupe, model care nu a fost prevazut initial pentru propulsie electrica. Totusi, acesta promite sa ofere un caracter adevarat BMW, fiind echipat cu un motor electric de 170 CP si 250 Nm cuplu. In cazul motoarelor electrice, insa, cuplul este disponibil pe intreaga planja de turatii, iar BMW ActiveE poate atinge si 12,000 rpm. BMW Active E va putea accelera de la 0 la 100 km/h in doar 9.0 secunde, iar datorita unui set de baterii conceput recent de ingineri, acesta va beneficia si de o autonomie de 160 km – suficient cat sa fie utilizabil pentru exploatarea cotidiana.

Modificarile aplicate masinii, in raport cu o Seria 1 traditionala, au sacrificat din marimea portbagajului, ActiveE oferind acum un volum de 200 litri, in timp ce spatiul interior a ramas identic. Modelul electric va putea fi identificat si gratie unei profilari specifice de pe capota.

BMW mai mentioneaza si un stil nou de condus pe care il aduce ActiveE. Modelul foloseste franele regenerative, care fac ca la orice rulare in inertie motorul electric sa se transforme in generator, stocand energie in baterii. Astfel, acesta opune rezistenta si masina va avea tendinta sa incetineasca. BMW afirma ca pana la 75% din franarile din mediul urban ar putea fi efectuate doar eliberand pedala acceleratiei, fara a apasa frana, si tocmai de asta cei care vor conduce un ActiveE vor putea de cele mai multe ori ajusta atat acceleratia, cat si frana, cu o singura pedala. Exista, desigur si frana standard, care opreste imediat masina.

Masina va putea atinge o viteza maxima de 145 km/h.
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!