Prima pagină  »  Ştiri  »  Secretul unui service auto profesionist
1 IUNIE 2011, 14:15
6,973
5
Secretul unui service auto profesionist
De Ilie Toma
2
Honda este cu siguranţă una din cele mai populare mărci de automobile în Moldova, şi mai ales piaţa automobilelor rulate este cea în care modelele Honda sunt la mare căutare. Până acum, însă, exista o unică problemă pentru proprietarii Honda: lipsa unui dealer oficial Honda, şi deci a unui service autorizat Honda în ţara noastră.

În 2011, însă, lucrurile s-au schimbat. Compania Elita Motors, parte a grupului Elita 5, a fost desemnată de compania japoneză cu dreptul a reprezenta marca Honda în Moldova, iar reprezentarea vizează toate aspectele, de la vânzări de automobile noi şi promovarea mărcii Honda în Moldova, până la crearea şi gestionarea unităţilor specializate, autorizate, de deservire a automobilelor Honda în ţara noastră. Or, asta înseamnă că toţi proprietarii Honda au o nouă locaţie unică, în care orice piesă sau manoperă necesară pentru modelul Honda pe care îl deţin, poate fi găsită sau efectuată.

Promoţie cu ocazia lansării: toţi posesorii Honda primesc reduceri la lucrări şi piese originale

La iniţiativa producătorului, dar şi a distribuitorului regional Honda, în Republica Moldova a demarat o promoţie de lansare a service-ului autorizat Honda în Moldova. În cadrul acesteia, toţi proprietarii automobilelor Honda sunt invitaţi în service-ul autorizat Honda, unde li se va oferi diagnosticare gratuită la orice sistem al oricărui model Honda şi o reducere de 15% la piesele de schimb originale.

Ne-am întrebat, în mod firesc, dacă „toţi proprietarii Honda” înseamnă cu adevărat că sunt bineveniţi atât proprietarii maşinilor noi sau aproape noi, cât şi cei ai automobilelor de o vârstă mai înaintată. Ne-a interesat prin ce se distinge unitatea autorizată de deservire Honda în Moldova, şi mai ales, care sunt costurile lucrărilor de deservire şi a pieselor de schimb în service-ul oficial Honda. Pentru a afla răspunsuri la aceste întrebări, PiataAuto.md a vizitat service-ul autorizat Honda, având ocazia de a intra în discuţii neformale cu cei mai calificaţi profesionişti de acolo!

„Suntem profesionişti. Avem experienţă de foarte mulţi ani, la care se mai adaugă şi calificarea specială Honda”

Suntem întâmpinaţi de „gazdă”, sau şeful unităţii de deservire Honda, altfel spus. Vladimir Zavtur este un domn de o vârstă onorabilă – poate vârsta care îţi inspiră cea mai multă încredere atunci când înmânezi maşina în mainile unui reprezentant al unui service. Un băiat prea tânăr într-o unitate de deservire specializată poate însemna, de cele mai multe ori, lipsă de experienţă, chiar dacă există intenţii bune. O povaţă între şoferi spune „fereşte-te de mecanici tineri şi prea amabili”.

Gazda noastră trece foarte rapid la subiect, pe un ton calm, sobru şi amabil.

În cadrul promoţiei desfăşurate de service-ul Honda, sunt cu adevărat bineveniţi toţi proprietarii automobilelor Honda, indiferent de vârsta maşinilor lor? – îl întrebăm noi.

Da, sunt bineveniţi toţi, indiferent că vorbim de un C-RV de 1-2 ani sau de un Accord, Civic sau Concerto de 10, 15 sau 20 de ani. Honda este renumită prin fiabilitatea maşinilor sale, iar noi avem şi calificarea necesară, şi piesele necesare pentru a asigura continuitatea acestor calităţi legendare ale modelelor Honda.

Vladimir Zavtur, şeful unităţii de deservire Honda Moldova.


Vorbiţi despre calificarea specialiştilor Dvs. Ce înseamnă ea, de fapt, unde s-au petrecut calificările şi cum îmbunătăţeşte ea cunoaşterea modelelor Honda de către fiecare mecanic al unităţii de deservire?

Calificarea unui mecanic profesionist începe cu studiile pe care acesta le-a efectuat. E una să accepţi în echipă un băiat tânăr, niţel priceput în ale mecanicii, dar fără nici un studiu specializat, şi e cu totul alta când ai în faţă o persoană calificată, cu o cunoaştere profundă a specificului tehnic al unei maşini. O anvelopă poate fi schimbată de oricine, însă când vine vorba de situaţii mai specifice, diagnosticarea corectă şi înlăturarea corectă a problemelor este crucială pentru durata de exploatare a maşinii, iar uneori şi pentru siguranţa celor care călătoresc la bordul unei maşini. Suntem şi unicul service, cred, în care lucrează până şi un doctor în ştiinţe tehnice, fost lector universitar. Este un „guru” al nostru, dacă vreţi, care rezolvă orice enigmă, şi care poate face lucruri pe care nimeni altcineva nu le face! Toţi reprezentanţii echipei noastre dispun de studii specializate, şi au o experienţă multi-anuală în deservirea maşinilor, iar înainte de inaugurarea noului service autorizat Honda, fiecare dintre ei a trecut un curs specializat, asistat de specialiştii Honda Motors Europa şi Honda Trading din România. A fost şi o condiţie obligatorie pentru noi în calea obţinerii licenţei de reprezentare a mărcii Honda în Moldova – japonezii de la Honda pun un accent foarte mare pe calitatea deservirii tehnice.

