Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: noul BMW M5!
16 IUNIE 2011, 23:38
3,750
36
Premieră: noul BMW M5!
De Ilie Toma
0
S-a întâmplat! Noul BMW a fost dezvăluit în mod oficial, cu informaţii complete şi o suită completă de poze. Aşteptările s-au confirmat: noua generaţie BMW M5 renunţă la vechiul motor V10 şi vine cu cel mai puternic propulsor BMW produs vreodată, cu arhitectură V8 şi 560 CP!

Noua generaţie BMW M5, cea de-a 5-a la număr, afişează o armonie conceptuală, înţesată cu tehnologie de ultimă oră, demonstrând un nou nivel al performanţei pure. Pe lângă faptul că noul M5 este echipat cu cel mai puternic propulsor BMW, instalat vreodată pe vreun model de serie al mărcii, forţa motorului este transferată punţii din spate, acolo fiind distribuită între roţi prin intermediul noului diferenţial Active M, care a debutat pe modelele X5M şi X6M.

Şi propulsorul V8 de 4.4 litri volum al noului M5 este, de fapt, preluat de pe cele două SUV-uri din familia M, şi adoptă şi el turbinele cu tehnologie TwinScroll Turbo. Puterea maximă de 560 CP se realizează între 6,000 rpm şi 7,000 rpm, în timp ce cuplul maxim de 680 Nm este disponibil între 1,500 şi 5,750 rpm.

Tehnologia TwinScroll Turbo presupune o turbină deosebit de agilă, cu reacţii imediate la orice apăsare de pedale, iar asta îi garantează modelului şi performanţe pe măsură. Noul BMW M5 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4.4 secunde, iar de la pornirea de pe loc până la o viteză de 200 km/h maşina are nevoie de doar 13.0 secunde. Viteza maximă este limitată, tradiţional, la 250 km/h. Totuşi, dacă viitorii clienţi vor bifa în pachetul de opţionale titlul „Driver’s Package”, atunci limitarea de viteză nu mai este valabilă, iar exemplarul lor va putea atinge o viteză maximă de... 305 km/h!

Renunţarea la propulsorul V10, aspirat natural, prezent pe generaţia anterioară, şi înlocuirea lui cu un V8 turboaspirat şi-a făcut efectul în primul rând în materie de consum şi emisii. Deşi puterea modelului a crescut cu circa 10% faţă de generaţia precedentă, noul M5 consumă cu 30% mai puţin combustibil decât predecesorul său (9.9 litri/100 km în regim mixt), iar nivelul emisiilor CO2 se situează la nivelul 232 g/km.

La o astfel de eficienţă a constribuit nu doar cilindree mai mică, ci şi o serie de tehnologii şi elemente speciale, precum echiparea cu sistem Start/Stop, direcţie asistată variabil, injecţie directă de înaltă precizie şi sistem de control al timpilor de deschidere a valvelor VALVETRONIC. Noul BMW M5 vine echipat doar cu transmisia automată cu 7 trepte M Double Clutch Transmission.

Ţinuta de drum a maşinii este garantată şi de amortizoare controlate electronic, iar la siguranţa celor de la bord va veghea sistemul de control al traiectoriei cu regim M Dynamic Mode, ajutat de frâne de înaltă performanţă, provenite din lumea sporturilor cu motor. De fapt, comportamentul maşinii este rezultatul a sute de tururi de teste, petrecute de inginerii BMW pe circuitul nordic al Nurburgring-ului, pentru a i se garanta o acceleraţie longitudinală şi laterală fără compromis.

Designul noul M5 păstrează tradiţia numelui M şi aduce accente sportive pline de personalitate. Prizele masive de aer din faţă nu au doar rol estetic, acestea fiind orientate spre a optimiza fluxul de aer pentru răcirea propulsorului V8. Pe lateral, pragurile maşinii sunt şi ele greu de neglijat, iar partea spate proeminentă încheie opera de forţă a noii generaţii M5. Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de19 inch, însă se poate opta şi pentru cele de 20 de inch.

