Prima pagină  »  Ştiri  »  Peste 300,000 de Porsche Cayman şi Boxter construite
24 IUNIE 2011, 12:18
2,576
10
Peste 300,000 de Porsche Cayman şi Boxter construite
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
La 15 ani de la startul producţiei, Porsche Boxster şi modelul său analog – Cayman – marchează împreună exemplarul cu numărul 300,000 ieşit de pe linia de asamblare. Boxster şi Cayman, cu arhitectura lor cu motor poziţionat central, sunt probabil, modelele cele mai apropiate de tradiţia clasică Porsche.

Esenţa succesului celor două modele vine din perfecţionarea continuă a platformei lor riguroase, axată spre oferirea performanţei pure, echilibrate, în stil Porsche. Astăzi cele două modele sunt cele care setează standardele în lumea maşinilor sport. Într-o piaţă importantă pentru Porsche precum SUA, cele două modele reuşesc să se numere 10 ani la rând printre „10 cele mai bune” maşini, iar în Germania cele două modele ocupă poziţia 2 şi 3 în topul modelelor care îşi păstrează cel mai bine valoarea în timp.

E interesantă şi istoria apariţiei acestor două modele. În 1993, în timpuri foarte dificile pentru Porsche, producătorul german a prezentat la Salonul Auto de la New York un concept de maşină sport decapotabilă cu motor amplasat central, care, în limbaj de design, de declara succesor al renumitei serii 356, dar şi a modelului 550 Spyder. Publicul a reacţionat fascinat la conceptul Porsche, asftel că în 1996 a şi început producţia Boxterului de serie.

Preţul atractiv şi performanţele dinamice excelente i-au asigurat imediat succesul în vânzări, modelul reuşind să atragă şi foarte mulţi clienţi noi pentru marca Porsche. Pentru a dezvolta şi mai mult ideea de succes, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2005, Porsche prezintă şi un model coupe cu 2 locuri, bazat pe aceeaşi platfomă – Cayman. Cererea enormă pentru cele două modele a făcut ca uzina Valmet Automotive, din Finlanda, să preia o parte din sarcina de producţie, pe lângă cea din Stuttgart.

În prezent, gama Boxster cuprinde patru versiuni: Boxster, Boxster S, Boxster S Black Edition şi Boxster Spyder. Gama Cayman cuprinde şi ea alte patru versiuni: Cayman, Cayman S, Cayman S Black Edition şi Cayman R. Variaţiile de motoarelor cuprind puteri între 255 CP şi 330 CP.
COMENTARII (10)
Mihail
Chişinău
la 24 Iunie 2011 - 13:16
nu ma prea impresioneaza porche la design (dupa gusturile mele) in schimb performantele tehnice si preturile nus rele.....
2
2
Inovision
Ungheni, Moldova
la 24 Iunie 2011 - 13:49
Ai drepptate masinie porshe nu aduk nimic nou multi spun traditie eu spun ''lene'' si lipsa de imaginatie
2
1
Igor
Chişinău
la 24 Iunie 2011 - 14:23
porsche is printre putinii nemti, producatori de auto, care nu au designeri italieni, din cate stiam eu... cine cunoaste mai bine, sa ma corecteze...
0
0
M-Leon
Chişinău
la 24 Iunie 2011 - 15:02
NU cred ca Porsche nu are bani pentru un alt designer, sau cum s-a mai spus "lene"..:) Este stilul lor unic, si nu au de gind sa-l schimbe radical pentru 2 cumparatori in plus, avind sfera lor de cumparatori..(parerea mea)!
0
4
Igor
Chişinău
la 24 Iunie 2011 - 18:04
@Max, pai nici nu am vrut sa spun ca nu-si permit alti designeri... Is conservatori si atat! :)
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 24 Iunie 2011 - 18:30
Germanii au preferat sa pastreze designul caracteristic lor, astfel incat de cateva decenii chiar si de la o posta iti poti da seama ca e vorba de un Porsche. Poate din acest motiv impune atata respect...
0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 Iunie 2011 - 20:07
Eu tot sunt deaccord cu ceea ca Porsche are stilul sau. Imaginati-va ca intr-un moment se schimba designul Porsche, dispar farurile bolbucate ce ies din aripile fata, dispare capota ceea plata, prizele de aer din parti, indicatoarele de viraj din coltul barei fata, cine il va mai recunoaste dupa noul aspect. De aici se vor iska tot felul de critici kum ka si-a pierdut stilul sau elementele ce-l face evidentiat de altii. Asa ca e bine cum este, si asa majoritatea constructorilor auto opteaza pentru design-ul futuristic, fapt care pe oameni ii grabeste spre ceva mereu nou nelasindu-i sa se deprinda si sa patrunda in esenta prezentului, deoarece nu degeaba in unele cazuri se zice ca: "Nu tot ce-i nou, e si bun".
0
1
Mihail
Chişinău
la 24 Iunie 2011 - 21:38
foarte corect e ca acesta e stilul prosche! (nu si al meu) da prosche se bucura de vinzari foarte mari! eu credca una ar fi si preturile mai joase cu mult fata de alte sportcaruri da poata ca si place altora
0
1
dima
Chişinău
la 25 Iunie 2011 - 00:06
eu stiu una, de fiecare data la top gear sau fifth gear, emisiuni pe care le respect, arata vreo masina sport nou esita, ferarri, lamborgini, aston, etc etc tot timpul la urma ei spun: "masina e super, insa eu mias lua un porche":))) eu cred ca designul in nici un caz nu trebuie schimbat, mai ales ca ei nu se gonesc sa vinda cite 1 mln de exemplare anual!
0
2
G e o
Floreşti, Moldova
la 28 Iunie 2011 - 11:32
mie tot imi plac BROSCUTELE.....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!