Prima pagină  »  Ştiri  »  Volvo nu se mai vrea "cea mai sigură" marcă
18 IULIE 2011, 08:36
2,914
13
Volvo nu se mai vrea "cea mai sigură" marcă
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
De foarte mulţi ani, Volvo şi-a construit reputaţia sa în jurul unei valori dominante: siguranţa. Dacă se isca o întrebare de genul „care ar fi cea mai sigură maşină din lume?”, răspunsul ar fi fost, aproape indiscutabil, "Volvo".

După mulţi ani de performanţe financiare slabe, în 2010, chinezii de la Geely au achiziţionat marca suedeză de la fostul proprietar, grupul Ford, pentru 1.5 miliarde de dolari, iar la şefia Volvo a ajuns un fost director executiv al grupului Volkswagen –Stefan Iacoby.

Sarcina pusă în faţa noului şef de noii proprietari ai mărcii a fost una pe cât de îndrăzneaţă, pe atât de radicală. Volvo trebuia să crească în vânzări, ajungând chiar la cifre duble, de până la 800,000 de unităţi anual, provocând astfel marii rivali germani ai segmentului premium – Audi, BMW şi Mercedes-Benz. Despre Iacoby putem afirma cu siguranţă că acesta este unul din cei mai pricepuţi manageri din industria auto, prin urmare şi paşii care vor urma trebuie să reflecte aceste calităţi.

După o analiză profundă, Iacoby a venit cu o concluzie cutremurătoare pentru însăşi inginerii Volvo. În timp ce marca suedeză se promova drept cea mai sigură, o mulţime de concurenţi au reuşit să dezvolte tehnologii mult mai avansate în materie de siguranţă, iar mesajele celor de la Volvo privind avansul mărcii la acest capitol nu mai au acoperire. Modelele Volvo sunt în continuare printre cele mai sigure din lume, însă nici avansul unor concurenţi precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz, cu care marca suedeză îşi propune să concureze, nu mai poate fi neglijat. Imaginea învechită şi fără o acoperire solidă, i-a făcut pe consumatori să ia tot mai puţin în calcul varianta achiziţiei unui model Volvo, atunci când îşi doresc un automobil. În SUA, spre exemplu, doar 15% din consumatori declară că ar analiza şi unul din modelele Volvo în momentul în care vor planifica achiziţia unui automobil nou, faţă de 22% în cazul Toyota sau 21% în cazul lui Lexus şi BMW.

Prin urmare, e nevoie de o nouă imagine, care să reflecte cu adevărat calităţile mărcii, care să pună accent pe lucruri pe care consumatorii şi le doresc cu adevărat în prezent şi care să poată impulsiona marca în a-şi atinge scopurile. Filosofia „luxului discret” ar putea sta la baza noii imagini. Volvo îşi flatează clienţii cu un design emoţional, dar armonizat, cu interioare aerate cu comenzi puţine şi succinte, dar care emană o doză bună de lux. Cu alte cuvinte, Volvo are o mulţime de alte aspecte atractive, care, dacă sunt parte a unui mesaj consistent, îi pot asigura mărcii o percepţie suficient de bună pentru a realiza creşteri.

Totuşi, deşi Volvo a vândut întotdeauna bine în Europa, atât şefii Volvo, cât şi noii proprietari realizează că o creştere masivă şi tangibilă a mărcii poate veni doar din China, cea mai mare piaţă unitară la acest moment. Marea majoritate a producătorilor germani care indică cifre de vânzări globale record în aceste momente, o fac datorită vânzărilor excelente în China. În primele 6 luni ale acestui an BMW a crescut în China cu 61% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut, comercializând peste 121,000 unităţi. Mercedes-Benz a crescut cu 52% în China, ajungând la 92,174 unităţi în primele 6 luni ale acestui an, în timp ce Audi a vândut peste 140,000 de unităţi. Volvo, aflată la începutul drumului său în China, a vândut din ianuarie până în iunie a acestui an 21,028 de vehicule.

Recent, oficialii Volvo şi-au anunţat şi planurile de a construi o nouă uzină în China, pe lângă cele existente din Goteborg (Suedia) şi Ghent (Belgia). Apropierea producţiei de cea mai mare piaţă ar trebui să le fortifice esenţial poziţia celor de la Volvo pe piaţa chineză, marca suedeză estimând un volum de vânzări de 140,000 de unităţi în China către anul 2014. Chiar şi aşa, există mai multe voci care declară că va fi foarte greu pentru Volvo să se ridice la nivelul vânzărilor triadei premium germane. Audi, BMW şi Mercedes-Benz sunt percepute de foarte mult timp în China ca simboluri ale luxului, în timp ce Volvo ar putea „rupe” cu adevărat clienţi de la mărci precum Infiniti sau Lexus.

