Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: noul Opel Astra GTC
7 IUNIE 2011, 08:26
1,927
1
Premieră: noul Opel Astra GTC
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
Cei de la Opel au dezvăluit astăzi informaţiile complete despre noul lor model: Astra GTC. Compacta cu 3 uşi aduce un design plin de emoţie şi o savoare sporită a condusului. Silueta modelului este diferită de cea a hatchback-ului Astra în 5 uşi, apropiindu-se mult mai mult de formele unui coupe veritabil.

Plăcerea sporită a condusului nu este doar o afirmaţie dată de cei de la marketing – noul Astra GTC vine cu o nouă suspensie faţă, cu braţe stabilizatoare de înaltă performanţă, funcţionarea căreia se îmbină perfect cu geometria suspensiei spate, unde lucrurile au rămas nemodificate faţă de Astra, cu excepţia dimensiunii mai mari a stabilizatoarelor. Geometria complexă a suspensiei faţă este o raritate absolută pentru segmentul în care concurează noua Astra GTC, fiind comună în special modelelor exclusiv sportive.

Noul model este inspirat în mare măsură din conceptul GTC Paris, prezentat toamna trecută la salonul auto parizian. Modelul de serie a păstrat aceleaşi proporţii, a preluat liniile dramatice pe partea laterală, adăugându-şi şi o doză de practicism pentru uzanţa cotidiană.

În comparaţie cu hatchback-ul Astra în cinci uşi, noul Astra GTC are o gardă la sol coborâtă cu 15 mm. Odată cu prezenţa unor stabilizatoare mai mari pentru suspensia spate, a crescut cu 10 mm şi ampatamentul modelului, faţă de Astra hatchback, măsurând acum 2,695 mm. Ecartamentele au crescut atât pe puntea din faţă, cât şi pe cea din spate, cu 40 mm şi 30 mm respectiv, făcând astfel loc pentru jantele sport cu lăţime mai generoasă.

Şasiul noului Astra GTC a fost conceput din start pentru a fi compatibil cu renumitul sistem FlexRide al celor de la Opel, prin care automobilul îşi schimbă reacţiile suspensiei şi acuitatea direcţiei printr-o simplă apăsare de buton. Astfel, şi pe noul Astra GTC se va putea alege între trei regimuri de rulare: Sport, Standard şi Tour.

La momentul lansării sale, Astra GTC vine cu o listă de patru motorizări disponibile. Cea mai eficientă dintre ele este reprezentată de propulsorul turbodiesel revizuit, de 2.0 litri, care dezvoltă 165 CP. Acesta este cuplat la o transmisie manuală în şase rapoarte şi este echipat cu sistem Start/Stop. Cuplul maxim atinge valoarea de 380 Nm, datorită funcţiei de overboost, fapt care îi asigură modelului un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de doar 8.9 secunde. Viteza maximă atinsă de motorizarea diesel ajunge la 210 km/h, iar consumul mixt se cifrează la doar 4.9 litri/100 km. Astfel, cu un rezervor de 56 litri, Opel Astra GTC 2.0 CDTI va putea rula peste 1,100 km.

Pe alte două motorizări este prezent propulsorul turboaspirat pe benzină, de 1.4 litri, în două variaţii de putere – de 120 CP şi 140 CP. Ambele motorizări dezvoltă 200 Nm cuplu maxim, sunt disponibile cu transmisii manuale în şase rapoarte şi indică un consum mixt de 5.9 litri/100 km. Iar motorizările pe benzină sunt încheiate de propulsorul de 1.6 litri, turboaspirat, care dezvoltă 180 CP.

Către debutul public al modelului, la Salonul Auto de la Frankfurt, din septembrie, vor fi anunţate noi motoare, inclusiv un propulsor de înaltă performanţă. Cei de la Opel declară că noul Astra GTC ar urma să asigure 15-20% din totalul vânzărilor familiei Astra. Preţurile de bază anunţate pentru noul Opel Astra GTC pornesc de la 21,750 Euro pentru Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 CP şi ajung la 27,855 Euro pentru Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 CP.
 
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Iunie 2011 - 18:07
De ceva vreme chiar le reuseste celor de la Opel.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!