Conceperea unui model de înaltă performanţă presupune şi minimizarea greutăţii finale, iar noul BMW M5 vine cu uşi, aripi frontale şi capotă din aluminiu, în tonul acestei tendinţe. Cu o greutate totală proprie de 1,870 kg, fiecare cal-putere al V8-ului de sub capotă are o sarcină de doar 3.3 kg!
GALERIE FOTO (76 IMAGINI)
COMENTARII (36)
AlexAndru
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 00:01
Sooper!!! BMW the BEST!
6
2
Nikita
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 00:20
Nici cea mai mica nuanta de care sa numi placa aceasta masina n-am gasit. Masina ideala (nu ma refer la drumurile noastre).
2
2
G e o
Floreşti, Moldova
la 17 Iunie 2011 - 08:09
O masina splendida cu performante si mult comfort.
0
1
Terry
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 09:07
ммм... ну, учитывая что эту модель можно считать прорывом в бмв (ведь это первая машина у которой дизайн терпим, фанаты - мозги в кулак сожмите), то да, можно сказать что она симпатична, и даже красива, только есть одна и так же пробема что и у ауди - в M-series как и - R/RS отсутствует изюминка...
2
2
dima
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 09:08
ma bucur ca au renuntat la discurile de culoare neagra, care erau pe concept, asa arata mult mai bine, au promis ca va fi lansata in 2012 insa au scoso mai devreme, bravo! imi place foarte mult, abia astept sa vad test-drive la top gear sau fifth gear, sa vad ce spun profesionistii!
0
2
Amator
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 09:47
Asteptam testele comparative a lui M5 RS6 E63AMG
0
3
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 10:30
ALLON - testul comparativ precis k va fi fara de RS6, deoarece generatia actuala inca nu are un RS6.....
0
0
Mihail
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 12:50
mda ! am mai vazut niste modele noi bmw in poze care nu miau parut chiar perfecte! da cind leam vazut in realitate am ramas uimit!
dar acesta care in poze e perfect in realitate ..no comment!
tank! tot de ce ai nevoie! pacat ca nu am asa bani :(
0
1
dima
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 15:26
Jeremy, de obicei pina acum mercedes si audi erau comparate cu e60 M5, model 2003, nu cred ca va fi o mare problema sa fie comparat si audi RS6 model 2007-2008, mai ales ca motoarele nu cred tare sa se deosebeasca, ce tine de "iziumenka" Terry, eu cred ca BMW e unicul pe care o are, toate inscriptiile M-power prin tot salonul si pe motor, tehnologiile care un model standart nici nu le poate avea, cred ca asta este un argument!
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 18:18
Faptul ca acesti 3 concurenti BMW, Audi si Mercedes nu incep producerea masinilor din aceiasi clasa in acelasi an, creaza o concurenta incredibila... Aceasta concurenta ne bucura privirile cu automobile incredibile, indiferent de marca careia ii suntem fani !!!
Masinile Germane sunt cele mai bune ;)
2
1
Mihail
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 19:15
Jeremy da unde scrie asta? da link sa vad....
is bune toate! is buni toti cei care construesc fie el chinez german etc! noi moldoveni nu suntem nici pe departe ca ei pentru ca asteptam s a chisi din pod!!
0
1
Costeşti
Paris, Franţa
la 17 Iunie 2011 - 22:13
fara cuvinte......asta e aparat serios.....BMW....Bravooo!!!
1
2
dima
Chişinău
la 17 Iunie 2011 - 23:30
mihai tu esti moldovan? daca da de ce atita umilesti natia noastra? nu mai asteptam noi sa cada din pod, nus toti asa dotati ca nemtii, insa jeremy are dreptate Nemtii fac cele mai bune masini din lume:porche, mercedes, BMW, de vreo 2 ani si Opel, la calitate aceste marci nu le intrece nimeni, ne catind la faptul ca toyota are cele mai mari vinzari nu inseamna ca fac si cele mai bune, pur si simplu ele sint ieftine!
1
1
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 18 Iunie 2011 - 09:53
cel mai tare si mai performant sedan din prezent in forma de stock,este incredibil cum arata aceste linii ale caroseriei,acest caluts musculos acum are ce arata,mai ales ca va fi disponibil si x drive si cutie manuala iti ofera practic totul la ce poti sa te astepti de la un cooooooooooooolcar..............
0
0
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 18 Iunie 2011 - 09:54
da tu teri duti si ti spinzura cu "iziuminca"ta ,esti un ratat mare de tot ,si un needucat
1
1
Sergiu
Hânceşti, Moldova
la 18 Iunie 2011 - 15:58
aparatul e serios, asteptam vre-o 2-3 luni si poate ar sa apara si pe strazile Chisinaului. BMW Forever!!!
0
3
Mihail
Chişinău
la 18 Iunie 2011 - 22:12
dima serios spui? tu nu uita ca japonezii mai fac si lexus(toyota) subaru ,nissan (GTR Skyline a stat mult in top cu cea mai performanta tehnica ce tine de motorizare! ) HONDA! cel mai mare contructor de motoare din lume! .... cea mai industrizlizata tara! cele mai performante tehnolgiii ce tine de MICRO ii japonia si toyota chiar nu e cu nimic mai jos ca toate brandurile germane la un loc tu esti tare hitru de spui vorbele estea! apropo OPEL inca odata vrau sa precizez ca e AMERICAN nu german! german a fost in ISTORIE acum nare nimci! tu dima daca ai spus asta inca odata mai dai dovada de cunostinte slabe!
stiu ca in moldova cel mai mare % il ocupa masinile germane da asta nu insamna cas cele mai bune!!!
diferenta de calitate dintre masinile GERMANE si JAPONEZE pina cind NUS! cei drept acum 10 ani au fost GERMANII fiind mai buni! acum insa e alta treaba! in viitor se va vedea!! da ca unul e mai luxos altu ami puternic unu mai eftin altul mai scump! asta este doar tactica de profit a tuturor constructorilor!!
nar fi de mirat daca ati dezbate comentariul meu ! da de la niste ceobaneii ca dima nur fi nimic straniu! studiati fratilor studiati! si nu comparati japonezii cu germanii ! ca noi moldovenii nici pe departe nu suntem ca eii!!!
2
1
Mihail
Chişinău
la 18 Iunie 2011 - 22:18
SI TOTUSI VAZIND CA SUNT OAMENI SERIOSI AICEA CA JEREMY SI DIMA va dau o intrebare!???
DATIMI DATE CONCRETE care ar face masinile germane mai bune ca cele japoneze! vrau DATE CONCRETE!!! NU PROSTII! spuneti ! numi spuneti ca va place mai mult BMW ca toyota si pentru asta e mai BUN bmw!! vrau date ce tine de TEHNOLGIE! asamblari,calitatea materialilor! durata de "VIATA" dotari PERFORMANTE etc! uitativa daca imi spuneti macar un lucru din acestea ajung sa fiu deacord cu voi! astept....
si nu spuneti ca bmw din 1980 alu bunelu ii mai performant ca toyota din 1980 alu bunica! pentru ca vorbim de PREZENT! si viitor!
1
1
Amator
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 17:49
"Nav cus i tvet tavarisia net" Masinile din segmentu premium toate is bune porsimplu depinde de gusturile fiecarui, cineva vrea bmw iar altu Mercedes si asa mai departe. Vadca prin omenii care scriu comntarii sin Niste "cadri" tare mari
0
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 21:32
ma bucur sa vad atitia fani BMW si critici, modelul este unul deosebit de reusit, ce nu ar spune unii cu ochii ingusti de la orez (masini japoneze) pentru ei modelul asta de M5 nu va fi de atins vreodata, strugurii care nu ii ajunge vulpea spune ca sunt acri :D
Ganditi-va ca e un motor twin turbo, foarte echilibrat, mai ales ca e si V8 cit cuplu are, ganditi-va ca e un motor perfect pentru tuneri, pentru ca deja e dotat turbo! E si marketing la mijloc nu doar pasiune si linii frumoase!
1
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 21:55
Mihai, cred ca esti un pic obsedat de modelele japonezilor si citesti doar laudele, nu si critica, sincer nu prea am inteles comparatia ta cu japonezii/nemtii/moldovenii si nici aberatiile. Dar daca tot compari BMW cu Orezul, pai intra si tu intr-un salon al dealerului oficial, si pune si tu miina pe plasticul ala...sau pe butoane, sau simplul fapt ca sunt mai ieftine masinile japoneze nu iti da de gandit ca e datorita materialelor folosite (care sunt mai ieftine)...de acord voi fi daca ai spune ca deseori se platesc bani in plus pentru marca, dar ca sunt la nivelul calitatii ma indoiesc. E si ceva fizica la mijloc, japonezii cum produc masini cu motorizari mici, infantile, atunci si piesele (angrenajele) pe ele sunt gandite pentru un efort mai mic, respectiv mai ieftine, etc, etc. E simplu, trebuie doar sa GANDESTI
1
0
Mihail
Chişinău
la 19 Iunie 2011 - 22:34
Comentariu şters de redacţie.
Mihail
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 00:14
am ajuns la concluzia ca nam cu cine vorbi!
in epoca de azi! oamenii fara scoala sunt primitivi! care nu stiu nici a scrie nici a citi! ne mai vorbind de 2 2 si mincare calda!!
tuncma de aceea punem punct!
vad ca piataauto mia sters commentu! asta pentru ca respecta audiovizualul care protejeaza copii ca BMWPower.MD
BMWPower.MD te cred! uite daca acum inveti a scrie poata cind vei termina si tu o universitate ceva in economie! vei vedea! si altceva infara de sapa si masini din anii 80! poate te va mai ajuta dumnezeu si a sati permiti sa vizitezi unele din cele mai industrializate tari ca japonia si germania! da na sati para atit de interesante tehnolgiile ca:trenurile zboara prin aer! pe cit vei ramine de uimit de CULTURA pe care o au popoarele respective ! si cind ai sati aduci aminte ce prostii ai spus ! si concluzia despre educatia pe care tiau dato parintii ! uite atunci poate ca o sa am cu cine sta de vorba!!

