Noul propulsor diesel, dezvoltat de inginerii britanici, a reuşit deja să-şi câştige titlul de cel mai eficient motor instalat vreodată pe un Jaguar. După stabilirea primelor recorduri de eficienţă pe Jaguar XF, a ajuns rândul şi bătrânului Defender să-l adăpostească sub capota sa. Impresionant sau nu, dar cu ajutorul acestuia, noul Defender va deveni... cel mai eficient Defender produs vreodată.
Cum era şi firesc, de altfel. Cei de la Land Rover vor aduce la Frankfurt un Defender actualizat, iar noul motor are rolul principal în seria de modificări aduse modelului. Noul Defender 2.2 Diesel se va conforma acum normelor Euro 5, deci va avea undă verde pentru mult timp pe pieţele europene.
Totuşi, Defender este o maşină de teren pur-sânge, iar asta înseamnă că are nevoie mai ales de cuplu, şi mai puţin de putere. Şi nici sacadările de putere, provocate de turbină, nu ar fi fost tocmai potrivite în teren accidentat. Iar inginerii britanici au recurs la modificări serioase de adaptare a noului motor pentru Defender. Turbina a fost exclusă, ceea ce a redus puterea până la 122 CP exact atât cât producea motorul predecesor de 2.4 litri de pe Defender iar cuplul maxim a fost crescut până la valoarea de 360 Nm la 2000 rpm.
Astfel, Land Rover Defender, îşi poate păstra în continuare comportamentul legendar în offroad, chiar dacă se conformează unor norme ecologice mult mai stricte. Şi performanţele dinamice ale modelului cu noul motor au rămas aproximativ aceleaşi: o accelerare 0-100 km de până la 15 secunde, iar viteza maximă a crescut de la 142 km/h la 145 km/h.
Primul Land Rover Defender a fost produs în 1948, câştigându-şi de atunci o reputaţie impecabilă în cele mai dificile terenuri. Modelul se bucură de o cerere de neclintit, anual fiind vândute aproximativ 25,000 de exemplare, către cei mai diverşi clienţi: particulari, oameni de ştiinţă, exploratori, forţe armate sau organizaţii speciale.