În 1931, Ferdinand Porsche îşi stabilea oficiul de inginerie în Stuttgart, punând astfel bazele a ceea ce astăzi este Porsche. Azi, muzeul Porsche lansează o expoziţie neobişnuită, în omagiul a 80 de ani de inginerie Porsche.
Din 21 iunie şi până la 11 septembrie 2011, vizitatorii muzeului vor avea ocazia să se afle printre cele mai notorii şi interesante realizări inginereşti ale ultimelor opt decenii. Expoziţia cuprinde 20 de exponate speciale, de la vehicule până la motoare, transmisii sau proiecte industriale remarcabile.
Spre exemplu, vizitatorii vor avea ocazia să admire una dintre primele realizări inginereşti ale lui Ferdinand Porsche: renumitul Wanderer W22, cunoscut în limbajul intern al celor de la Porsche şi ca Type 7. Acest sedan de clasă medie era echipat cu un motor de 6 cilindri din aliaj, de 1.7 litri sau 2.0 litri. Acelaşi propulsor avea să motorizeze mai târziu şi faimosul Audi front. Doi ani mai târziu, Auto Union comandase celor de la Porsche designul unui bolid de curse Grand Prix, care a devenit unul din cele mai cunoscute în lume. Condus de piloţi legendari, precum Hans Stuck şi Bernd Rosemeyer, bolidul cu numele P racing car şi-a adjudecat nu mai puţin 30 de victorii Grand Prix şi a reuşit să înregistreze 15 recorduri mondiale între anii 1934 şi 1937.
Şi cine din moldovenii care circulă în fiecare zi cu prima generaţie a modelului Opel Zafira ar fi ştiut că, de fapt, acesta a fost conceput de Porsche la comanda celor de la Opel, în 1994! Minivan-ul Opel se va bucura şi de o altă companie Mercedes-Benz 500 E, model a cărui producţie de serie a avut loc între 1990 şi 1995 la uzina Porsche Zuffenhausen.
Motocicleta din cadrul expoziţiei e chiar ceea ce pare: un Harley Davidson cu un motor creat de Porsche! În 2001, cu numele de proiect Motorul revoluţionar, inginerii Porsche au conceput un motor V2 răcit cu apă pentru modelul Harley Davidson V Rod, cu patru valve pe cilindru, acţionare a lor de tip DOHC şi injecţie controlată electronic. Cu o capacitate de 1131 cm cubi, motorul putea livra până la 120 CP şi a fost montat pe mai multe modele ale familiei VRSC a celor de la Harley.
Seria exponatelor curioase este continuată de sania dezvolată de inginerii Porsche împreună cu sportivul Georg Hackl, model cu care Hackl a câştigat medalia olimpică în 2002. Se pare că inginerii Porsche au creat şi pentru persoanele cu disabilităţi, atunci când, în 2004, la comanda companiei Ulrich Alber, au creat Adventure - un scaun propulsat electric, cu suspensie independentă pe toate cele patru roţi.
Inginerii de nouă generaţie, căutaţi de Porsche
Naţiunea germană trezeşte admiraţie de mult ori prin ceea ce face şi mai ales, modul cum o face. Cu ocazia inaugurării acestei expoziţii, Porsche invită copiii de până la 12 ani să păşească pe urmele Doctorului Inginer Honoris Causa Ferdinand Porsche. Astfel, copii sunt invitaţi să depună la muzeul Porsche ideile lor originale sau invenţiile corelate prin orice conexiune, cât de mică, cu lumea maşinilor. Sunt admise materiale precum lemnul, plastilina, hârtia sau polistirenul, iar invenţiile şi ideile originale sunt aşteptate până la 22 august. Cele mai ingenioase dintre ele vor fi premiate de Porsche şi, cine ştie, poate chiar picii premiaţi vor deveni marii ingineri germani ai zilei de mâine...