Agenţia de consulting Interbrand a dat publicităţii rezultatele rating-ului celor mai verzi 50 de companii din lume, iar Toyota reuşeşte să ocupe prima poziţie în clasament. Studiul se bazează pe răspunsurile a peste 10,000 de oameni din zece ţări.
Se pare că lansarea primei generaţii Toyota Prius acum 14 ani, a adus o contribuţie esenţială în percepţia mărcii Toyota ca una ecologică şi conştientă faţă de mediu. Chiar dacă se estima că fiecare exemplar produs de Prius, din prima generaţie, aducea companiei pierderi de aproximativ 8 mii dolari, producătorul a continuat să asambleze modelul, reuşind să aducă, în timp, un val de agreare a clienţilor faţă de automobilele hibride şi transformând acest segment într-unul profitabil.
Este remarcant, de asemenea, că Toyota reuşeşte să obţină poziţia de lider într-un clasament care vizează nu doar mărci auto. Pe poziţia 2 a topului se clasează marca americană 3M, urmată, pe poziţia a 3-a de cea SIEMENS-ul german.
Dintre producătorii auto, următoarea marcă după Toyota este clasată pe locul 6, fiind vorba de Volkswagen. Pe poziţia 7 urmează Honda, iar pe a 11-a se clasează Hyundai. BMW se situează ce cea de-a 12-a poziţie, iar Mercedes-Benz, pe cea de-a 16-a. Prezenţa mărcilor auto în top 50 este încheiată de Ford, pe poziţia 20.
Vă prezentăm mai jos şi întregul clasament al celor mai "verzi" mărci din lume.