Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: noul Lexus GS
19 AUGUST 2011, 11:04
3,201
11
Premieră: noul Lexus GS
De Ilie Toma
9
GALERIE FOTO (35 IMAGINI)
Astă-noapte, după timpul european, Lexus a dezvăluit noul său sedan de clasă business – GS. După cum declară japonezii, odată cu lansarea acestuia, începe un nou capitol în istoria Lexus...

Noul Lexus GS vine cu un design mult mai nuanţat, dar şi senzaţii de condus mult mai antrenante. Iar primul element care fascinează este, fără îndoială, noua formă a grilei frontale. De fapt, aceasta se va regăsi şi pe viitoarele modele Lexus, pentru că vorbim de o întreagă nouă identitate vizuală a mărcii japoneze.

Lexus şi-a dorit un GS agresiv. Şi tocmai de asta partea frontală abundă în unghiuri ascuţite, care să-i sublinieze potenţialul dinamic. Totuşi, nou-abordata agresivitate nu vine în detrimentul atenţiei la micile detalii. Un exemplu elocvent sunt micile „aripioare” ale felinarelor spate, menite să ajute la direcţionarea corectă a fluxurilor de aer, pentru o aerodinamicitate mai bună. În faruri, LED-urile de zi iau forma unul „L”, şi aici nu este singurul loc unde litera-cheie a mărcii îşi face simţită prezenţa. Felinarele din spate au şi ele o geometrie ce încorpozează elemente optice în formă de „L.

Tipic pentru Lexus, distanţa de la roţile din faţă până la extremitatea frontală a maşinii este mică, iar la o privire din lateral acest detaliu accentuează caracterul dinamic al maşinii. Şi arcurile roţilor au fost accentuate de designerii Lexus, din aceleaşi considerente. Şi, ca să ne aducă o ultimă convingere vizavi de atenţia sa unică la detalii, Lexus declară că până şi compoziţia vopselei de caroserie a fost gândită astfel, încât să reflecte lumina într-un mod în care să pună în evidenţă cele mai fine linii ale caroseriei lui GS.

Platforma noului model a fost dezvoltată pe baza celei din generaţia anterioară, însă i s-a adus o serie lungă de moficări, pentru a-i spori şi mai mult rigiditatea şi manevrabilitatea. Ecartamentul ambelor punţi a fost mărit – cu 40 mm în faţă şi 50 mm în spate – astfel că noul Lexus GS are o „bază” şi mai solidă în abordarea virajelor. Şi suspensia a fost reajustată pentru o manevrabilitate şi mai bună, deşi nici predenta generaţie Lexus GS nu ducea lipsă de astfel de calităţi. Pentru puntea din spate, atât braţele stabilizatoare superioare, cât şi cele inferioare, au primit bucşe mai mari, iar pentru puntea din spate a fost concepută o suspensie absolut nouă, de tip multi-link. Cu o platformă cu o rigiditate torsională de excepţie şi componente mai uşoare, amortizoarele noului GS pot folosi un lichid de o vârscozitate mai redusă, fapt care le va face capabile să absoarbă şi mai bine şocurile denivelărilor mici.

Noul GS a fost dezvăluit iniţial în motorizarea GS 350, care adăposteşte un motor V6 de 3.5 litri sub capotă. Acesta dezvoltă 306 CP şi 376 Nm, şi poate fi numit cu siguranţă unul din cele mai echilibrate şi perfecte din punct de vedere ingineresc motoare din segmentul său. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este estimată la 5.8 secunde.

Motorul este cuplat la o transmisie automată secvenţială cu 6 rapoarte. Aceasta oferă timpi de schimbare cu mult mai mici decât predecesoarea sa şi vine în mod standard şi cu padele de schimbare manuală a treptelor, poziţionate lângă volan. De fapt, noua transmisie a lui GS a fost dezvoltată utilizând tehnologiile sedanului de înaltă performanţă IS-F. Pe noul Lexus GS, aceasta va avea şi trei moduri de operare – Eco, Sport S şi Sport S (ultimul mod va fi disponibil opţional).

