De obicei modelele ultra-eficiente, dotate cu propulsoare de performanţă medie, livrează calităţi dinamice mediocre. Nu şi în cazul noului model Opel. Se numeşte Astra ecoFLEX şi va emite doar 99 g/km de CO2, deşi motorul său va dezvolta 130 CP.
Performanţa remarcabilă este asigurată de un propulsor turbodiesel de 1.7 litri, instalat sub capota lui Astra ecoFLEX, care are nevoie de doar 3.7 litri/100 km în regim mixt! Poate părea incredibil pentru un astfel de consum, dar cuplul maxim indică valoarea de 300 Nm, fapt care transforma noua compactă Opel într-unul din modelele cu cel mai mare randament şi eficienţă de pe piaţă.
Secretul versiunii ecoFlex se ascunde în recuperarea energiei la frânare, dar şi în modificarea unor componente ale motorului, pentru a se asigura o rezistenţă mai mică la rulare, şi astfel o mai bună eficienţă. Per total, Astra ecoFLEX consumă cu 17% mai puţin combustibil decât versiunea standard cu acelaşi propulsor diesel.
Pentru a fi mai expliciţi, cei de la Opel au publicat chiar şi o imagine cu toate piesele motorului, marcându-le cu verde pe cele care diferă pentru versiunea ecoFLEX, imagine pe care o publicăm şi noi în galeria foto.
Noua Astra 1.7 CDTI ecoFLEX se va alătura celor două versiuni ecoFLEX Astra deja existente în gama Opel cu propulsoare de 1.3 litri CDTI (95 CP, 95 g/km CO2, 3.5 litri/100km) şi 2.0 litri CDTI (160 CP, 129 g/km CO2, 4.9 litri/100km).