La 15 ani de la startul producţiei, Porsche Boxster şi modelul său analog Cayman marchează împreună exemplarul cu numărul 300,000 ieşit de pe linia de asamblare. Boxster şi Cayman, cu arhitectura lor cu motor poziţionat central, sunt probabil, modelele cele mai apropiate de tradiţia clasică Porsche.
Esenţa succesului celor două modele vine din perfecţionarea continuă a platformei lor riguroase, axată spre oferirea performanţei pure, echilibrate, în stil Porsche. Astăzi cele două modele sunt cele care setează standardele în lumea maşinilor sport. Într-o piaţă importantă pentru Porsche precum SUA, cele două modele reuşesc să se numere 10 ani la rând printre 10 cele mai bune maşini, iar în Germania cele două modele ocupă poziţia 2 şi 3 în topul modelelor care îşi păstrează cel mai bine valoarea în timp.
E interesantă şi istoria apariţiei acestor două modele. În 1993, în timpuri foarte dificile pentru Porsche, producătorul german a prezentat la Salonul Auto de la New York un concept de maşină sport decapotabilă cu motor amplasat central, care, în limbaj de design, de declara succesor al renumitei serii 356, dar şi a modelului 550 Spyder. Publicul a reacţionat fascinat la conceptul Porsche, asftel că în 1996 a şi început producţia Boxterului de serie.
Preţul atractiv şi performanţele dinamice excelente i-au asigurat imediat succesul în vânzări, modelul reuşind să atragă şi foarte mulţi clienţi noi pentru marca Porsche. Pentru a dezvolta şi mai mult ideea de succes, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2005, Porsche prezintă şi un model coupe cu 2 locuri, bazat pe aceeaşi platfomă Cayman. Cererea enormă pentru cele două modele a făcut ca uzina Valmet Automotive, din Finlanda, să preia o parte din sarcina de producţie, pe lângă cea din Stuttgart.
În prezent, gama Boxster cuprinde patru versiuni: Boxster, Boxster S, Boxster S Black Edition şi Boxster Spyder. Gama Cayman cuprinde şi ea alte patru versiuni: Cayman, Cayman S, Cayman S Black Edition şi Cayman R. Variaţiile de motoarelor cuprind puteri între 255 CP şi 330 CP.