Eu poate ca sunt printre putinii carel inteleg! pentru ca cind aveam 10 ani si eu stiam doar cuvintul bmw! da poate pentru ca pe vremurile acelea bmw intradevar era mult mai sus ca altele! acum insa e altceva! Am inteles foarte multe lucruri da nu le mai spun ca daca toti sunt de seama lui BMWPower.MD ap spun vorbe in vint!
2
0
STEFF
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 08:58
la o foame merge =D
0
1
dimon
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 11:05
bmwpower o zis f.corect in legatura cu comparatia care a facut-o,da vad ca mihai face filosofie chioara aici shi nu vine cu nimik concret..uite am mers intr-un landcruiser 200 de 60.000 cam asha o dat pe el..shi am simtit atmosfera ca ma aflu intr-o mashina iesftina..max 25 mii..shi dupa aceea urcindu-ma intr-un q7 am inteles ce e calitatea materialelor..nu se compara caliatea germanelor cu cele japoneze..japonezi fac intr-o proportie mult mai mare mashini la preturi medi cu motorizari mici..
0
0
Mihail
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 11:15
dimon voi prin vorbe va aratati cine sunteti! si nu mai trebue nimic mai mult... ce compari omule land cruiser cu q7? land cruiser e destinat pentru niste clienti! si q7 pentru altii!
aici se compara fiabilitatea cu luxul!!
vrei japonez luxos...cauta ceva de la lexus!

