Porsche revine la situaţia în care reuşeşte să adune profituri impresionante din vânzări. În prima jumătate a acestui an, producătorul german a înregistrat un profit operaţional de 1.07 miliarde euro, şi asta datorită creşterii vânzărilor cu 26.3%!
Asftel, în primele 6 luni ale acestui an Porsche a vândut 56,272 de vehicule, iar producţia propriu-zisă de vehicule a numărat 64,951 de vehicule. Porsche înregistrează întotdeauna cifre uşor diferite între vânzări, livrări şi producţie, din cauza faptului că unii proprietari îşi pot aştepta maşina personalizată şi 2-3 luni după semnarea contractelelor de cumpărare a acesteia.
Oficialii Porsche explică creşterea impresionantă de vânzări mai ales datorită succesului noului Cayenne, care contribuie cu jumătate din cifra totală de vânzări a mărcii. Mai mult ca atât, din 28,405 de exemplare de Cayenne comercializate în 6 luni, aproape 2,000 de unităţi au fost în versiune Hybrid, ceea ce confirmă corectitudinea strategiei celor de la Porsche de a introduce o motorizare hibridă pentru SUV-ul lor.
Cifrele de vânzări ale lui Panamera nu arată la fel de strălucit. În 6 luni au fost vândute 11,576 de unităţi, iar trendul este unul descendent, cu 3.2% scădere faţă de anul trecut. Se pare că mai mulţi producători care s-au aventurat în segmentul GT-urilor cu siluete neobişnuite Aston Martin (Rapide) sau BMW (Seria 5 Gran Turismo) nu sunt tocmai încântaţi de cifrele de vânzări ale acestor modele... Porsche mizează însă pe o revigorare a vânzărilor lui Panamera odată cu startul producţiei versiunilor diesel.
Sportcar-urile Porsche înregistrează şi ele o scădere de vânzări, însă acest lucru este cât se poate de firesc, odată ce acestea se află la sfârşitul carierei. La Salonul Auto de la Frankfurt Porsche va aduce viitoare generaţie 911, iar odată cu aceasta vor urma şi variaţiile, Cayman şi Boxster.
Ca şi în cazul multor alţi producători, geografia punctelor fierbinţi ale vânzărilor porneşte cu China, unde Porsche a vândut fiecare al 5-lea exemplar produs 11,712 unităţi, în creştere cu 47.1%. Porsche creşte, însă, şi în Europa, unde această cifră constituie 10.5%, cu 18,853 vehicule vândute. Şi America de Nord aduce creşteri importante pentru Porsche - 25.1%, până la 15,466 de unităţi.
Odată cu profitul frumos obţinut de Porsche, producătorul german declară că a reuşit să-şi finanţeze toate investiţiile de dezvoltare şi cercetare din propriile fonduri caz destul de rar în industrie. De asemenea, Porsche a declarat că şi proiectele modelelor pe cale de apariţie vor fi finanţate din fondurile proprii, fapt care va menţine structura de costuri la un nivel sănătos, dată fiind excluderea dobânzilor bancare din structură. Prin urmare, şi în acest aspect se face remarcată atitudinea deosebită a celor de la Porsche faţă de modul de organizare a producţiei şi strategiilor.
Cifrele de vânzări vor creşte cu siguranţă şi în următorii 2-3 ani, dată fiind lansarea noii generaţii Porsche 911 din toamnă, dar şi lansarea unui frate mai mic pentru Cayenne SUV-ul compact Porsche Cajun, programat pentru 2012. Deci, viitorul sună bine pentru Porsche...