Prima pagină  »  Ştiri  »  Toyota va crea o reţea socială pentru maşini
24 MAI 2011, 17:00
3,040
12
Toyota va crea o reţea socială pentru maşini
De Centrul Toyota Chişinău "Continent"
0
Modelele Toyota vor putea, în curând, să comunice online cu proprietarii lor. Constructorul japonez anunţă crearea platformei de socializare Toyota Friend.

Cel mai mare producător de automobile din lume a iniţiat un parteneriat în acest sens cu Salesforce.com, compania care va crea softul viitoarei platforme online. Reţeaua de socializare va permite proprietarilor de automobile să-şi „împrietenească” maşinile, precum şi să primească mesaje de la acestea. Cu ceva timp mai înainte, Toyota a încheiat un acord şi cu Microsoft, care are sarcina de a asigura viitoarele modele ale mărcii cu capacitatea de conexiune la internet.

„Facilităţile reţelelor sociale vor revoluţiona metodele de comunicare între oameni şi automobilele pe care le deţin” – a declarat ieri în cadrul unei conferinţe de presă preşedintele Toyota Motor Aykio Toyoda. „Automobilul trebuie să evolueze în pas cu aceste transformări sociale”, a mai adăugat oficialul Toyota.

După cum anunţă cei de la Toyota, platforma de socializare va fi lansată în 2012, şi va îngloba la o etapă iniţială automobilele hibride şi electrice din Japonia, pentru ca ulterior să fie extinsă la nivel global. Platforma va permite proprietarilor de automobile să-şi expedieze mesaje, să se conecteze cu reprezentanţii locali Toyota, precum şi să recepţioneze de la distanţă date despre diagnosticul automobilului pe care îl deţin. Proprietarii vor mai putea să îşi expună „statutul” automobilelor lor.

Prin intermediul aceleiaşi platforme, automobilele îşi vor anunţa proprietarii pe telefoane mobile, smartphone-uri şi tablete, despre necesitatea reîncărcării bateriei sau despre apropierea termenului de deservire tehnică. La această etapă se preconizează ca viitoarea reţea socială Toyota Friend să fie una de tip închis, destinată exclusiv proprietarilor Toyota, însă aceasta va avea mai multe utilităţi integrale în reţele mai cunoscute, cum ar fi Facebook sau Twitter.

Toyota este încrezută în influenţa tot mai mare a tehnologiilor de comunicare online în viitorul automobilelor, acestea devenind cruciale pentru fidelizarea clienţilor existenţi, dar şi pentru atragerea noilor clienţi. Proprietarul modern de automobil are nevoie de comunicare nu doar cu calculatorul sau telefonul său mobil, ci şi cu automobilul său.

Compania Salesforce.com, angajată de Toyota pentru a crea arhitectura viitorului soft, are o experienţă de 12 ani, cele mai relevante proiecte îndeplinite fiind o serie de aplicaţii comerciale pentru Google şi LinkedIn. După spusele şefului Salesforce.com, Mark Benioff, chiar dânsul a fost cel care a propus această idee preşedintelui Toyota în luna ianuarie a acestui an. „Automobilul este un exemplu perfect al unei utilităţi cu adevărat mobile”, mai declară Benioff.

Inovaţiile Toyota în direcţia formelor noi de comunicare nu se opresc aici. Un alt acord încheiat cu Microsoft prevede formarea sistemului Entune, prin care sistemele multimedia ale maşinilor vor putea să interacţioneze cu motorul de căutare Microsoft Bing, să downloadeze muzică, să primească prognoze meteo, cotaţii la bursă, precum şi multe alte informaţii utile.
COMENTARII (12)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 Mai 2011 - 19:18
suna interesant
0
0
dima
Chişinău
la 24 Mai 2011 - 20:32
mare lucru, pentru ce trebuie asa prostii? bmw de acum 2 ani comunica cu soferul, cei drept nu prin twiter, ci direct in automobil! sii da de stire pe mobil in caz de vro difectiune, asa ca toyota ramine in urma!
1
0
Mihail
Chişinău
la 24 Mai 2011 - 21:11
dima tare destept mai esti!
si are bmw ii UNA si si vra sa faca toyota ii ALTA!
iar tu cu bmw tau :)
si cum si trebu? lumea merge inainte....
0
0
dima
Chişinău
la 24 Mai 2011 - 22:03
mihai fii mai realist, un OM sa Comunice cu masina lui! oare nu suna a prostie, toata ziua se afla la volanul acesteia si nui destul, inca pe twiter cu masina nam mai discutat, degraba omul singur cu dinsu o sa discute pe twiter, care e logica?
0
0
Igor Mrza
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2011 - 08:04
Iaca logica
cînd i sa bloca acceleratoru, k la celelalte 130000 de hîrburi pe care Toyota lea chemat înapoi, şoferu sî dovedească să sară în portbagaj
0
1
Costeşti
Paris, Franţa
la 25 Mai 2011 - 12:40
mereu tehnologia o sa avanseze asa ca ceia ce face Toyota e un pas spre viitor........dacuma o sa vedem cit de populara si interesanta va fi aceasta creatie..........
0
0
Igor
Chişinău
la 25 Mai 2011 - 13:18
pipets! din mine rupe cind vad ce scriu indivizi de genu' "dima"...
0
0
Mihail
Chişinău
la 25 Mai 2011 - 19:47
dima te inteleg! da iti spun un lucru : DACA faci un PAS MARE sa ajungi undeva in GERMANIA sau JAPONIA ai sa vezi ca lume ae ALTA!

un lucru vrau sati spun::!
in scurt timp (in moldova poate mai mult) telefoanele mobile for sta la muzeu cu 0,5 cm de colb deasupra!! DE CE? pentru ca vor fi ISTORIE!!!
urmatoarea cale de comunicare va fi internetu! in tarile bogati statul va asigura wi-fii gratuit in toate zonele..... cu un dispozitiv ca un computer de buzunar (i-Pod) prin wi-fii si pin skype de ex ai sa bazaresti si pasmatresti cit iti va tine bataria inca daca nu se va incarca de la soare fiind sursa infinita :)
toyota nu se gindeste rau! propria sistema de internet ! ohoh!!!
dap din masina bazaresti si te PASMATRESTI cu sini vrei si cidn vrei....... lume ae alta ! concurenta e mare!! viitorul e aproape!!!
de ce? de ce? de ce? PENTRU CA SE POATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!eeeeeeeee
VIVA MOLDOVA!!!
0
0
dima
Chişinău
la 25 Mai 2011 - 21:08
voi ati inteles gresit, mie imi plac tehnologiile noi, de exemplu cind masina frineaza singura, sau cind masina simte cind soferul adoarme, sau cind farurile se misca in directia drumului, dar eu vorbesc la concret "ce ai de vorbit cu masina pe twiter?" oare sint indivizi de alde "igor" care vrea sa vorbeasca cu un agregat, miine poimiine strungarul va dori sa vorbeasca cu strungul pe skype:)))))
0
0
dima
Chişinău
la 25 Mai 2011 - 21:32
http://drive.md/News/Read.aspx?NID=4433
cititi aici despre tehnologii folositoare si nu despre praf in ochi legat de twiter!
0
0
Victor
Chişinău
la 26 Mai 2011 - 10:15
dima, mai bine dadeai de-amu deodata linkul la siteul rusesc de unde o copiat articolul...
0
0
Igor Mrza
Floreşti, Moldova
la 26 Mai 2011 - 13:13
:-))))))))))))))))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!