Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: în sfârşit, noul Porsche 911
24 AUGUST 2011, 09:02
3,340
9
Premieră: în sfârşit, noul Porsche 911
De Ilie Toma
7
GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
Porsche 911 este modelul de bază al producătorului german, cel care îi defineşte, de fapt, identitatea. Iar anul 2011 e unul deosebit de important pentru cariera modelului, pentru că a venit timpul unei noi generaţii...

Cu 48 de ani de istorie, legendarul model este obligat să păstreze tradiţia de familie şi, chiar dacă vorbim de o nouă generaţie, şi nu de vreo ediţie specială sau vreo versiune deocheată, silueta modelului şi principalele sale forme au rămas aceleaşi.

Totuşi, deşi la prima vedere lucrurile sunt aproape nemodificate, o privire în detaliu denotă un şir lung de elemente noi, menite să pună în valoare priceperea inginerilor Porsche. Ampatamentul modelului a fost mărit cu 100 mm, iar înălţimea este ceva mai mică, fapt care a „alungit” niţel silueta de profil a lui 911. Beneficiind de jante de până la 20 de inch dimensiune, aspectul modelului crează fascinaţii imediate. Noua generaţie Porsche 911 a slăbit şi în kilograme, numărul acestora fiind cu 45 mai mic, în raport cu generaţia precedentă.

La interior, lucrurile se deosebesc radical, noua generaţie Porsche 911 adoptând un nou design, în spiritul interioarelor lui Panamera şi Cayenne. Iar designul celor 5 cadrane de bord este unul în stitlul clasic Porsche...

Şi, deoarece vorbim de o nouă generaţie, eficienţa lui 911 a crescut considerabil, fără a compromite câtuşi de puţin performanţele de care este capabil. Toate versiunile noului 911 promit un consum mai mic de 10 litri la 100 km. Totuşi, unul din elementele noi, introduse în scopul eficientizării, ar putea atrage criticile fanilor înrăiţi ai mărcii: sistemul de direcţie asistat electric, în locul celui hidraulic, or, asistarea electrică a direcţiei reduce, de cele mai multe ori, feedback-ul obţinut la volan. Totuşi, inginerii Porsche declară că au muncit de zor la setarea noului sistem, pentru ca acesta să păstreze neatinsă precizia legendară a modelului în executarea manevrelor.

Versiunea 911 Carrera va fi propulsată de un motor boxer în 6 cilindri, de 3.4 litri, care dezvoltă 350 CP. Acesta va putea fi cuplat fie la o transmisie manuală, fie la una automată cu dublu ambreiaj PDK, în acest caz consumul mediu constituind 8.2 litri/100 km. Cu o valoare a emisiilor CO2 de 194 g/km, această versiune va fi şi prima din gama Porsche care reuşeşte să coboare sub bariera de 200 g/km.

Versiunea 911 Carrera S va fi motorizată de premiatul propulsor boxer de 3.8 litri, care dezvoltă, acum, 400 CP. În cazul în care motorul va fi cuplat cu transmisia automată PDK, acesta va indica un consum mediu de 8.7 litri/100 km.

După cum spuneam, eficienţa mai mare nu a sacrificat performanţele dinamice ale noului 911. Astfel, 911 Carrera, cu transmisia PSK, va accelera de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde, iar dacă va fi dotată cu pachetul opţional Sport Plus, timpul de accelerare se va reduce până la 4.4 secunde. Versiunea 911 Carrera S, dotată cu transmisia PDK, indică un timp de accelerare de 4.3 secunde, sau 4.1 secunde dacă este dotată cu pachetul Sport Plus.

Noua generaţie Porsche 911 va debuta public la Salonul Auto de la Frankfurt. Lista de comenzi va fi deschisă la începutul lunii septembrie, însă primii clienţi îşi vor primi maşinile la 3 decembrie 2011. În Germania, noul Porsche 911 Carrera va avea un preţ de bază de 88,038 Euro, în timp ce 911 Carrera S va costa 102,436 Euro.
COMENTARII (9)
Amator
Chişinău
la 24 August 2011 - 11:30
Din spate se priveste foarte bine.
Masina legenda la ca re viseaza foarte multi oameni in special la 911 Turbo ( Cel mai adevarat Porsche )
0
1
dima
Chişinău
la 24 August 2011 - 13:07
de acord cu tine, chiar si eu fan inrait BMW visez pe ascunselea la un asa porsche, as vrea asa masina doar pentru mine sa merg cu ea in weekend singur si sami fac de cap, fara ca sa ma impart cu nimeni:))))
0
0
Mihail
Chişinău
la 24 August 2011 - 13:10
nush de ce da nu ma atrage asa tare designul la porche eu mai tare apreciez performantele! da as vrea sa spun ca la partea din spate intradevar sa lucrat ceva si arata foarte frumos...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 13:23
In fata sau schimbat barele doar, iar spatele e frumos rau. A pastrat stilul Porsche 911 si totodata au perfectat stopurile care sunt de data asta puntul forte cred eu...
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 August 2011 - 14:39
cum se intimpla deseori, si cei de la porsche au avut parte de surprize...pozele aparuse pe net vreo saptamina in urma :)

Spatele arata mult mai bine acum
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 24 August 2011 - 14:54
Imi inchipui ce model aniversar va iesi din el peste 2 ani !!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 18:26
Inainte de a citi stirea si am privit poza principala am zis:-Oare ce au mai facut nou caci vad ca e tot acelasi 911.
dar cu gindul ca credeam ca au facut ceva tehnologii noi.
da intradevar spatele maisnii e foc si jantele de 20 arata bine pe el.
0
0
dima
Chişinău
la 24 August 2011 - 21:17
fata ar fi pacat sa o schimbe astai cartea de vizita porsche, fara de ea ar fi pur si simplu o masina sport!
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 August 2011 - 23:54
Dima: ai perfecta dreptate.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!