nam cu cine vorbi!
1
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 14:06
Mihai, scuza-ma dar o sa imi permit sa te numesc prost, atita timp cat iti permiti sa deduci virsta cuiva din nu stiu ce comentarii, esti prost fraiere, pentru ca demult am trecut de 20 ani si mai prost esti ca nu stii sa scrii, imi ia 5 min sa inteleg ce vrei sa zici si tot aberatii vad, se vb despre masini aici nu de tari industrializate si ce ai vazut tu, cat de imbecil poti fi sa nu intelegi lucrurile simple....inca o data scuza-ma ca mi-am pus mintea cu tine. Ce are audiovizualul cu comentariiile aici? AUDIO, stii ce e aia? Sau te bagi si tu ca musca in lapte doar de dragul de a fi remarcat. Universitati am terminat 2, cred ca ar trebui sa iti cobori nasul la locul lui, sapa cu atit mai mult nu am tinut-o niciodata, dar sunt recunoscator celor care o fac, pentru ca multumita lor timpitule ce esti, ai si tu un cartof!!!
0
2
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 15:53
Mihai face parte din categoria, care a mers o data intr-un lexus si a iesit din el cu expresia "ia figheiu"... Prin comentariul meu nu am spus nici pe departe ca masinile japoneze sunt rele. Din contra sunt bune, insa masinile germane au o baza mai buna, calitatea materialelor si tehnologiile performante sunt implimentate pe larg la productia masinilor germane, pe cind la cele japoneze tehnologiile performante si calitatea materialelor poate fi gasita pe un numar mai mic de automobile comparativ cu cele germane.
Si inca un lucru, nu m-am referit doar la BMW, ca multi au crezut deja ca ii sunt fan. Din contra sunt fan al Mercedes-Benz si respect in totalitate automobilele de productie germana !!!
0
1
dimon
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 18:21
mihai,cum naiba sa nu compari q7 cu land cruiser daca fac parte dintr-o clasa shi daca luam aceleashi motorizare sunt la un pret,hai nu te fa prost :).. daca eshti aasha orezar compara tu porshe cu lexus shi o sa vedem cine e germanul.. pe timpul cind germanii faceau mashini,japonezii inca se luptau cu sabiile :)//nu zic ca sunt mashini rele,ps nu se ridica la calitatea nemteasca
0
0
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 23:05
da mihai ,cam ai plecat aiurea cu cunostintele tale in domeniul auto,si raspundeti va rog la o intrebare(fiindca vad ca sunt baeti bravo aici)se poate de comparat bmw 5 gt cu mercedes cls,au ele ceva in comun sau nu,dupa dimensiuni ,clasa si asa mai departe,mersi anticipat
0
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 23:21
cred ca nu se poate compara 5gt cu cls, pentru ca sunt 2 clase diferite, insasi GT vine de la Grand Turismo, iar CLS e clasificat ca un coupe cu 4 usi, felul in care se deschide capota spate la 5Gt tot difera de CLS, spatiul interior, garda la sol, etc, 5GT e o combinatie intre seria 5, X5 si un coupe, pentru ca nu are rama usii pina sus la geam, stric parerea mea.
0
1
Mihail
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 23:34
imi vine a ride cind vad ce spuneti...
Jeremy Clarkson uite tu ai spus corect! si asta e pentru piata! si fiecare o intelege in felul lui!
si piataauto va rog frumos avertizatil pe dimon ca unde scrie el miroase a LAPTE si o sa va perdeti vizitatorii...
eu daca serios sunt fan al unei marci germane (AUDI)
si cum a spus Jeremy (foarte corect) in general masinile germane majoritatea is calitate superioare! pe cind cele japoneze mai mult de 50% sunt medii!!
da asta (pentru cei ce inteleg) ii pentru piata!
cum poti sa spui ca masinile germane is mai bune ca cele japoneze comparind un bmw de 60 mii euro cu o toyota da 20? eu nu inteleg voi logic ginditi?
dati sa comparam hight quality cu hight quality! atunci diferenta nui absolut deloc! si stiu ce spun!

