Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: noul BMW Seria 1
6 IUNIE 2011, 08:36
2,367
10
Premieră: noul BMW Seria 1
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (113 IMAGINI)
E oficial, bavarezii au dezvăluit noua generaţie a Seriei 1, iar silueta acesteia este una mult mai musculoasă faţă de predecesoarea sa. Noul BMW Seria 1 aduce o parte frontală cu linii similare SUV-ului compact X1, şi vine, pentru prima dată, în două interpretări: Urban şi Sport.

BMW Seria 1 s-a maturizat. Asta o arată şi dimensiunile sale. Lungimea modelului a crescut cu 85 mm, ajungând la 4,324 mm, iar ampatamentul a crescut cu 30 mm, până la 2,690 mm. Silueta mai musculoasă se datorează şi creşterii lăţimii, cu 17 mm, în timp ce înălţimea a rămas nemodificată. Creşterea dimensiunilor aduce beneficii atât pentru pasagerii banchetei din spate, care au acum cu 21 mm mai mult spaţiu pentru genunchi, cât şi pentru volumul portbagajului, care a crescut cu 30 litri, până la 360 litri.

Ca şi X1, pe care BMW l-a promovat ca un SUV destinat, în mare parte, celor tineri, şi noua generaţie a Seriei 1 vine cu aceeaşi filosofie juvenilă. Iar pentru a satisface mofturile celor tineri şi neliniştiţi, noua Serie 1 vine cu două interpretări de design şi echipament: Urban şi Sport.

Cei care vor opta pentru BMW Seria 1 Sport Line vor primi scaune sport, tapiţate într-un mod original, volan căptuşit cu piele şi cusut cu aţă roşie, iar ceasurile de bord au o numerotare specifică, cu accent spre potenţialul dinamic al maşinii. Până şi iluminarea ambientală a Seriei 1 Sport îşi poate schimba nuanţa din alb în oranj.

La exterior, BMW Seria 1 Sport vine cu jante de 16 inch cu cinci spiţe, iar gura sistemului de evacuare este de culoare neagră. Pragurile uşilor au inscripţionate pe ele expresia „BMW Sport”, iar opţional se pot comanda jante în două tonuri de culori.

Seria 1 Urban aduce, pe de altă parte, o interpretare mai relaxantă a interiorului, cu opţiunea selectării culorilor oranj şi albastru pentru iluminarea ambientală şi a unor combinaţii mai calme pentru culorile tapiţeriei. Jantele de 16 inch au un design cu spiţe în formă de V, existând posibilitatea de a se comanda şi jante de 17 inch. Din partea frontală, Seria 1 Urban va putea fi recunoscută după bara argintie mată, în partea inferioară centrală a barei de protecţie.

În lista de motorizări, noul BMW Seria 1 aduce şi mai multe noutăţi. Toate propulsoarele, care se pot regăsi sub capota noii generaţii Seria 1 au o configuraţie de patru cilindri şi folosesc tehnologia BMW TwinPower Turbo. Motorizările pe benzină, în mod special, reprezintă o nouă generaţie, combinând eficienţa remarcabilă cu dinamismul specific bavarezilor.

În era contemporană, când majoritatea producătorilor trec pe motoare turboaspirate, dispare necesitatea dezvoltării unui număr mare de unităţi de propulsie, cu capacităţi cilindrice mult prea diferite. Diferenţa o fac turbinele şi setările electronice ale „creierului” electronic al maşinii, iar această tendinţă este reflectată şi de motorizările pe benzină ale noii generaţii BMW Seria 1.

Noul propulsor pe benzină, de nouă generaţie, are o capacitate cilindrică de 1.6 litri, şi se regăseşte atât sub capota motorizării 116i, cât şi a versiunii 118i. Folosind un turbocharger twin-scroll, injecţie de înaltă precizie şi control variabil al valvelor, acesta are o arhitectură foarte apropiată de motorul de şase cilindri în linie, de 3.0 litri şi 306 CP – unul din cele mai premiate motoare BMW.

Pe versiunea 116i, noul propulsor dezvoltă 136 CP la 4,400 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 220 Nm, fiind disponibil între 1,350 rpm şi 4,300 rpm. Maşina accelerează până la 100 km/h în 8.5 secunde, iar viteza maximă se cifrează la 210 km/h. Pe 118i, propulsorul îşi arată muşchii, dezvoltând 170 CP la 4,800 rpm, şi generând un cuplu de 250 Nm, între 1,500 şi 4,500 rpm. Acceleraţia până la prima sută durează 7.4 secunde, iar viteza maximă constituie 225 km/h.

Eficienţa noului propulsor pe benzină este de invidiat: pe 116i, acesta indică un consum mixt de 5.5-5.7 litri, în timp ce pe 118i valoarea consumului mixt atinge 5.8-5.9 litri/100 km. Emisiile de CO2 se cifrează la 134 g/100 km pentru 118i şi doar 129 g/km pentru 116i.

Aceeaşi tehnologie BMW TwinPower Turbo se regăseşte şi pe motorizările diesel din gamă. De fapt, ca şi în cazul benzinei, există un singur propulsor diesel în trei variaţii de putere, care se regăseşte pe versiunile 116d, 118d şi 120d. Acesta are patru cilindri şi foloseşte turbochargere optimizate termic şi dinamic, cu geometrie variabilă, injecţie common-rail de nouă generaţie şi injectoare cu valve magnetice.

