GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
BMW 328 este considerat unul din cele mai frumoase şi mai de succes modele sport ale anilor 1930. Iar succesul său se datoreză ingredientelor-cheie: construcţie uşoară, linii aerodinamice, motoare cu randament şi o tehnologie inovatoare a suspensiei. Bavarezii declară astăzi chiar că BMW 328 a fost modelul care a determinat identitatea BMW, valabilă şi până în prezent: dinamism, estetic şi inovaţie.
Se împlinesc 75 de ani de la debutul lui BMW 328, iar producătorul german a pregătit un omagiu deosebit. BMW va expunde modelul istoric iniţial în Italia, lângă lacul Como, la Mille Miglia. Şi nu întâmplător, pentru că BMW 328 încă mai deţine recordul de cea mai mare viteză medie la cursele Mille Miglia! Iar în 2010, acelaşi model istoric, a fost în stare să câştige prima ediţie a cursei reînviate Mille Miglia.
Pe lângă expunerea modelului istoric însă, la Mile Miglia, apoi la concursul de eleganţă Villa DEste, BMW va aduce şi o creaţie nouă un model special, botezat BMW 328 Hommage. Este un model care aduce aceleaşi valori de acum 70 de ani, dar e construit într-o eră contemporană şi face uz de avantajele ei. Cei de la BMW susţin că, dacă designerii modelului original 328, din anii 1930 Fritz Fiedler şi Rudolf Schleicher, ar avea astăzi sarcina să construiască un model ca 328, acesta ar arăta exact ca 328 Hommage, şi ar face uz din plin de tehnologiile zilei de astăzi.
Într-adevăr, BMW a înglobat în noul 328 Hommage tot ce există astăzi mai bun la îndemâna industriei auto, astfel încât construcţia uşoară se traduce printr-o greutate fascinantă a modelului, de doar 780 kg! Plastic ranforsat cu fibră de carbon, sau CFRP acest material revoluţionar, apărut în industrie abia de curând este secretul construcţiei noului 328 Hommage. O mare parte din componentele de exterior şi interior sunt executate din acest material. Inginerii anilor 30 ai secolului trecut descopereau avantajele folosirii aluminiului în loc de oţel, ca o alternativă mai uşoară, în timp ce inginerii de astăzi declară că plasticul ranforsat cu fibră de carbon este cu mult mai rigid şi mult mai uşor decât aluminiul.
Noul 328 Hommage îşi expune din plin detaliile, toate componentele construite din CFRP fiind nu doar funcţionale, dar şi vizibile, printr-un aspect specific. Astfel, construcţia uşoară nu se rezumă doar la senzaţie, ci şi expunere vizuală.
Designul e fascinant, cu siguranţă. Noul 328 Hommage reuşeşte să îmbine grila BMW cu calandre alungite, în stilul 328-ului original, cu formele şi conceptul lui Vision ConnectedDrive! Da, Vă mai amintiţi de Salonul Auto de la Geneva de astă primăvară şi conceptul superb prezentat de BMW acolo? Recunoaşteţi similarităţi de forme cu ceea ce aducea conceptul? Dacă aveţi dubii, priviţi interiorul noului 328 Hommage nu aduce acesta o configuraţie a locului de la volan aproape identică celei de pe Vision ConnectedDrive?
Adrian Van Hooydonk, designerul-şef BMW, este mândru de noua creaţie a mărcii. Cine nu ar fi? Chiar dacă nu vorbim de un model de serie, ci doar unul demonstrativ, BMW le arată tuturor apogeul creaţiei de care este capabil. BMW inspiră fanii şi îi face pe micii băieţaşi de astăzi să viseze la fomele şi performanţa mărcii bavareze...
După cum spuneam, interiorul este similar cu cel al conceptului de la Geneva, iar asta înseamnă extrem de aerat şi funcţional. Fără zeci de butoane. Panoul de instrumente conţine doar un singur element de formă circulară turometrul. Pe langă acesta, mai există doar alte trei indicatoare secundare: temperatura uleiului, presiunea uleiului şi temperatura lichidului de răcire.
Pe partea pasagerului, pe o şină din aluminiu sunt încadrate două iPhone-uri, de o formă mai specială, care au câteva funcţii nostime. Unul din ele poate funcţiona ca şi cronometru pentru cursele la care ar putea participa 328 Hommage. Ambele pot fi folosite şi ca sistem de navigare, iar prezenţa în două exemplare şi deplasarea pe şinele din aluminiu le asigură o utilitate sporită.
În fine, BMW 328 Hommage mai aduce câteva elemente din lumea modelelor de cursă: centuri cu prindere în patru puncte, scaune ergonomice, de tip scoică şi un buton specific, localizat între cele două scaune, la acţionarea căruia toate sistemele electronice ale maşinii sunt deconentate.