2
0
Mihail
Chişinău
la 20 Iunie 2011 - 23:44
si se mai aud vorbe ca japonezii construesc masini mici motoare mici pheh! oameni buni mai ginditiva putin!
dati sa facem o comparatie!
toyota tintind piata medie!(mai eftina) face un profit sa fim seriosi de departe maii mare ca al mercedesului sau bmw ! asta ce vrea sa zica? ...sunt mai multi oameni cu un trai decent ca cei cu venituri mari!
da daca e sa comparam masinile japoneze destinate pentru cei cu capica bot! ap ....
eu nu am nimic cu japonezii as tine pumnii nemtilor pentru ca daca intram in europa va fi ca o economie si a noastra pe cind cu japonia nici pe departe! Doar ca nu pot accepta asa prostii spuse de voi!! pentru ca realitatea e alta!
si deaestia dealde dima! offf ias popune o intilnire da si poti vorbi cu un copil? ops scuze dima daca ai peste 18 ani insamna ca ai avut probleme de maturitate! (teo lasat parintii prea mult la TATARS si tom&jery)
2
0
dimon
Chişinău
la 21 Iunie 2011 - 09:59
bai iti zic am chiar 17 ani... dar fii sigur ca gindesc mai logic ca tine,shi ca la moldoveni se uita dupa virsta dupa ce comenteaza unul cu minte mai treaza... pai clar ca face profit mai mare toyota ,dar sunt shi eu fan audi shi uitate tu la un w140,100 shi uitate la una japoneza in ce stare se afla saracutsa..shi daca compari tu hight quality cu hight quality compara omule porshe cu lexus,sau infiniti..daca audi,bmw is la calitate lexus,sau kiar mai bune( ca tu vad tot tinzi la toyota)//apu ce sa mai zic de porshe care face parte dintr-o clasa mai sus.
0
1
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 21 Iunie 2011 - 16:08
BMWPower.MD-mersi mult ,o parere foaret simpla si obiectiva,acum undi ii Terry a nostru sa citeasac si sa ghindeasca ca numai el le pune intro cla sa pe cls si 5gt
0
0
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 21 Iunie 2011 - 16:10
"5GT - первый четырехдверный купе бэмы, а CLS - первый четырехдверный купе мерседеса",cuvintele tali terry,lasa vada lumea cit de prost esti ,seria 5gt ii coupe hahahahahahahahahahahahahah
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!