Prima pagină  »  Ştiri  »  Volvo nu mai e cea mai sigură? Americanii afirmă contrariul!
20 IULIE 2011, 10:10
2,892
2
Volvo nu mai e cea mai sigură? Americanii afirmă contrariul!
De Ilie Toma
1
Cu doar două zile în urmă publicam o ştire în care oficialii Volvo sesizau că imaginea celei mai sigure mărci pe care şi-a cultivat-o Volvo nu mai are un suport solid, fiind, astfel, nevoie de o nouă identitate. Se pare că argumentele contradictorii vin de acolo de unde ne-am fi aşteptat mai puţin: chiar de la americani!

Un raport dezvăluit ieri de un institut specializat în cercetări rutiere din SUA (Highway Loss Data Institute) relevă faptul că sistemul City Safety, instalat de Volvo pe modele precum XC60, aduce o contribuţie esenţială în evitarea şi minimizarea consecinţelor accidentelor.

Astfel, modelul XC60 al celor de la Volvo este implicat într-un număr cu 27% mai mic de accidente fără victime, decât oricare alte SUV-uri din acelaşi segment. Tot Volvo XC60 este implicat într-un număr cu 51% mai mic de accidente cu vătămări corporale decât SUV-urile din aceeaşi categorie!

Mai mult ca atât, rata de implicare în accidente a modelului XC60 este cu 19% mai mică şi decât alte modele Volvo. Acest indice este semnificativ mai ales drept argument în faţa celor care declară că cei de la volanul automobilelor Volvo reprezintă în general o categorie de şoferi mult mai atenţi.

Studiul este şi primul care demonstrează statistic că sistemele de evitare a coliziunilor aduc contribuţii majore în siguranţa unui automobil. Circa 90% dintre accidente se întâmplă din cauza greşelilor celui de la volan, iar aceste tehnologii pot interveni în situaţiile în care şoferul întârzie să reacţioneze prompt.

Sistemul City Safety foloseşte un sensor laser sensibil la raze infraroşii, care poate detecta posibile situaţii de accident până la viteze de 35 km/h. În cazul sesizării pericolului unui impact, dacă cel de la volan întârzie să reacţioneze, sistemul va acţiona independent frânele. Totuşi, City Safety nu este conceput să funcţioneze şi la viteze de peste 35 km/h.

Pentru vitezele mari de autostradă, este mult mai recomandată folosirea unui radar, care poate detecta în regim continuu distanţa până la automobilele din faţă sau alte obstacole. Sisteme bazate pe acest principiu sunt folosite pe mai multe modele Mercedes-Benz, spre exemplu, şi până şi noua generaţie a Clasei B promite să vină cu un astfel de sistem. Institutul american a declarat că va efectua în scurt timp o analiză şi la sistemele de evitare a coliziunilor la mare viteză.

Este şi mai curios dacă aruncăm o privire şi după draperiile aparenţelor lumii auto. De foarte multe ori, marile descoperiri tehnologice instalate în premieră pe modelele unei sau altei mărci, nu sunt rodul muncii inginerilor acelei mărci, ci ai furnizorilor. Sistemul ESP, spre exemplu, este furnizat în exclusivitate de cei de la BOSCH, care l-au şi inventat, perfecţionându-l cu ajutorul celor de la Daimler. Pe diferite modele acesta poate purta denumiri diferite şi poate fi programat să reacţioneze ceva mai diferit în condiţii extreme, în funcţie de greutatea şi tipul maşinii, sau în funcţie de sensibilitatea dorită.

Nici sistemul City Safety nu este dezvoltat de inginerii Volvo, ci de germanii de la Continental AG, de la care cei de la Volvo au fost primii care l-au cumpărat. Acum, compania Continental a început furnizarea unui sistem aproape identic şi pentru Ford, care se regăseşte pe o parte din modelele noului Focus, comercializate în Europa. Modelele Ford vândute în SUA nu se bucură deocamdată de acest sistem. Iar cei de la Volvo au achiziţionat recent şi un sistem bazat pe radar, capabil să detecteze şi să evite coliziunile la viteze mari. De această dată achiziţia a fost făcută de la un alt furnizor important în industria auto: Delphi Automotive.

Deci, totul pare a fi relativ, până la urmă. Statisticile americanilor arată că modelele Volvo, echipate cu sisteme de evitare a coliziunilor, indică o rată mult mai mică de accidente. Pe de altă parte, aceste sisteme sunt dezvoltate, de fapt, de alte companii şi furnizate către Volvo, situaţie şi ea foarte răspândită în industrie, iar oficialii Volvo declară că marca suedeză nu-şi mai doreşte să-şi focuseze identitatea în jurul siguranţei. Până la urmă, e clar că posesorul unui Volvo primeşte până la urmă un grad mai înalt de siguranţă, indiferent care a ponderea meritelor în dezvoltarea acestora.
COMENTARII (2)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Iulie 2011 - 13:42
Bravo Volvo!!!
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 20 Iulie 2011 - 17:20
Totusi e un Volvo.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!