Prima pagină  »  Ştiri  »  Adio, Bugatti Veyron!
27 IUNIE 2011, 09:10
4,391
18
Adio, Bugatti Veyron!
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
Asta e, cei de la Bugatti au anunţat că au primit ultima comandă pentru un Bugatti Veyron, de la un client european şi cu asta încheie producţia celor 300 de exemplare programate ale modelului.

Între timp, cam toate ediţiile lui Veyron – de la cea „standard” până la ediţia specială SuperSport – au devenit obiecte de colecţie pentru cei mai bogaţi oameni ai lumii.

Totul începea în 1998, când grupul Volkswagen achiziţiona marca Bugatti, iar numai un an mai târziu, compania prezenta conceptul EB 18/4 Veyron la Salonul Auto de la Tokyo. Au mai trebuit să treacă încă alţi şase ani, pentru ca în 2005 un Veyron să depăşească pentru prima dată viteza de 400 km/h, iar după alte şase luni să fie prezentat publicului larg ca model de producţie.

Veyron a fost primul vehicul produs care a beneficiat de structură monococ din fibră de carbon, iar rigiditatea sa torsională de pe 60,000 Nm per grad rămâne neegalată şi astăzi. Motorul său este o altă mostră de artă inginerească şi tehnologie: 16 cilindri amplasaţi în formă de W, patru turbine şi un volum total de 7,993 cm cubi – toate pentru a produce puterea imensă de 1,001 CP! Cutia de viteze cu dublu ambreiaj şi 7 trepte face faţă unui cuplu incredibil de 1,250 Nm, fiind şi una din cele mai rapizi transmisii din lume, cu un timp de schimbare a treptelor de doar 150 milisecunde. Prin urmare, performanţele dinamice sunt şi ele fascinante: 2.5 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 407 km/h!

Cu o asftel de putere, frânele sunt cel puţin la fel de importante. Veyron dispune de discuri generoase de ceramică şi de un sistem inovativ de ventilare a lor, iar spatele său dispune şi de un spoiler activ, care serveşte o forţă suplimentară de frânare. Toate împreună, pot opri vehiculul în doar 2.3 secunde de la o viteză de 100 km/h, iar distanţa de frânare constituie doar 31.4 metri...

Iar cei de la Bugatti nu s-au lăsat până nu au creat şi o versiune şi mai performantă a lui Veyron – Veyron SuperSport - a cărui propulsor a fost „dopat” să livreze 1,200 CP şi care poate accelera până la o viteză de 415 km/h!

Pentru pasionaţii lui Veyron, o perioadă va mai fi disponibilă versiunea decapotabilă a lui – Grand Sport. În acelaşi timp, ultimul exemplar al coupe-ului Veyron va fi livrat clientului abia toamna viitoare, acesta fiind un european care... nu a mai fost niciodată proprietar al vreunui model Bugatti.

