GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
Dezvăluirea informaţiilor oficiale vizavi de noul M-Class a fost plină de momente ciudate pentru cei de la Daimler. Încă acum câteva zile o broşură scanată ajunsese pe mai multe site-uri, pentru ca la distanţă de o zi, cei de la Mercedes-Benz să vină cu un set de informaţii oficiale. Acestea au fost însă retrase după un timp atât de scurt, încât au creat confuzie vizavi de sincronizarea departamentelor de comunicare a celor de la Daimler.
În fine, ieri seară Mercedes-Benz a făcut publice în mod oficial informaţiile complete despre noua generaţie a Clasei M. Sub numele de cod W166, noua generaţie se laudă în primul rând cu o gamă nouă de propulsoare, care i-au redus consumul mediu cu 25%.
Silueta modelului este un alt aspect care a suferit modificări esenţiale. Plafonul noului ML este mai coborât, însă montanţii C au păstrat acelaşi stil ca şi pe generaţia precedentă, astfel încât şi la noua generaţie luneta formează o identitate vizuală comună cu geamurile laterale în spate. Noua siluetă a lui M-Class îi aduce însă şi avantaje practice: coeficientul aerodinamic al modelului constituie 0.32, un indice de invidiat pentru clasa din care face parte M-Class.
După cum spuneam, germanii ne atrag în special atenţia la noile propulsoare, cu o tendinţă evidentă de downsizing. Noua generaţie M-Class vine chiar şi cu un propulsor în 4 cilindri, pe versiunea ML 250 BlueTEC 4MATIC, motor pe care îl cunoaştem deja de pe Clasa S. Cu o cilindree de 2143 cm cubi, dieselul în 4 cilindri dezvoltă 204 CP şi 500 Nm, în timp ce valorile consumului mixt se situează între 6.0 litri şi 6.5 litri la 100 km.
Noua generaţie M-Class vine şi cu un un propulsor diesel V6, mai puternic, de 3.0 litri, pe versiunea ML 350 BlueTEC 4MATIC, care dezvoltă o putere de 258 CP şi un cuplu de 620 Nm. Valorile consumului sunt şi ele deosebit de modeste: doar 6.8 litri la 100 km.
Cei de la Mercedes-Benz i-au oferit noii generaţii a Clasei M doar o singură motorizare pe benzină, în versiunea ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY, dotată cu un propulsor V6 pe benzină de 3.5 litri. Este, de fapt, şi cel mai puternic propulsor disponibil deocamdată, dezvoltând o putere de 306 CP. Este vorba de un motor pe benzină, aspirat natural, dar care aplică tehnologia BlueDIRECT, cu injecţie directă de mare precizie, piezoinjectoare şi proces de combustie stratificat. Cuplul maxim al acestei motorizări se situează la valoarea de 370 Nm.
Calităţile dinamice ale noii generaţii rămân la un nivel demn, în ciuda tendinţelor de downsizing în gama de propulsoare. Astfel, noul ML 250 BlueTEC 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde, ML 350 BlueTEC 4MATIC în 7.3 secunde, iar ML 350 4MATIC BlueEFFICIENY în 7.6 secunde. Viteza maximă atinsă de noua Clasă M constituie 210 km/h pentru dieselul în patru cilindri, 224 km/h pentru dieselul V6 şi 235 km/h pentru propulsorul pe benzină.
Noua Clasă M se vrea şi un model de călătorii la distanţe lungi. Pe lângă confortul legendar al mărcii, cei de la Mercedes-Benz s-au gândit şi la o altă opţiune pentru noul M-Class cea de a-l echipa, opţional, cu un rezervor de combustibil de 93 litri, în locul celui standard, de 70 litri, fapt care îi va face pe proprietarii modelului să treacă mult mai rar pe la staţiile de alimentare. Astfel, dacă un ML 250 BlueTEC 4MATIC, dotat cu un rezervor standard, are o autonomie de 1,170 km, atunci rezervorul opţional îi poate asigura o autonomie de 1,500 km! Dieselul V6, dotat cu acelaşi rezervor mai mare, poate avea o autonomie de 1,370 km, iar propulsorul pe benzină îşi poate creşte astfel autonomia până la 1,090 km.
Toate propulsoarele sunt cuplate la transmisia automată 7G-TRONIC PLUS, în şapte rapoarte, şi toate motorizările vin cu sistemul START/STOP în dotare standard. În ritmul filosofiei generale de eficienţă la maxim, cam toate sistemele maşinii sunt acţionate în concordanţă cu necesitatea reală de moment. Până şi pompa de ulei a motorului se conformează acestei idei, iar toate propulsoarele diesel includ sistemul SCR de neutralizare a gazelor de eşapament, cu ajutorul aditivului AdBlue.
Interiorul noii generaţii este axat spre a aminti celui d ela volan de bunăstrarea în care trăieşte. Mai mult spaţiu, materiale exclusiviste, design rafinat toate pentru o atmosferă generală excelentă. Cu siguranţă interioul noului M-Class îşi merită un loc de top în rândul celor mai frumoase interioare.
Noua generaţie a Clasei M îşi va face debutul la Salonul Auto de la Frankfurt, urmând ca primii clienţi să-şi primească maşinile în toamna acestui an.