Aţi menţionat piesele de schimb originale Honda. Sunt disponibile atât consumabilele, cât şi oricare altă piesă – de caroserie, spre exemplu?

Da, sunt disponibile toate piesele posibile. Desigur, consumabilele există întotdeauna în stoc, şi pot fi achiziţionate şi instalate imediat pe maşina Dvs. Cât priveşte piesele mai specifice, acestea sunt disponibile la comandă, în maxim 10 zile. Un aspect unic pentru unităţile de deservire Honda este existenţa unei reţele continentale unice între unităţile de deservire, în care fiecare unitate are afişate toate piesele de care dispune în stoc, iar ceilalţi o pot vedea. Astfel, dacă avem nevoie de o piesă foarte specifică, iar unitatea din Ungaria, spre exemplu, o are în stoc, atunci pentru noi este mult mai simplu şi mai rapid să o solicităm direct de acolo, reducând astfel timpii de livrare de câteva ori. Însă, chiar şi în cazul în care o vom comanda din depozitul central al producătorului, livrarea ei nu va depăşi 10 zile.

Sunt un proprietar Honda, spre exemplu. O maşină departe de prima vârstă. Piesele originale mă vor „arde” la buzunar?

S-ar putea. Însă avem soluţii şi pentru astfel de situaţii. Este evident că, în cazul unei maşini noi, sau aproape noi, este relevant să se instaleze doar consumabile originale, pentru că exploatarea corectă mai ales la etapa iniţială de „viaţă” a maşinii îi determină durata totală a exploatării. Pentru o maşină cu un parcurs foarte mare, însă, s-ar putea să fie mult mai relevantă utilizarea componentelor licenţiate, neoriginale, care sunt cu mult mai ieftine. Şi industria componentelor licenţiate este, însă, foarte diversă, începând cu producători germani până la cei chinezi, de la o calitate apropiată de cea a pieselor originale până la una foarte depărtată de original. Desigur, vom recomanda întotdeauna doar ceea ce este mai bun şi mai optim.


În unitatea oficială de deservire Honda în Moldova se utilizează echipamentul autorizat de producător pentru diagnosticare şi reparaţii. Proprietarii Honda poti fi, astfel, siguri de lucrări corecte şi de calitate.


La inaugurarea showroom-ului Honda se menţiona că garanţia oferită modelelor comercializate aici este una internaţională, valabilă pe tot continentul european. Şi viceversa, proprietarii străini ai automobilelor Honda, în cazul unor probleme, se vor putea adresa aici în cadrul aceleiaşi garanţii internaţionale. Aţi avut astfel de cazuri, au fost deserviţi cetăţeni străini, proprietari de modele Honda?

Da, am avut deja două astfel de cazuri. În primul caz a fost un cetăţean al României, în cel de-al doilea - unul al Italiei. În cazul al doilea ne-a fost foarte plăcut să putem comunica în limba clientului, şi aici voi menţiona un alt lucru extrem de important: suntem unul din puţinele service-uri din republică în care există foarte mulţi cunoscători avansaţi de limbă engleză, doi cunoscător avansaţi de limbă franceză şi unul de limbă italiană. Prin urmare, în marea majoritate din cazuri, vom putea să găsim foarte rapid o comunicare eficientă cu clienţii noştri, cetăţeni străini.

Ne-aţi intrigat cu dezvăluirile despre faptul că aveţi şi un doctor în ştiinţe tehnice în echipă. Este posibil să discutăm şi cu onorabilul Dvs. coleg?


În scurt timp, am avut onoarea să-l întâlnim şi pe marele „guru” al unităţii de deservire autorizată Honda.

Dle Oleg Leancă, am reuşit să auzim deja foarte multe despre Dvs. Ştim că aveţi o calificare deosebită şi mai ştim că rezolvaţi cele mai dificile probleme. Care este specificul acestor probleme?

Foarte detaliat vorbind, sunt specializat pe partea electronică a maşinilor, iar problemele pe care „le rezolv” ţin de tot ceea ce include un circuit electronic, or, în maşinile de astăzi, cam toate funcţiile sunt asistate electronic. Honda este o marcă deosebit de fiabilă, iar eu sunt de părere că, în mare parte, fiabilitatea unei maşini vine din inteligenţa inginerească, cu care a fost concepută partea electronică a maşinii. Anume partea electronică gestionează marea parte a funcţiilor, iar dacă ea nu dă greş, atunci maşina nu dă semne de defecţiuni, şi deci avem o maşină fiabilă.