Noul Lexus GS, interior


Interiorul... este cu adevărat impresionant, adoptând elemente care lipseau cu desăvârşire din modelele Lexus. Spre exemplu, consola centrală vine acum cu un ceas analogic, adăugându-i modelului o notă de eleganţă clasică, dar oarecum contradictorie cu spiritul de tehnologii ale viitorului. Totuşi, noul ceas analogic nu pare detaşat din peisaj, şi asta pentru că, spre deosebire de modele ca RX, unde Lexus nu şi-a dorit un design simetric al bordului, noul GS vine cu o abordare mai elegantă a întregului interior, şi nu ezită să folosească reţetele clasice de design, care nu dau greş niciodată, mai ales în segmentul premium. Butoanele au devenit mai puţine la număr, în scopul de a reduce efortul celor de la bord în a opera cu comenzile maşinii, însă posibilităţile tehnice ale maşinii au rămas la fel de complexe. Designul aerat de multitudinea de butoane a fost posibil datorită introducerii unui selector universal Remote Touch, cu care se pot opera atât comenzile sistemului audio şi media, precum şi sistemul de aer condiţionat sau setările vehiculului. De butoane cu acces imediat beneficiază doar cele mai uzuale comenzi, iar în rezultat, interiorul noului Lexus GS ar putea să-i lase fără argumente şi pe cei mai mari fani ai maşinilor germane versus cele japoneze.



Şi pasagerii din spate se vor bucura de mult mai multă atenţie, dar mai ales de spaţiu mult mai generos. Pe lângă faptul că dispun de comenzi şi guri de climatizare dedicate, aceştia beneficiază de un spaţiu pentru genunchi cu adevărat util, fapt care le va permite să călătorească în confort de clasă premium.



Un adept înrăit al sunetului suprem în maşinile sale, Lexus nu mai menţionează prea multe despre izolarea fonică a noului GS, pentru că e cât se poate de clar că aceasta a fost adusă la perfecţiunea posibilă a momentului. Însă Lexus spune tare şi clar: la momentul apariţiei primelor GS în showroom-uri, noul model Lexus va avea cel mai bun şi calitativ sistem audio existent pe piaţă. Şi nu e de mirare, pentru că toate modelele GS vor veni cu sunet 5.1 Surround, compatibilitate DVD, HD Radio compatibil cu iTunes, şi posibilitate de recepţie a posturilor de radio digital prin satelit. Şi asta în dotarea de bază. Pentru pasionaţii şi mai rafinaţi ai sunetului, noul Lexus GS va putea fi echipat cu un sistem 7.1 Surround, cu amplificator digital de sunet în 10 canale D Digital şi 17 difuzoare premium Green Edge. Puterea cumulată a acestui sistem audio va constitui 835 W...

În fine, şi în materia de siguranţă noul Lexus GS nu duce lipsă de dotări. Cu o structură prevăzută cu zone de absorbţie bine definite, acesta mai oferă şi 10 airbag-uri în mod standard, inclusiv 2 pentru genunchii ocupanţilor locurilor din faţă. Scaunele din faţă dispun şi de un sistem suplimentar de protecţie în cazul unui impact din spate, care, în cazul unui impact, adoptă imediat poziţia cea mai potrivită şi pretensionează centurile de siguranţă, pentru a se asigura că ocupanţii acestor locuri vor suferi cât mai puţin.