Pe Seria 1 116d, propulsorul diesel dezvoltă o putere de 116 CP la 4,000 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 260 Nm, între 1,750 rpm şi 2,500 rpm. Cu o viteză maximă de 200 km/h, versiunea 116d accelerează până la 100 km/h în 10.3 secunde.

Versiunea 118d aduce o putere de 143 CP sub capotă, iar cuplul maxim creşte semnificativ, până la valoarea de 320 Nm. Compacta BMW accelerează, în această versiune, de la 0 la 100 km/h în 8.9 secunde şi atinge o viteză maximă de 212 km/h.

Şi în fine, cea mai puternică versiune a propulsorului diesel în patru cilindri se regăseşte pe versiunea 120d, unde acesta dezvoltă 184 CP, suficienţi pentru a accelera modelul până la prima sută în doar 7.2 secunde. Cuplul maxim este şi el la o valoare impresionantă, atingând 380 Nm. Astfel, BMW 120d atinge şi o viteză maximă onorabilă de 228 km/h.

Pe lângă transmisia manuală în şase trepte, noua Serie 1 oferă şi opţiunea unei transmisii automate, în 8 trepte. Iar calităţile dinamice clasice unui BMW sunt asigurate, în mod tradiţional, de o distribuţie a greutăţii între axe aproape perfectă de 50:50, dar şi de o suspensie capabilă se ofere atât confort, cât şi sportivitate. Noua generaţie vine şi cu un ecartament mai mare, cu 51 mm în faţă şi 72 mm în spate, iar direcţia este asistată electric cu raport variabil, fapt care contribuie la sporirea manevrabilităţii modelului.

Şi deoarece se adresează unui public tânăr, noua Serie 1 nu putea veni fără o listă lungă de tehnologii şi gadget-uri la bord. Lângă manivela cutiei de viteze, există un buton care ajuseată semnificativ comportamentul maşinii, în funcţie de preferinţele celui de la volan. Astfel, se poate opta între regimurile COMFORT, SPORT şi ECO PRO, iar clienţii versiuni Seria 1 Sport Line, care vor opta şi pentru transmisia automată, vor avea şi un al patrulea regim – SPORT . Automobilele dotate cu sistem de navigare avansat, vor avea posibilitatea de a afişa în timp real performanţa motorului în timp real în cai-putere şi cuplu. Toţi clienţii modelului se vor putea bucura şi de conexiuni pentru iPhone şi iPod, precum şi de un sistem media avansat şi adaptat pentru funcţionalităţile moderne.

Ca şi generaţia precedentă în versiune cu 5 uşi, noua generaţie a Seriei 1 va fi asamblată la uzina BMW din Regensburg, împreună cu Seria 3 Coupe şi Convertible, M3 şi Z4. În cei 25 de ani de istorie a acestei uzine, aceasta a reuşit să producă peste 4.5 milioane de automobile.
COMENTARII (10)
Costeşti
Paris, Franţa
la 6 Iunie 2011 - 09:56
la versiunea diesel au uitat sa scrie despre consum
(l |100km).........
Partea din fata a farurilor nu prea are designul cel mai reusit,in rest totul e asezat si gindit bine...
Cu o versiune diesel(econom) m-as plimba si eu...
0
0
Igor Mrza
Floreşti, Moldova
la 6 Iunie 2011 - 10:07
respect seria 1
dar mai tare seria 8
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 6 Iunie 2011 - 10:48
trebuuie de vazut in realitate pentru o apreciere mai exacta a exteriorului, dar farurile fata mi se par putin cam mari
0
0
Mihail
Chişinău
la 6 Iunie 2011 - 13:45
hmm... desenat cum vedem pozele cu conceptu e chiar perfect!
da in natura multe linii se observa mai putin nus asa tare evidentiate.... totusi masina e foarte frumoasa .. multe schimbari fata de modelul trecut si toate inpre bine!
partea din spate pe departe dar totusi se aseamana un pic cu Polo paremise ...:) nota 10!..
0
2
STEFF
Chişinău
la 6 Iunie 2011 - 20:05
farurile spate seamana foarte mult cu cele de la Polo...in rest destul de buna masina
0
1
Mihail
Chişinău
la 6 Iunie 2011 - 20:30
STEFF seamana da asta nu influentiaza nimic! nui nimci r au ...
0
0
dima
Chişinău
la 6 Iunie 2011 - 20:38
tot timpul am considerat ca BMW incepe de la sria 5 in sus, celelalte sint doar automobile care tind sa devina BMW, insa noua generatie de motoare, mai ales cele diesel, face ca si seria 1 si 3 sa devina in careva masura BMW!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Iunie 2011 - 17:33
Da Mihai, la prima vedere si mie mi s-a parut ca stopurile sunt asemanatoare cu celea de pe Polo. Dupa cum m-am uitat la el, am constatat ca caroseria e aceiasi, doar modifikari la partea frontala si cea din spate. Voua, vad ca nu prea va place "fata" noii generatii si tot laudati "spatele", eu insa voi face viceversa. Farurile se aseamana cu cele ale Seriei 7 si e destul de frumos. Ce tine de stopuri - nu korespund stilului BMW. (Opinie proprie)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Iunie 2011 - 17:36
In rest totul e OK. Demult trebuia sa vina si rindul 1-Series sa scoata ceva new.
0
0
GrandPremium
Chişinău
la 16 Iunie 2011 - 23:45
arata kiar foarte bine!imi place mooolt desingul nou a bmw-eului!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!