Şaizeci de ani. Atât a împlinit ieri, 1 august, Toyota Land Cruiser. Exact 60 de ani în urmă, la 1 august 1951, apărea primul reprezentant al familiei Land Cruiser, cu numele BJ. Vehiculul a fost conceput iniţiat pentru scopuri militare, însă în scurt timp a evoluat într-unul civil, extrem de capabil, extrem de durabil şi imposibil de oprit.
Land Cruiser a cucerit zonele arctice şi antarctice, deşerturi şi jungle, a lucrat în mine şi a salvat vieţi în locuri în care nimeni nu ar fi putut ajunge. În decursul istoriei sale de 6 decenii, Land Cruiser a fost vândut în peste 6 milioane de exemplare, în peste 190 de ţări ale lumii.
În 1951, BJ fusese construit pe baza unui şasiu de camion militar, numit SB-type. Nu a durat mult până când modelul a stabilit primele recorduri. În scurt timp, Toyota BJ reuşea să fie primul vehicul care urca până la cea de-a şasea staţiune a renumitului munte Fuji din Japonia, până la o altitudine de 2,500 m. În 1955, ultima versiune a lui BJ primise şi porecla Land Cruiser o combinaţie de cuvinte care reprezenta, pe de o parte, capacităţile incredibile de trecere, iar pe de altă parte, confortul de nivel înalt de la bord.
În anii 60 şi 70, accentul a fost pus pe ţările în curs de dezvoltare, unde modelul căpătase o popularitate legendară. În regiuni ca America de Sud sau Orientul Mijlociu, Toyota Land Cruiser devenise modelul sinonim a ceea ce însemna Toyota.
În 1966 Toyota divizează gama Land Cruiser în două versiuni de caroserie, odată cu introducerea lui FJ 55 Station Wagon predecesorul actualului Land Cruiser 200. Această nouă strategie fusese adoptată ca răspuns la cererea crescândă pentru spaţiu interior şi de depozitare mai mare pentru acest tip de vehicule.
În anii 80, pe lângă modelul Station Wagon, cunoscut drept Land Cruiser 80, a existat şi o versiune Light Duty, cu ampatament mult mai mic şi capacităţi de trecere şi manevrare sporite. Către sfârşitul anilor 90 au fost lansate modelele Land Cruiser 100 şi 120. Deşi în showroom-uri ajungeau, de obicei, configuraţii axate spre lux, Toyota a continuat să livreze şi versiuni echipate sumar, dar foarte bine pregătite pentru exploatări solicitante în zonele extreme ale globului.
Odată cu lansarea actualelor generaţii Land Cruiser 200 şi Land Cruiser 150 (Prado), Toyota declara ca a dus confortul de bord la un nou nivel, în timp ce a păstrat toate capacităţile care l-au făcut pe Land Cruiser legendar. În prezent, Land Cruiser 200 este livrat în Europa doar cu propulsoare V8, pe continentul european modelul primind şi numele oficial Land Cruiser V8. Gama de propulsoare cuprinde un diesel V8 de 4.2 litri şi un propulsor pe benzină, de 4.5 litri. Pentru Orientul Mijlociu, este disponibilă şi o motorizare V6.
La 60 de ani de carieră, modelul Land Cruiser primeşte o încurajare importantă din partea Toyota: legenda Land Cruiser va continua pentru mult timp înainte!