Probabil, vestea ultimului Bugatti Veyron comandat nu ar trebui să ne întristeze. Pentru că asta înseamnă că în viitorul apropiat vom vedea o altă mostră a performanţei extreme! Mai fascinant! Mai puternic... Mai rapid...
COMENTARII (18)
Igor
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 11:39
in sfarsit!
1
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 11:46
moral imi pare invechit deja, asteptam sa incheie productia
2
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 12:02
Abia astept un nou model.... Am avut norocul sa vad un Veyron... ce pot sa spun?? o masina epica !!!
0
2
Bamse
Bucureşti, România
la 27 Iunie 2011 - 13:21
Inginerie dusa la extrem.
O masina absolut fenomenala.
0
2
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 14:30
pacat,da poate bag si ei ceva mai nou,si mai performant
0
0
Mihail
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 17:55
adio ghini cai venit in lumea auto da mai bine nu veneai! ca toate bugattiurile care sau produs au consumat in total mai mult ca moldova intreaga timpd e 10 ani :) (glumesc) ....
designul la prima vedere mia placut dar dupa putin timp nu mai place ochiului(parerea mea) si apropo de perfomante tehnice chiar nui ceva imposssibil e si normal ca 16 porshani de 8 a sa scoata asa viteza! asa motoare se folosesc la avioane...
pretu a fost exageral(parerea mea..)
si eu unu de admirat am gasit masini mult mai bune .. :)
si pina la urma atita combustibil sa arzi in dodii parca mergi in fiecare zi pe strazile publice cu 400.. :) mai tare o fost reclama pe care iau facuto recordurile... ( parerea mea care nui de acord dati va rog frumos -1 :)
7
0
AlexAndru
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 19:25
Super masina,super a aratat pe scena auto acesti auto si super pleaca!!!Sper sa vedem ceva fenomenal tot la asa nivel sau kiar mai mare....dar kred ka mosul Bugatti va mai fi mult timp cel mai......
0
3
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 27 Iunie 2011 - 19:45
fieacre cu parerea lui,da pin la urma fiti deacord ca aces automobil va ramine in istorie,cel mai scump automobil la intretinere,celel mai scumpe detalii pe el,cele mai performante tehnologiii,mie personal imi place foarte tare............
0
2
GrandPremium
Chişinău
la 28 Iunie 2011 - 02:52
Poate macar acum va aparea in serie superbul Bugatti Galibier!!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 28 Iunie 2011 - 11:10
e oameni ce e cu voi?....eu il sustyin pe Mihai....voi ce credeti ca bezina se eftineste?.....totul se scumpeste.....si noi nu avem asa bani sa procuram aeste masini care eu le urasc destul de mult...nu inteleg potentialul acestei masini ...pentru ce sa fie atit de puternica si nui ii trebuie asa viteza...eu cred ca ne ajunge si 200 km/h nu chiar 400 sau la noi im Md sunt drumuri unde poti merge cu 400?.scuze nu am stiut....eu astept mai repede sa inceapa producerea si vinzarea masinilor cu motoare electrice....iata atunci se poate de vb de putere dar nu acum cind motorina iata ca acusi se termina da ei asteapta mai multa putere....sincer ma faceti sa rid in hohote....priviti oameni in viitor......
3
0
Mihail
Chişinău
la 28 Iunie 2011 - 12:36
eu sincer sa spun! daca comparam PRIUSU in anii 2008 cu veyronu! ap priusu e mult mai dezvoltat in tehnologie!! si apropo la si motor are sar putea scoate si mai mult...
5
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 28 Iunie 2011 - 22:05
epic....Prius mai dezvoltat in nu stiu ce tehnologii ca veyronul....cred ca au reinventat roata
1
1
Bamse
Bucureşti, România
la 28 Iunie 2011 - 22:25
Colegul Mihai, cred ca ar trebui sa te mai documentezi.
Cand vor reusi cei de la Toyota sa monteze un W16 quad turbo pe o masina, cand acea masina va putea sa te duca la peste 400km /h in confortul aproape similar unui S-klase, cand acea masina va putea sa stea si pe viraje precum un Porsche iar suta o va face in 2.5 secunde atunci sa afirmi ca Veyron are rival. Daca nu stiai pt a tine in frau temperaturile enorme dezvoltate de ansamblul motor, veyron are: 3 radiatoare pt intercoolere, 3 radiatoare pt motor,1 radiator pt sistem de climatizare, 1 radiator pt ulei transmisie 1 radiator pt ulei diferential.Cate masini ai auzit sa aibe nevoie de atata racire?
Toate acestea sunt necesare pt ca tot ce inseamna Veyron este tehnologie dusa la extrem.VW nu a castigat nici macar 1euroi din afacerea Veyron.Costurile pt dezvoltare au fost cu mult mai mari decat incasarile.Dar toata treaba cu acest model a fost pur marketing.Au vrut sa demonstreze ca pot sa creeze cea mai rapida masina din lume.Si au reusit : P
0
4
BMWPower.MD
Chişinău
la 28 Iunie 2011 - 23:08
Imi pare rau, dar....cred ca nu va ajunge mesajul tau la destinatie...e goala cutia unde sta ECU-l :))
0
1
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 29 Iunie 2011 - 00:37
))))))))))))))))))))) da mihai .........................no coment,este clar cu tine hahahha ,prius si veyron mama mia ,eu sa vreu nu pot nascoci asa prostii ,serio svorbesc!!!!!!!!!!!!!!!
0
2
GrandPremium
Chişinău
la 29 Iunie 2011 - 01:15
pt Mihai!!.....Priusul e pur shi simplu un hybrid!Motor simplu cu ardere interna shi unul electric shi nui nimi epic aici!:-p
Shi treb sa nai minte ca sa compari tu Bugatti cu performantze ca la avion cu un prius:-)))
0
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 29 Iunie 2011 - 22:36
corect, nu o are :))
0
0
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 29 Iunie 2011 - 23:38
))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!