Prima pagină  »  Ştiri  »  Inginerie germană de cauciuc: Continental ContiEcoContact 5
1 IUNIE 2011, 12:43
2,188
1
Inginerie germană de cauciuc: Continental ContiEcoContact 5
De Ilie Toma
0
Astăzi, aproape fiecare nou model de automobil se laudă cu creşteri de eficienţă. Putere mai mare, consum mai mic, emisii CO2 mult mai moderate. Tendinţa se datorează în mare parte propulsoarelor noi, multe din ele turboaspirate, transmisiilor noi, cu mai multe trepte şi cu o etajare mai potrivită, dar şi pieselor care contactează direct cu carosabilul – anvelopele.

Pare simplu: cu cât mai multă rezistenţă opune o anvelopă la contactul cu carosabilul, cu atât mai multă energie este risipită pentru a învinge această forţă de opunere. Gradul de rezistenţă la rulare a unei anvelope poate influenţa decisiv consumul automobilului, or marii producători de anvelope investesc resurse importante în studii care să permită crearea unor anvelope cu un grad cât mai redus de rezistenţă la rulare, dar care să rămână în acelaşi timp sigure în toate condiţiile meteo.

Continental, unul din cei mai mari producători mondiali de anvelope, a lansat un nou model, pe care îl numeşte „ecologic până la absolut”. Numele său este ContiEcoContact 5, şi parametrii săi vin să impresioneze cu adevărat.

Perfecţiunea unei anvelope vine din design-ul său, din contur, compoziţie a cauciucului şi structura cordului interior. Fiecare din aceste elemente este important în a asigura parametrii finali excelenţi ai unei anvelope. Inginerii de la Continental au dezvoltat o nouă compoziţie a cauciului utilizat la producţia noului model, cu lanţuri de polimeri care formează legături mult mai strânse cu siliciul, iar astfel s-a obţinut o rezistenţă cu 20% mai mică la rulare. Canalele extrem de subţiri de pe profilul benzii rulante reduc deformarea cauciucului în timpul rulării, contribuind astfel la reducerea pierderilor de energie.

Reducerea rezistenţei la rulare cu 20% va însemna o reducere a consumului de combustibil cu 3% pentru autovehiculele care vor „încălţa” noua anvelopă.

Iar avantajele noii anvelope ContiEcoContact 5 nu se rezumă doar la ecologie şi consum. Gradul de uzură este mai mic, şi deci termenul de exploatare a crescut cu 12%, iar distanţa de frânare pe carosabil ud a scăzut cu 10%.

Ingineria germană nu s-a limitat doar la o nouă compoziţie şi un nou profil al benzii rulante. Structura metalică a anvelopei – cordul – este şi el unul nou reuşind să se asigure o manevrare mai bună a forţelor laterale, în momentele de abordare a virajelor.

Şi, cine ar fi crezut că forma nouă a profilului benzii rulante poate aduce şi avantaje aerodinamice, provocând curenţi de aer mai mici şi contribuind astfel la o trecere mai fluidă a vehiculului prin fluxul de aer...

Noua anvelopa continental - ContiEcoContact 5
COMENTARII (1)
Costeşti
Paris, Franţa
la 1 Iunie 2011 - 12:52
dupa calitate trebuie sa existe si pret bun..............
0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!