Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: noul Fiat Panda
30 AUGUST 2011, 17:58
2,125
4
Premieră: noul Fiat Panda
De Ilie Toma
9
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
Fiat a dezvăluit primele informaţii ale noii generaţii Panda, pe care o va aduce la Salonul Auto de la Frankfurt. Micuţa maşină de oraş este decisă să calce pe urmele de succes ale predecesorilor săi.

Fiat Panda este una din cele mai vândute maşini din segmentul său în Europa, aducând soluţii simple şi isteţe necesităţilor cotidiene. Toate sunt mai simple de la bordul lui Panda – e mai simplu să parchezi, să te deplasezi, , să faci uz de spaţiul potrivit pe care îl ai la îndemână, astfel că Panda a cucerit până acum inimile a peste 6.5 milioane de proprietari.

Numele Panda înseamnă extrem de mult pentru italienii de la Fiat. În 2004, generaţia anterioară a modelului câştiga titlul de Maşină a Anului, iar în 1986 Panda era prima maşină compactă dotată cu un motor diesel. De asemenea, versiunea sa cu tracţiune 4x4, a fost primul vehicul de oraş care a ajuns la tabăra high-tech de pe muntele Everest, la 5,200 metri altitudine, în 2004.

Dată fiind moştenirea pe care trebuie să o onoreze, e cu atât mai interesant să aruncăm o privire asupra noii generaţii Panda. Modelul a crescut în dimensiuni cu doar câţiva centimetri, măsurând acum 3.65 metri lungime, 1.64 metri lăţime şi 1.55 metri înălţime, păstrând proporţiile predecesorului său.

Designul noii Panda aduce o uşoară evoluţie, pentru ca maşinuţa să fie din nou în pas cu timpul, însă păstrează neatins caracterul de simplitate şi bună dispoziţie. Sub capotă, însă, şi-au făcut loc cele mai noi propulsoare ale grupului Fiat, dezvoltate între timp. Vorbim, desigur, despre noul motor TwinAir în 2 cilindri, de 0.9 litri, care va fi disponibil în două versiuni de putere – de 65 CP (aspirat natural) şi 85 CP (în versiune turboaspirată). Ambele propulsoare vor fi dotate cu sistem Start/Stop, fapt care le va reduce semnificativ media emisiilor şi a consumului. Un ultim propulsor pe benzină din gama noii Panda va fi cel de 1.2 litri Fire, de 69 CP.

Amatorii propulsoarelor diesel vor putea alege motorul Multijet de 1.3 litri, care dezvoltă 75 CP, şi care este de asemenea echipat cu sistem Start/Stop. Iar pentru cei care nu se vor mulţumi nici cu eficienţa unui diesel, noua Panda va mai fi disponibilă cu două motorizări bivalente. Una din ele – 0.9 TwinAir Turbo Natural Power – este capabilă să ruleze atât pe benzină, cât şi pe gaz natural comprimat şi dezvoltă 80 CP, în timp ce cealaltă – 1.2 EasyPower – poate rula pe benzină sau pe gaz petrolier lichefiat LPG, şi dezvoltă 69 CP.

Producţia noii generaţii Panda va începe în cel de-al patrulea trimestru al acestui an.
COMENTARII (4)
Alexei
Rezina, Moldova
la 30 August 2011 - 18:32
drăguţ
0
0
Mihail
Chişinău
la 30 August 2011 - 19:12
omg cite schimbari chiar multa fantezie :) bravo fiat eu stimez la voi doar preturile :) (mult mai joase)
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 30 August 2011 - 21:46
Frumusel dar tare tare mai seamana cu Skoda Yety.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 August 2011 - 13:06
Unicul Fiat Panda care cu adevarat imi place... Are un design totalmente nou atit la interior cit si la exterior. Pare chiar, as spune eu, cu un mini-crossover. Sper eu ca cea mai intrebata motorizare va fi 0.9L TwinAir Turbo Natural Power.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!