La mai puţin de un an de la startul producţiei, versiunea break a lui Opel Astra marchează asamblarea vehiculului cu numărul 100,000, depăşind toate aşteptările celor de la Opel. Combinaţia unui design reuşit, a tehnologiilor inovative, dar şi a practicismului pentru exploatarea cotidiană sunt elementele care explică succesului lui Astra Sports Tourier, după spusele lui Alain Visser, Vice-Preşedinte Opel.
Lansată în luna septembrie a anului trecut, Astra Sports Tourier şi-a adjudecat rapid poziţia de lider în segmentul său, astfel încât, pentru a face faţă cererii, uzina Ellesmere Port din Marea Britanie, unde se asamblează modelului, lucrează la limita capacităţii sale, antrenând şi schimburi suplimentare ale muncitorilor. Cea mai mare piaţă a modelului este Germania, cu peste 40,000 de unităţi vândute, urmată de Marea Britanie, unde Opel este comercializat sub marca Vauxhall. Cea mai bine vândută motorizare în Europa este 1.4 Turbo, urmată de 1.7 CDTI. În mod tradiţional, o mare parte din achiziţiile de break-uri din acest segment, sunt făcute de companii.
Toamna trecută, după debutul oficial al modelului, redacţia noastră a fost invitată la
primul test drive internaţional al lui Opel Astra Sports Tourer, care a avut loc în Istanbul, Turcia, unde remarcam ţinuta de drum excelentă a modelului, nivelul înalt al practicismului, dar şi plăcuta funcţionare a propulsoarelor diesel.