Prima pagină  »  Ştiri  »  Honda lansează EV-neo – primul său scooter electric
17 IUNIE 2011, 13:05
2,433
6
Honda lansează EV-neo – primul său scooter electric
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
Honda face un pas major în direcţia viitorului mobilităţii urbane, lansând primul său scooter electric, pe nume EV-neo. Experienţa celor de la Honda este una imensă, mai ales că per total, Honda este şi cel mai mare producător de motoare din lume, având 66 de uzine în 27 de ţări ale lumii.

Propulsia electrică este văzută de cei de la Honda ca un vector sigur pentru viitorul mobilităţii umane. Tehnologiile, însă, sunt deseori mult mai avansate decât infrastructura disponibilă pentru alimentarea lor, tocmai de asta lucrurile nu pot ajunge acolo unde îşi doresc producătorii şi clienţii decât printr-o evoluţie treptată. Cei de la Honda au şi o filosofie, numitră Drumul către Zero Emisii („Road to Zero Emissions”, n.r.), care determină etapaje prin care se poate ajunge la o mobilitate fără efecte ecologice negative.

Prima etapă a acestei filosofii constră în sporirea afinităţii motoarelor cu ardere internă, pentru ca acestea să mai eficiente şi mai ecologice, lucru care se întâmplă continuu, de foarte mult timp la Honda. Cea de-a doua etapă presupune lărgirea gamei de modele hibride, urmând ca acestea să evolueze treptat spre propulsii hibride reîncărcabile de la prize electrice. Ulterior, propulsia devine pur electrică, alimentată pe baza bateriilor de la bord, fără prezenţa vreunui motor cu ardere internă, iar în final, forma evoluată finită, văzută de cei de la Honda, este FCX Clarity, maşina care este propulsată pur electric, dar care îşi generează energia pe bază de hidrogen comprimat.

Noul EV-neo este şi el parte a acestei filosofii complexe de evoluţie a mobilităţii. Iniţial, acesta va participa în Europa la primul său program de teste, în Barcelona, 18 exemplare fiind oferite autorităţilor oraşului spaniol. Testele vor dura un an, perioadă în care producătorul va primi informaţii tehnice detalizate despre acestea, pentru a putea perfecţiona produsul până la un nivel care să-l facă absolut practic pentru folosirea în regim cotidian.

EV-neo este propulsat de un motor electric de 2.8 kW (3.8 CP) – o putere comparabilă cu scooterele propulsate cu motoare tradiţionale. Datorită cuplului său mai mare, EV-neo poate porni pe o pantă de 12 grade chiar dacă sarcina sa atinge nivelul maxim. Motorul este poziţionat în partea stângă a roţii spate, astfel încât acesta nu necesită o cutie de viteze. Astfel, întreg sistemul de propulsie este mai compact şi mai uşor şi elimină pierderile de putere cauzate de schimbul treptelor şi roţilor pieselor transmisiei. În cazul în care scooterul rulează pe inerţie sau frânează, motorul are funcţie de generator, încărcând bateriile.

Bateria scooterului asigură o autonomie aproximativă de 34 km, dacă se rulează cu o viteză de 30 km/h, distanţă care este suficientă pentru cei mai mulţi posesori de scootere în mediul urban. În cazul temperaturilor joase, performanţa bateriilor scade, de obicei, şi asta se întâmplă şi în cazul lui EV-neo. Totuşi, scooterul sesizează astfel de situaţii, trecând motorul în regim de performanţă limitată. De îndată ce temperatura bateriei atinge nivelul normal, performanţele revin şi ele la valoarea lor standard.

Bateria lui EV-neo a fost concepută pentru un regim de încărcări frecvente şi inginerii Honda ne asigură despre fiabilitatea îndelungată acesteia. Datorită capacităţii sale mult mai mici ca a unui automobil electric, şi procesul de încărcare completă de la gol durează mai puţin – aproximativ 3.5 ore. Încărcătorul standard este destul de compact şi este ascuns într-un compartiment special. Pe lângă acesta, Honda EV-neo poate veni şi cu un încărcător rapid, care poate încărca bateria scooterului la 100% în doar 30 minute.

Viitorii posesori ai lui EV-neo se vor bucura probabil să afle că motorul electric are o arhitectură aproape identică celui de pe Honda Insight, la fel ca şi bateria, diferenţa fiind dată de scara mai mică. Acest fapt garantează fiabilitatea unei tehnologii deja testate, iar motorul lui EV-neo este produs la aceeaşi uzină Honda unde se asamblează şi cel al lui Insight.
 
COMENTARII (6)
Mihail
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 16:12
designu e comic :) da tehnologiile rup rau!
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 17 Iunie 2011 - 18:40
Da da, designul parca e cel al anilor '60.
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 18 Iunie 2011 - 11:27
e bina ca u creat asa ceva.dar ar fi de dorit mai multa putere...3.8 CP nu ma aranjeaza si plus la acesta nu imi place desingul...dar oricum nui nimic...doar stim ca Japonezii au sa faca tot ce vor oamenii si cefa vrumos....
0
2
Costeşti
Paris, Franţa
la 19 Iunie 2011 - 13:30
http://m.protv.md/stiri/divertisment/top-5-masini-scumpe-ce-bolid-a-depasit-bugatti-veyron-si-costa.html
0
0
Mihail
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 19:46
Costesti dintre acelea doar pentru Reventon as da asa bani daca ias avea... :)
0
0
Mihail
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 19:54
apropo GHITON schooterele cu asa design amintesc de anii 60 si costa de la 5000 in sus! :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!