Ieri, 7 iunie, în Spania, la uzina Seat din Martorell, a fost dat startul liniei de producţie, care va asambla noul Audi Q3. Modelul va fi asamblat în 3 schimburi, aducând astfel producţia uzinei la capacitate maximă.
Lucrul inginerilor Audi asupra conceperii noului model a început încă în 2009, şi în acelaşi an fusese luată şi decizia de a asambla viitorul model în Spania, la Martorell. Audi a investit 330 milioane de euro în utilaje, facilităţi şi infrastructua necesară, pentru a asigura producţia noului său model în Spania. La producţia lui Q3 vor participa nu mai puţin de 450 de roboţi ultra-moderni, iar construcţia lui Q3 are la bază aceleaşi principii tradiţionale Audi, de construcţie uşoară şi calitate premium în fiecare detaliu.
Pentru Spania, dar şi pentru Seat în mod special, şansa de a produce noul model are o importanţă deosebită. De mai mult ani, marca Seat este una care generează probleme financiare pentru grupul VW, în mare parte datorită funcţionării la potenţial redus a uzinei din Martorell. Prin decizia sa, grupul VW asigură funcţionarea la capacitate maximă a uzinei Seat, asigură 1,500 de locuri noi de muncă şi reduce din costurile de producţie ale modelului. Pe termen lung, Seat are astfel toate şansele de a genera profit pentru grupul VW printr-o utilizare eficientă a potenţialului său de producţie.
Audi mizează de un volum de vânzări de 100,000 de unităţi anual pentru noul Q3. În marea majoritate a ţărilor europene, preţul modelului va porni de la 29,900 Euro. Celelalte modelel ale familiei Q Audi Q5 şi Audi Q7 sunt asamblate în Inglolsdadt (Germania) şi, respectiv, Bratislava (Slovacia).