Dacă săptămâna trecută ne amuzam de
un spot publicitar genial creat de cei de la Renault, care ne întreba ce-ar fi viaţa noastră fără electricitate, astăzi ni se serveşte aceeaşi idee de către o altă marcă a alianţei Renault-Nissan. De această dată, spotul este destinat publicului american şi cei de la Nissan n-au ezitat să atace direct unul din concurenţii lor: Chevrolet Volt.
Nissan vinde modelul Leaf pe piaţa SUA, iar Leaf este un model 100% electric. Există baterii, iar propulsia electrică poate avea loc doar cu ajutorul motorului electric. În cazu lui Volt, cei de la General Motors au fost intens criticaţi că ar fi tăinuit adevărata arhitectură a lui Volt, sub eticheta de model electric cu autonomie extinsă, în timp ce propulsia maşinii poate fi realizată atât pe baza electromotorului, cât şi pe cea a motorului pe benzină de sub capotă. Un fel de hibrid, ar spune unii. Un fel de range extender spun americanii de la GM, iar acest element îi permite lui Volt să nu rămână imobilizat după ce epuizează energia bateriilor.
Spotul dat publicităţii de cei de la Nissan tinde să pună un hotar ferm între modelul lor cu adevărat electric şi Volt-ul electric, dar care foloseşte şi petrol...