Prima pagină  »  Ştiri  »  Lux eficient. Noul Audi A8 Hybrid.
24 AUGUST 2011, 07:04
2,148
12
Lux eficient. Noul Audi A8 Hybrid.
De Ilie Toma
8
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
Deşi versiunea hibrid a lui Audi A8 fusese promisă pentru anul 2012 încă de la lansarea noii generaţii, Audi ne ia prin suprindere astăzi şi dezvăluie detalii complete despre cea mai eficientă limuzină de lux din gama sa.

Să intrăm deci în detaliile noului model Audi. Sistemul hibrid al noului A8 Hybrid este compus dintr-un propulsor pe benzină, de 2.0 litri – 2.0 TFSI. Este un propulsor turboaspirat, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 211 CP şi 350 Nm cuplu. Pe lângă motorul cu ardere internă, sistemul de propulsie al noului A8 Hybrid conţine şi un electromotor în formă de disc, de 54 CP şi 210 Nm. Ca şi în cazul concurenţilor săi direcţi – BMW Seria 7 ActiveHybrid şi Mercedes-Benz S 400 Hybrid, electromotorul ocupă spaţiul rezervat în mod normal convertorului de cuplu al transmisiei. În cazul noul A8 Hybrid, transmisia este una cu 8 trepte.

Totuşi, spre deosebire de concurenţii menţionaţi mai sus, la care motorul electric funcţionează doar ca un asistent pentru motorul termic, noul Audi A8 Hybrid va putea rula şi în regim pur electric, până la viteze de 100 km/h! În cazul unei viteze constante de 60 km/h, distanţa rulării în regim electric va constitui aproximativ 3 km. Bateria modelului cântăreşte 36.7 kilograme, şi este localizată în portbagaj. Aceasta are asigurată menţinerea unei temperaturii optime de funcţionare, datorită unui sistem inteligent, conectat cu cel de climatizare.

În momentele de accelerare maximă, puterea efectivă combinată a celor două motoare constituie 245 CP, iar cuplul combinat se ridică la valoarea de 480 Nm. Noul A8 Hybrid atinge prima sută în 7.7 secunde, iar viteza maximă urcă la 235 km/h. Consumul mediu al modelului se situează la valoarea de 6.6 litri/100 km.

Totuşi, deşi modelul va avea primul contact cu publicul la Salonul Auto de la Frankfurt, producţia de serie a acestuia va începe la începutul anului viitor.
COMENTARII (12)
G e o
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 08:13
Da vad ca pe zi ce trece se fac motoare tot mai economice si cu putere mai multa,imi place asta.
Piata auto aveti o eroare in primul abzat,in rindul al 4 ati scris dezaluie inloc de dezvaluie.
0
0
Amator
Chişinău
la 24 August 2011 - 11:32
Motoarele slabe la asa automobil mare numi face impresie buna.
Parerea mea este ca in momentul dat cel mai bun Hybrid este LS600H.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 12:27
Tot am zis ca e putin slabut, dar in schimb consumul e mic pentru asa o masina marishoara. M-a impresionat faptul ca motorul electric este capabil sa accelereze masina tokmai pina la 100km/h, kiar e ceva de necrezut sa mergi ku 100km/h si sa nu te auda lumea din jur...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 12:31
Hai ca nu inteleg ceva: "În cazul unei viteze constante de 60 km/h, distanţa rulării în regim electric va constitui aproximativ 3 km", adika daca mergem cu 60km/h o distanta de 3km bateria se desarca complet si se porneste motorul pe benzina, bateria incarcinduse...?
0
0
dima
Chişinău
la 24 August 2011 - 13:03
265 cai putere e putin? eu cred cai mai mult decit destul, mai ales ca nui o masina de curse ci una in care trebuie sa stai pe fotoliul din spate si sa citesti ziarul linistit:)))
0
1
Mihail
Chişinău
la 24 August 2011 - 13:08
dima deacord cu tine.... ! in asa masina treb de mars babeste ... altfel nu inteleg pontu luxului... si nu vad de ce nu tiar ajunge atita putere :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 13:19
Mihai, pur si simplu ne-am obisnuit cu totii ca un A8 daca nu are 3.7 sau 4.2 sub capota, atunci nu-i Audi A8. Stiu ca sunt motorizari de 2.5TDI si 2.8 ce dezvolta doar 150hp si 163hp respectiv, insa sunt slabute pentru asa o corabie mare... :))
0
0
Amator
Chişinău
la 24 August 2011 - 13:29
Trebu de inteles ca la asa o masina de mare mottorul de 2.0 litri se uzeaza mai usor.
Si la masini de acest clas motorul trebu sa fie de 3.0 minim fiindca mersul cu acest automobil sa fie comfortabil.
Mai bine de luat un 3.0TDI decit acest tip de motor
0
0
Amator
Chişinău
la 24 August 2011 - 13:49
La viteza de160-170 Km cu un motor de 3.0 o sa te simti cu mult mai confortabil decit la un de 2.0
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 24 August 2011 - 15:01
Cu acest motor de 2.0 litri Audi va chistiga noi cumparator, ceea ce constituie un venit mai mare.. Marketologii Audi tot au contribuit la realizarea acestui proiect !!!
0
0
Mihail
Chişinău
la 25 August 2011 - 12:22
cum adica daca un anii 60 cu v8 5.0 abia de scoteau 80 de caluti .... acum cu 1.4 se scoate dublu.... atunci pe care sal alegem?
pe cel din anii 60 care papa 3 caldari de 10 kg la suta si poluiaza cit doua trenuri pe carbuna la un loc si te costa asigurarea triplu de pretu masinii????
sau alegem tehnologie unde benficiem din toate punctele!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 August 2011 - 12:53
Mihai: calmeazate ca la noi in MD, 2/3 din populatie se plimba cu masini Euro 1 sau Euro 2, asa ca cu o rindunika nishcacum primavara nu vei face, doar nu toti isi permit Audi A8 Hybrid.
Sa luat la direct... tu de citi bani beneficiezi ca sa-ti cumperi o masina ce are emisii de CO2 cit mai reduse? La noi in tara multi daca au 3000 euro si-si perbit un Passat B3 sau o Vectra B ap is intr-al noualea cer de bukurie... Este o vorba cam kiperata care e destul de adevarata pentru moldoveni: "Omul cind nu are ce pune in farfurie, il doare fix in p**a unde arunca o hirtie". Asa si in cazul cu normele de poluare. Unde la noi in Moldovioara noastra iti poti cumpara masina noua sa corespunda standardelor europene de poluare din salarii de 3000lei/luna? Doar nu toti in bankiri si "nacialinishi pe nacialinishii cei mari"...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!