GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
Actuala generaţie Mercedes-Benz E-Class marchează o cfiră importantă pentru cariera sa pe piaţă: jumătate de milion de exemplare comercializate de la lansarea sa, în 2009 până în prezent.
De fapt, cifra reală a depăşit cu mult marcajul de 500,000, şi constituie cam 550,000. Aceasta include toate versiunile de caroserie ale modelului. Astfel, sedanul este, în mod tradiţional, cel mai bine vândut, cu peste 376,000 de unităţi, urmat de break, cu 64,000 de unităţi. Coupe-urile E-Class şi versiunile Cabrio au adunat împreună 110,000 unităţi.
Cea mai mare piaţă a modelului rămâne a fi SUA, unde pleacă fiecare al 5-lea E-Class produs. Pe această piaţă modelul este lider în segmentul său. A doua piaţă ca importanţă este China, urmată de Germania.
Atractivitatea lui Mercedes-Benz E-Class a fost impulsionată de curând prin revizuirea motoarelor din gama sa. Astfel, motorizarea E 350 BlueEFFICIENCY a beneficiat de un nou propulsor V6, de 3.5 litri. Amplasarea celor două blocuri cilindrice ale motorului a primit o nouă configuraţie, de 60 grade, în loc de 90 grade, cât constituia anterior. Astfel vibraţiile generate de motor se autobalansează, şi dispare necesitatea unui ax balansator suplimentar, iar reducerea sarcinii asupra propulsorului înseamnă întotdeauna o mai mare eficienţă. Pe lângă noua geometrie, propulsorul a primit şi noul sistem de injecţie BlueDIRECT, cu scântei multiple şi piezoinjectoare.
Dacă motorul V6 este unul aspirat natural, atunci pe E 500 şi-a făcut loc, pentru prima dată, unitatea V8 turboaspirată. Aceasta dezvoltă acum 408 CP din cei 5.5 litri ai săi, iar cuplul maxim a crescut până la 600 Nm.
Motorizările în patru cilindri şi-au crescut de asemenea eficienţa, înmare parte datorită prezenţei sistemului Start/Stop. Asftel, E200 CDI (136 CP), spre exemplu, indică acum un consum mixt de doar 5.1-5.4 litri/100 km.
Odată cu actualizările în gama de motorizări, E-Class a primit şi versiunea NGT, cu propulsie pe bază de benzină şi gaz natural comprimat. Generaţia precedentă a modelului (W211) a avut şi ea o versiune NGT, însă pe noul E-Class aceasta întârzia să apară. Acum, spiritele au fost liniştite, noul E-Class E 200 NGT BlueEFFICIENCY şi-a făcut apariţia cu o eficienţă de invidiat. Sub capota sa, propulsorul de 2.0 litri dezvoltă 163 CP, atât în regim de rulare pe benzină, cât şi în cel de rulare pe bază de gaz natual comprimat. Rezervoarele de gaz natural îi asigură lui E-Class NGT o autonomie de 360 km, în timp ce rezervorul de benzină a rămas neschimbat faţă de alte motorizări din gamă. În total, autonomia modelului depăşeşte 1,000 km.