Opţional, Lexus GS poate fi echipat cu radar care verifică distanţa până la vehiculele din faţă, care va avertiza şoferul în cazul riscului producerii unui impact, iar dacă acesta nu va reacţiona, va interveni direct în acţionarea frânelor. Tot opţional, Lexus GS va mai putea fi dotat cu sisteme precum Night Vision (imagini filmate cu cameră cu senzori de infraroşu, proiectate pe un diplay pentru o mai bună vizibilitate pe timp de noapte), Lane Keep Assit (sistem de asistenţă pentru menţinerea corectă a traiectorie între benzi), Head-Up display (proiectarea celor mai importante informaţii pe parbriz, în dreptul şoferului), precum şi un sistem de asistenţă pentru punctul orb de vizibilitate în cazul schimbării benzilor.



Noul Lexus GS va ajunge în showroom-uri la începutul anului viitor. Oficialii Lexus au confirmat şi producţia unei versiuni hibride. Iar pentru cei pasionaţi cu adevărat de performanţă, aflaţi că Lexus GS va avea şi un concurent pentru BMW M5, Audi S5 şi Mercedes-Benz E 63 AMG: GS-F!
COMENTARII (11)
G e o
Floreşti, Moldova
la 19 August 2011 - 11:55
mda.fara cuvinte,Japonezii iar au batut Germnaii dupa parerea mea,Japonezii au niste Lexusuri super. Dar un ce nu au putu ei bare e Motorizarea.mai tare mi-a placut motorul instalat pe Noul Mercedes-Benz SLK 250 CDI, acela are 204 CP la 2.2 litri Iar Lexus la 3.5 lrei 306 si mercedesul e cu mult mai econom,ceea ce ne permite sa ne plimbam zi si noate. Da roricum mi s epare ca e mai confosrtabil Lexusul. Imi e foarte interesant cit costa acesta. si vreau sa vad cit mai repede lexus GS-F
1
2
Amator
Chişinău
la 19 August 2011 - 15:45
Cei bine ca sunt mai putine butoane pe consola centrala in comparatie cu generatile precedente
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 August 2011 - 15:53
Volanul si bordul mi se pare imprumutat de la Seria 5 E60.

GHITON: Cel ce va avea vreo 37.000euro sa dea pe acest Lex, fii sigur ca are el si de benzina.

Cu toate ca e foarte tinara aceasta marca (1989), produce niste automobile superbe. Unele multumiri trebuiesc bineinteles aduse Toyot-ei.
1
3
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 19 August 2011 - 16:06
Prea agresiv...... La modelele precedente ma atrageau formele lor clasice, simple, la care puteai privi cu placere. Acesta insa daca o sal ai, pe zi ce trece nu-ti va mai parea asa de atractiv, pe cind modelul precedent, pe zi ce trece cum il priveai iti parea mai atractiv si frumos.
2
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 August 2011 - 17:46
Imi place mult noul design cu noua grila haxagonala.
0
2
Sorin Toderita
Chişinău
la 20 August 2011 - 07:33
intradevar modelul este placut, totusi asteptam sa fie WOWWW. Are un sentiment de dejavu atit la exterior cit si la interior. Poate intradevar se va evidentia prin maniera de condus caci acel "vino la mine" este deja absorbit de modelul precedent. Asteptam diessel :)
0
0
Mihail
Chişinău
la 21 August 2011 - 00:11
cineva spunea ca masinile japoneze au plastic de proasta calitate.... are macar un cuvint de spus?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 August 2011 - 00:45
Mihai: cine a zis as ceva, crede-ma, singur e prost. un om ce cunoaste o masina japonaza, nici o data nu va zice o prostie ca asta.
0
0
GrandPremium
Chişinău
la 21 August 2011 - 20:49
problema la desingul la lexus ca e prea scucinii!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 22 August 2011 - 13:16
GrandPremium: Nu as zice ca e scucinii, ba chiar destul de prietenos si te rasfata pe deplin.
0
0
Mihail
Chişinău
la 22 August 2011 - 23:43
sineva spunea ca ii plac masinile agresive rau de tot (ca si mie) acum spune ca acest lexus dap e prea agresiv ... xD se opserva de la o posta cai invidios....

rupe masinuta...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!