Filosofia „luxului discret” ar putea să atragă mai ales clienţii doritori de lux, dar nu şi de spectacol în faţa altora. Un client Volvo obţine luxul mai ales la interior, iar toate elementele luxului sunt axate spre a-i oferi senzaţii şi experienţe plăcute, şi mai puţin forme lucioase care să atragă ochiul zecilor de trecători.

Cert este că, deşi Volvo îşi doreşte o nouă imagine, aceasta nu va renunţa la calităţile de siguranţă şi la dezvoltările de noi tehnologii în acest domeniu. Recent debutatele modele S60 şi V60 dispun de o formă evoluată a sistemului de frânare automată în cazul sesizării riscului unei coliziuni, iar în prezent inginerii Volvo dezvoltă şi un sistem similar care ar putea să recunoască animalele pe traseu şi să frâneze în cazul în care acestea taie calea maşinii.
COMENTARII (13)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 18 Iulie 2011 - 10:43
mai demult m-am convins ca imginea celei mai sigure marci a fost creata ceva timp in urma iar in prezent nu mai este cazul. Desigur nu neg nivelul inalt de siguranta care il ofera Volvo, dar nici concurentii nu au stat pe loc.
0
2
Mihail
Chişinău
la 18 Iulie 2011 - 15:25
decord cu tine... lumea greseste cind compara anii 80 cu anii prezentului...
mie unul imi place ce ese de la volvo in ultimul timp... toti spuneau adio volvo cind a fost cumparata de chinezi da eu spon
"добро пожаловать" dac vreti sa cresteti pe piata nu aveti decit sa o faceti ... sunt buni mult mai buni au sanse...
0
0
dima
Chişinău
la 18 Iulie 2011 - 23:09
cind spuneam ca bmw are deja demult implimentate tehnologii pe care volvo abia azi le introduc, toti imi puneau minus si imi scriau raspunsuri cas fan bmw si nica altceva nu vad, cred ca acum vedeti ca cuvintele mele au fost adevarate , iar ale voastre nu!
0
0
Mihail
Chişinău
la 19 Iulie 2011 - 11:41
dima asa ceva nu tim minte sa vazut(eu) da totusi tehnologii pe care le au marcile de top pe acelea le are si volvo ... asa ca... da anume ce tehnologii are bmw de care volvo nici nu a auzit?...
volvo lucreaza de mai demult la tehnologii care opresc singure masina cind e prea aproape de alta din fata.... care singura apredileste oamenii/animalele din fata etc.... in rest,...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Iulie 2011 - 14:24
Volvo kiar demult are tehnologii bazate pe siguranta oamenilor de care multe marci nustiu de ce nu se okupa.
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 19 Iulie 2011 - 17:20
Volvo a adus airbagurile si centura de siguranta in lumea auto. Pana nu de mult era considerata cea mai sigura. Inca este una din cele mai sigure in timp ce competitorii au invatat din lctia scandinava si au implementat si la masinile lor aceleasi standarde. Singurul lucru ce mai poate face diferenta e luxul.
0
1
BMWPower.MD
Chişinău
la 19 Iulie 2011 - 18:39
ati vazut un video in care cei de la Volvo au invitat reporterii sa le prezinte o inovatie noua in care masina urma sa franeze de sinestatator dar...a intrat in coliziune :)
0
0
Mihail
Chişinău
la 19 Iulie 2011 - 21:56
BMWPower.MD :) da dar un FAIL nu spune multe lucruri se m ai intimpla... :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Iulie 2011 - 01:00
BMWPower.MD da si noua link sa vedem... Pina nu vezi, nu crezi.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 20 Iulie 2011 - 09:27
http://piataauto.md/autotv.php?l=1&v=989
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Iulie 2011 - 12:59
Acolo scrie: "La viteze mai mari, sistemul are rol de a reduce cel putin viteza de impact." Aceasta s-ar fi intimplat din cauza ca ea era mai mare decit cea necesara pentra ca sistemul sa poata opri automobilul. Asta a fost generat posibil de vreo eroare a sistemulul care accelereaza masina. Se vede clar ca pe portiere este indicat 35km/h adika viteza la care se efectueaza testul, insa din cauza acelei erori,posibil, viteza a fost majorata. Nu prea cred sa fi fost o greseala tehnica ale CAT-ului (Collision Avoidance Technology).
0
0
dima
Chişinău
la 20 Iulie 2011 - 21:12
baieti nimeni nu infirma faptul ca volvo a fost cindva cea mai sigura si mai inovativa in sensul sigurantei, insa azi deja volvo nu mai este acea marca.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Iulie 2011 - 13:15
dima de ce asa tu zici?
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!