La 30 ianuarie, Mercedes-Benz anunţa startul unui tur în jurul lumii cu 3 exemplare Mercedes-Benz B-Class F-CELL, propulsate pe bază de hidrogen. După 125 de zile turul a luat sfârşit, iar călătoria germanilor a fost plină de aventură.
Fiecare din cele trei exemplare a parcurs peste 30,000 km, traversând 4 continente şi 14 ţări, iar în final coloana a oprit acolo de unde şi-a luat startul: lângă muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.
În
ultima noastră relatare la acest subiect, am descris detaliat călătoria celor trei exemplare Mercedes-Benz până pe teritoriul SUA şi al Canadei, urmând ca întreaga echipă să ia calea aerului pentru a ateriza în Australia. Pe continentul sudic, coloana Mercedes-Benz a parcurs peste 5,300 km, timp de 20 zile. Ruta australiană a cuprins oraşele Sydney, Melbourne, Adelaide, Ceduna şi Perth, pentru ca ulterior, din nou pe cale aeriană, coloana să se îndrepte spre Shanghai, China.
Pe întreg traseul în jurul globului, coloana a fost asistată de un avion cargo, care a stat la dispoziţia lor în toate punctele de legătură dintre continente. Cu toate exemplarele din coloană, asistate de camionul mobil de alimentare cu hidrogen şi vehiculele pentru echipa de tehnicieni, inginerii au trebuit să conceapă un plan bine fixat pentru a utiliza spaţiul din avion, astfel încât toate vehiculele coloanei să încapă la bord. În total, 20 de tehnicieni şi asistenţi au fost alături de echipa Mercedes-Benz pe întreaga durată a turului.
Odată cu păşirea pe continentul asiatic, coloana nu a mai avut nevoie de asistenţă aeriană, astfel încât, din China până în Germania, traseul urma doar pe uscat, pe o distanţă de peste 14,000 km.
Primul segment de drum pe teritoriul Chinei a însemnat peste 1,400 km parcurşi în 3 zile, între Shanghai şi Beijing. În capitala chineză, coloana Mercedes-Benz a avut ocazia să sensibilizeze politicienii locali în privinţa necesităţii dezvoltării infrastructurii de staţii publice de alimentare cu hidrogen, iar ulterior coloana s-a îndreptat spre oraşul XiAn. Ultimul popas pe teritoriul Chinei a fost realizat în oraşul Jiayuguan, coloana înregistrând astfel peste 4000 km parcurşi pe teritoriul statului chinez.
După China, coloana B-Class F-CELL a avut a parcurge o altă ţară cu totul specială: Kazahstan. Primul stop urma să se realizeze chiar în capitala ţării, Almaty. După capitala Kazahstanului, a urmat un alt oraş important Astana.
După Astana, însă, coloana Mercedes-Benz a avut parte de un eveniment nefericit. Unul din cele 3 exemplare B-Class a fost implicat într-un accident, fapt care l-a pus în imposibilitatea de a-şi continua deplasarea pe propriile roţi. Vehiculul a fost înlocuit cu un alt exemplar de rezervă iar coloana şi-a continuat drumul spre Rusia, cu primul punct de oprire în oraşul Celeabinsk.
În următoarele cinci zile, coloana a parcurs alte 1,900 km pentru a ajunge în Moscova. Astfel, participantii la turul mondial au ajuns din nou pe continentul European, după 25,000 km parcurşi pe uscat.
Ulterior, coloana Mercedes-Benz s-a îndreptat spre Sankt-Petersburg, intenţionând să ajungă şi în ţările scandinave. La 23 mai, coloana a trecut şi hotarul Finlandei, îndreptându-se către Helsinki. Drumul către Stockholm a avut şi o mică pauză, coloana deplasându-se la bordul unui feribot. Ulterior, din Suedia coloana s-a îndreptat către Norvegia, cu un popas la Oslo. Zona scandinavă este una de un interes deosebit pentru proiectul F-CELL, publicul, dar şi autorităţile de aici fiind mult mai mult interesate de dezvoltarea tehnologiei şi infrastructurii de staţii de hidrogen.
La 28 mai, coloana a pornit, într-un final, spre Germania, având ca prim punct de oprire oraşul Hamburg, iar la 30 mai, a fost dat startul ultimul segment de călătorie, din Hamburg spre Stuttgart, oraş în care îşi are sediul producătorul german.
În fine, coloana a ajuns cu bine din locul în care a pornind, încheind una din cele mai spectaculoase aventuri iniţiate de Mercedes-Benz vreodată. Din cele 125 zile, cât a durat turul, 70 au fost zile în care s-a condus efectiv. Pe parcursul impresionantului tur mondial, coloana a fost vizitată de mai mult admiratori în timpul opririlor pe care le-a făcut. Numărul acesta a variat de la o extremă la alta: de la doar 20 în Baladonia, Australia, până la 19 milioane în Shanghai, China. Unitatea de alimentare mobilă cu hidrogen a alimentat fiecare din vehicule în jur de 130 ori, şi doar de două ori maşinile au fost realimentate la staţii publice.
Mercedes-Benz şi-a dorit astfel să demonstreze că tehnologia propulsiei electrice, cu electricitate generată pe bază de hidrogen este una viabilă, cu o singură condiţie obligatorie: să existe infrastructură de alimentare cu staţii de hidrogen. Producătorul german depune eforturi pentru ca acest deziderat să devină realitate, iar pe întreg traseul turului s-a încercat sensibilizarea autorităţilor pentru a acţiona în sprijinul dezvoltării acestui tip de infrastructură.
Vă invităm mai jos să urmăriţi o galerie foto amplă, cu poze din cele mai diverse peisaje, de la Australia şi Kazahstan, până la Rusia şi ţările scandinave.