Prima pagină  »  Ştiri  »  Este oficial, acesta este noul Volkswagen Beetle!
18 APRILIE 2011, 16:38
2,586
0
Este oficial, acesta este noul Volkswagen Beetle!
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
Marea asteptare s-a incheiat. Noul Volkswagen Beetle este dezvaluit astazi simultan pe 3 continente, iar producatorul a facut publice si primele poze oficiale cu noua "broscuta". De aceasta data Volkswagen are intentii cat se poate de serioase in a transforma modelul intr-un succes global rasunator!

Beetle este o legenda, iar atunci cand a fost lansat primul model, in 1938, creatorii sai nu i-au dat nici macar un nume oficial. De ce ar fi trebuit? Oamenii i-au atribuit porecle care ii reprezentau silueta si, in dependenta de regiune, primul Beetle a mai purtat si nume precum Kafer, Vocho, Coccinelle, Fusca sau Maggiolino. Peste 21.5 milioane de unitati au fost vandute. Replica sa, aparuta in 1998, a fost vanduta timp de 12 ani in doar 1 milion de exemplare. Si totusi, Volkswagen deschide un nou capitol in istoria legendei Beetle si se pare ca toate ingredientele succesului ii sunt asigurate.

Atunci cand au primit sarcina de a dezvolta noua generatie Beetle, inginerii Volkswagen au primit si indicatii clare a ceea ce trebuie sa reprezinte viitorul model: o masina high-tech, dar totusi accesibila, care nu va lasa nici o piatra neintoarsa, si care ar avea integrate toate tehnologiile moderne de comunicare. Desigur, noul Beetle trebuia sa fie unul cu grija maxima fata de mediu. Mai nou pentru un model Volkswagen, inginerii lui Beetle au primit indicatia de a crea un model care sa fie placut in condus, inainte de toate. Mai mult ca atat, noul Beetle avea sa devina si foarte agil, dinamic si performant, iar creierele care au putut crea Golf GTI pot injecta cu siguranta performanta necesara lui Beetle.

Design

Sticla de Coca-Cola, iPhone-ul sau ochelarii Ray Ban Aviator – toate au siluete pe care le recunosti imediat. Si clasicul Beetle si-a castigat un loc intre cele mai reusite si mai recognibile produse din lume, iar noua generatie Beetle profita de acest lucru si aduce o interpretare moderna a aceleiasi siluete.

Noul Beetle masoara 4278 mm in lungime, 1808 mm latime si 1846 mm inaltime. Extrem de lat si coborat, si tocmai aceastra configuratie a dimensiunilor ii asigura aspectul cu caracter sportiv. Pentru unele versiuni, pe spatele broscutei va fi disponibil si un spoiler discret, care ii va suplinia aspiratiile de performanta, iar jantele pot jua dimensiuni de pana la 19 inch!

Interior

Aproape nimic istoric aici. Tehnologie de ultima ora, sisteme de comunicare si multimedia, pentru ca, pana la urma, Beetle se adreseaza celor tineri, care sunt familiarizati din plin cu formele moderne de comunicare. Ca si design, interiorul noului Beetle de distanteaza foarte mult de strictetea uneori plictisitoare cu care ne-au obisnuit germanii si adopta linii mult mai indraznete, desi toate compun in continuare o ambianta armonioasa.

Noua generatie Beetle vine si cu un sertar auxiliar pentru manusi, executat in stilul clasicului Beetle, cu deschidere in sus. Despre ergonomie si calitate a materialelor folosite in interior este probabil in plus sa mai vorbim – imaginile redau foarte reusit ambianta de la bord.

Pe langa sistemul de navigare optional si toata seria de tehnologii de comunicare, este interesant ca sistemul audio premium de la bordul lui Beetle a fost creat de Fender, in colaborare cu Panasonic si Volkswagen. Pentru cei familiarizati cu muzica rock, numele Fender le-ar putea spune extrem de mult. Jimi Hendrix si Eric Clapton – unul din ei a cantat candva la chitare Fender, in timp ce al doilea inca o mai face, iar cei de la Fender isi cunosc meseria in a da sunetului conturul dorit. Tocmai de asta, cei de la bordul lui Beetle, care vor bifa acest sistem audio optional, vor avea o putere de peste 400 W a sunetului.

Motoare

Noul Beetle va fi livrat in SUA pentru prima data cu un motor turbodiesel – un 2.0 TDI de 140 CP. In calitate de transmisii vor fi dispinibile o cutie de viteze manuala in 6 rapoarte si una automata cu dublu ambreiaj cu 6 rapoarte. Pentru americani, amatori ai motoarelor mari aspirate natural, Volkswagen va mai livra si un propulsor de 2.5 litri si 170 CP, in configuratie de 5 cilindri in linie. Pe piata americana va mai fi disponibil si un singur propulsor turboaspirat pe benzina: un 2.0 TSI de 200 CP.

In "restul lumii" moderne, gama de motorizari este mult mai larga si porneste de la puteri de 105 CP. Toate propulsoarele sunt, insa, turboaspirate. Pe benzina, cel mai mic motor este un 1.2 TSI, care livreaza 105 CP, si cu ajutorul caruia noul Beetle poate atinge o viteza maxima de 180 km/h. Tot 105 CP livreaza si propulsorul 1.6 TDI. Cu aceasta unitate sub capota, noul Beetle va indica un consum mixt de doar 4.3 litri/100 km. Viteza maxima a acestei motorizari este aceeasi – 180 km/h.

Pentru cei ce-si doresc ceva mai multa performanta, este prevazut un propulsor diesel de 140 CP (2.0 TDI) si un propulsor be benzina, de 1.4 litri TSI, care livreaza 160 CP, cuplat la o transmisie DSG cu 7 trepte. In aceasta combinatie, Beetle va putea atinge o viteza de 207 km/h!

Varful de gama va fi asigurat de motorul 2.0 TSI, de 200 CP. Cu acest propulsor, noul Beetle obtine un caracter GTI adevarat, chiar daca nu poarta inca aceasta emblema: Beetle 2.0 TSI va atinge o viteza de 225 km/h!
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!