Prima pagină  »  Ştiri  »  FRANKFURT 2011: Premierele Ford
19 SEPTEMBRIE 2011, 12:50
2,930
2
FRANKFURT 2011: Premierele Ford
De Ilie Toma
1
GALERIE FOTO (26 IMAGINI)
Standul Ford de la Frankfurt a fost marcat de performanţă şi design proeminent. Performanţa a fost materializată de noul Focus ST, dar şi de prefaţarea viitoarei Fista ST, în timp ce apogeul ideilor de design Ford a fost întruchipat de Evos Concept.

ST vine de la Sport Technologies, iar Ford Focus ST a venit la Frankfurt în versiunea sa finală, pregătită pentru producţia de serie. Modelul este propulsat de un motor turboaspirat de 2.0 litri, care dezvoltă 250 CP şi 360 Nm, toţi transmişi punţii faţă... Acesta înlocuieşte propulsorul în 5 cilindri, de 2.5 litri, prezent pe generaţia precedentă şi reuşeşte să crească performanţele, în ciuda capacităţii cilindrice mai mici. Ford Focus ST va fi disponibil cu o transmisie manuală în 6 rapoarte, pregătită să suporte puterea imensă a motorului.

O mare atenţie a fost dată sunetului scos de motorul noului Focus ST. „Oamenii adorau sunetul precedentului Focus ST”, declară Jost Capito, şeful diviziei de performanţă Ford. „Însă, motorul de 5 cilindri are o cu totul altă acustică faţă de noul motor în 4 cilindri. Totuşi, ca şi în cazul lui Beethoven şi Mozart, sunt două tonalităţi diferite, dar absolut fantastice. Credem că viitorii clienţi ai lui Focus ST vor savura sunetul motorului cu aceeaşi intensitate”, mai spune Capito.

Modelul va fi comercializat în peste 40 de ţări ale lumii, având o abordare cu adevărat globală. Mai mult ca atât, Ford a mai adus o surpriză la Frankfurt, şi anume varianta break a aceluiaşi Focus ST, or, asta înseamnă că şi familiştii mai practici se vor putea bucura de performanţele ameţitoarele ST. Atât hatchback-ul, cât şi break-ul, vor ajunge în showroom-urile Ford în prima parte a anului viitor.

În acelaşi ton de performanţă, Ford a mai adus la Frankfurt şi Fiesta ST – într-o formă conceptuală, care vine să prefaţeze un posibil viitor model de serie. Fiesta ST este inspirată din formele şi performanţele Fiestei WRC, care a reuşit să devină unul din cei mai redutabili concurenţi în campionatul mondial de raliuri. Sub capota Fiestei ST a fost montat un propulsor turboaspirat EcoBoost, de 1.6 litri, care dezvoltă 180 CP şi 240 Nm. Cu ajutorul acestuia, Fiesta ST poate prinde prima sută în mai puţin de 7 secunde, iar viteza maximă poate urca spre valoarea de 220 km/h.

După cum declară cei de la Ford, Fiesta ST are toate şansele să se alăture în gamă modelelor Focus ST şi Focus ST Station Wagon, iar Ford ar fi astfel prezent cu versiuni de performanţă în două din cele mai mari segmente de piaţă la nivel global.

Pe lângă modelele de perfomanţă, la standul Ford a strălucit şi EVOS Concept – minunata creaţie a designerilor Ford, care vine să reamintească fanilor că maşinile accesibile pot avea o amprentă premium, pot fi extrem de plăcute în condus, şi, pe lângă toate, pot fi fantastic de frumoase.

De asemenea, Salonul Auto de la Frankfurt a fost şi locul unde Ford a prezentat o nouă generaţie de propulsoare pe benzină, în 3 cilindri, cu o capacitate cilindrică de 1.0 litri. Acestea vor fi disponibile pe modele precum C-MAX şi B-MAX (care umează a fi lansat în 2012) şi vor fi disponibile iniţial în două versiuni de putere – de 100 CP şi 120 CP, fiind cuplate la transmisii manuale cu 5 şi 6 rapoarte respectiv.
COMENTARII (2)
Mihail
Chişinău
la 19 Septembrie 2011 - 15:19
ii interesant doar ceea ce este noua sau vechi(foarte vechi) da stirea cutare o stim de citeva zile asa ca sta la mijloc :)

piataauto vazusem ca chinejii cu un brand chang'an au adus cel putin un model foarte interesant sii drept putin inspirat de la maserati ,tipic chinezesc dar a atras atentia multora! hai poate il fotografieti dac mai aveti pleonka(interes fata de vizitatori ) :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Septembrie 2011 - 16:18
Astept cu mare nerabdare noul S-Max
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!