Oleg Leancă, doctor în ştiinţe tehnice: "La Honda, modul în care este gândit fiecare detaliu ingineresc, uneori invizibil pentru ochiul clientului, te face să o admiri"...


În decursul experienţei mele, am lucrat cu foarte multe mărci – de la cele germane până la cele japoneze, unele chiar de lux, şi sunt nevoit să constat că cea mai inteligentă concepere inginerească o are anume Honda. Şi nu o spun pentru că mi-ar fi drag brandul mai mult, ci pentru că, într-adevăr, modul în care este gândit fiecare detaliu ingineresc, uneori invizibil pentru ochiul clientului, te face să o admiri.

Butoanele şi funcţiile electronice nu dau greş? Sau vorbiţi despre ceva cu mult mai fin?

Butoanele şi funcţiile electronice sunt elementele cu care interacţionează cei de la bord. Un buton presat – o funcţie executată. Pare o logică foarte simplă. Însă o maşină modernă execută, de fapt, un număr atât de mare de calcule şi funcţii în fiecare clipă, încât comportamentul ei este, în mare parte, determinat de acestea. Imaginaţi-vă o situaţie în care s-au presat mai mult butoane simultan, uneori neintenţionat, sau cel de la volan a setat o combinaţie mai ciudată de setări. În creierul electronic al maşinii trebuie să existe aşa numitele duble bariere de protecţie. Prima ar fi cea uzuală, care ar putea eventual ceda temporar în cazul unor erori, intenţionate sau neintenţionate, fără a afecta propriu-zis maşina şi siguranţa celor de la bord. A doua barieră ar fi cea critică, care se asigură că, indiferent de condiţii şi erorile posibile, maşina nu este afectată, siguranţa celor de la bord nu este afectată, şi nici integritatea elementelor vitale nu este pusă în pericol. Iar Honda are o grijă deosebită faţă de aceste aspecte, poate prea aprofundate pentru un posesor, însă atât de importante pentru ceea ce numim fiabilitate.




Fiind atât de specializat în partea electronică a maşinii, cât de aprofundat puteţi merge în diagnosticare şi repare?

Peste tot, practic. Putem face de la reprogramare a softurilor de comandă a motorului până la reprogramare de ABS sau ESP. Din fericire, nu există încă un sistem electronic prezent pe un model Honda, în care să nu fi fost iniţiaţi, şi, ajutaţi de calificarea pe care o deţin personal şi împreună în echipă, să nu îl putem diagnostica. Există şi aspectul că, uneori, diagnosticând problema, suntem nevoiţi să înlocuim un întreg modul, pentru că intervenţiile în reparaţia acestuia nu sunt permise de producător. Însă, până la urmă, clientul pleacă având problema rezolvată deplin.

Ce spuneţi de modelele speciale ale mărcii Honda, cu propulsie hibridă – precum CR-Z sau Insight? Puteţi asigura o deservire atât de calificată şi pentru aceste modele?

Da, inclusiv şi pentru ele. Mai mult ca atât, vreau să vă spun că, fiind vorba de tehnologii absolut noi, Honda ne oferă cu atât mai multă informaţie tehnică vizavi de funcţionarea acestuia, cu detalizări tehnice incredibile şi recomandări dintre cele mai specifice. Este un alt element pentru care admir această marcă. Inginereşte vorbind, este o marcă perfecţionată până la un nivel de absolut. Fiecare detaliu este luat în calcul, şi chiar şi noile tehnologii, atât de promovate de cei de la marketing, sunt puse în producţie abia după ce toate detaliile inginereşti sunt puse la punct!


HONDA Service Moldova:
bd. Dacia, 55, Chişinău

 
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (5)
Costeşti
Paris, Franţa
la 1 Iunie 2011 - 14:31
e bine,e modern si rapid.....chiar daca se scot mai multi bani din buzunar,stii ca nu dai automobilul pe mini ce fac lucru de mintuiala....
0
4
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Iunie 2011 - 19:17
Ar fi binevenite cit mai multe astfel de service-uri.
0
3
Mihail
Chişinău
la 1 Iunie 2011 - 22:14
mda
#1 1
#2 1

intradevar la noi in autoserviceuri daca nu stai linga mesteri ap iti schimba tat in trinsa doar ca nu inspre bine!!!
se povestea cum al o padrujica din chisinau ave e o masina bunisoara si i so strikat dacicu la bac! e ne stiind ....i so terminat combustibilul si motorasu mort!!!chiama ia evacuatoru o dusi la un service... aseia o vast care ii buba si o inseput sai baji in c ap ca omu o fost nevoit sa scoata bani buni! cai strikata seia si asa mai departe ...............astai normal? .....sper ca maca in aeste a autorizate vor fi mai satuiii :)
0
3
Amator
Chişinău
la 2 Iunie 2011 - 12:59
MOTOGRUP service un serves noua foarte dotat
0
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 3 Iunie 2011 - 11:54
sper sa ramana asa cum ziceti voi, pentru ca unele service-uri mai oficiale deseori sunt tzepe
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!