Prima pagină  »  Ştiri  »  Jaguar C-X16, în toată splendoarea sa
7 SEPTEMBRIE 2011, 10:09
2,791
3
Jaguar C-X16, în toată splendoarea sa
De Ilie Toma
7
GALERIE FOTO (37 IMAGINI)
Jaguar a dezvăluit astăzi primele imagini oficiale ale fascinantului concept, pe care l-a pregătit pentru Salonul Auto de la Frankfurt. De asemenea, britanicii au fost generoşi şi în dezvăluirea detaliilor tehnice...

„Jaguar C-X16 este viziunea noastră a unui sport-car Jaguar al secolului XXI. C-X16 întruchipează elementele-cheie ale mărcii – designul senzual, agilitatea de felină, perfomanţa generatoare de inspiraţie – toate combinate într-o manieră care ne pavează calea spre crearea maşinilor sport ale viitorului”. Cu aceste afirmaţii, care aparţin lui Adrian Hallmark, Director Global al mărcii Jaguar, îşi începe producătorul englez comunicatul.

Jaguar C-X16 aduce o arhitectură tradiţională, cu motorul poziţionat în faţă, sub capotă, dar totuşi, poziţia acestuia este deplasată la maxim spre interiorul maşinii, pentru o mai bună centrare. Tracţiunea modelului se realizează pe puntea din spate şi, deşi conceptul vine cu un sistem de propulsie hibridă, inginerii Jaguar declară că au reuşit o echilibrare de 50 la 50 greutăţii între axe.

Motorul cu ardere internă de sub capota lui C-X16 este şi el unul aflat în stadiu de protoptip, fiind realizat în întregime din aliaj uşor. Acesta are o configuraţie V6 a ciilindrilor, este supraalimentat, şi dezvoltă 380 CP dintr-o cilindree de 3.0 litri. Valoarea cuplului maxim se cifrează la 450 Nm. Odată desăvârşit, motorul ar putea da startul unei noi serii de propulsoare pe benzină de o înaltă eficienţă în gama Jaguar şi Land Rover.

Motorul electric dezvoltă alţi 95 CP şi 235 Nm. Conceptul poate rula în regim pur-electric pe distanţe scurte, la viteze de până la 80 km/h, însă este mult mai curioasă o altă funcţie pe care o poate îndeplini motorul electric. Atunci când şoferul îşi doreşte o acceleraţie maximă, acesta poate presa pedala acceleraţiei din plin, plus un buton special de pe volan, care activează şi intervenţia maximă a electromotorului pentru a ajuta la propulsarea maşinii, în regim de overboost. Doza de energie oferită de electromotor durează maxim 10 secunde, însă contribuie esenţial la timpul de acceleraţie a lui C-X16, care coboară, astfel, la doar 4.4 secunde, de la 0 la 100 km/h.

Jaguar C-X16 poate „zbura” până la o viteză maximă de 300 km/h. Totuşi, consumul mediu în regim de condus moderat, nu sare peste 6.9 litri/100 km. Astfel, şi emisiile CO2 sunt cifrate la un nivel moderat, de doar 165 g/km.

Cu o lungime de 4445 mm şi o capotă extrem de lungă, Jaguar C-X16 adoptă proporţiile supercar-urilor adevărate. Nici istoria mărcii britanice nu duce lipsă de modele proporţionate similar, deci conceptul are toate şansese să deschidă într-adevăr drumul unor modele sport veritabile, cu emblemă de felină.

Liniile caroseriei sunt lungi şi pure, „corpul” modelului este unul musculos, iar aerodinamicitatea vine din simplitatea şi puritatea formelor. Până şi mânerele uşilor sunt „ascunse” în corpul uşilor, iar fluxul de aer poate trece nestingherit în zona acestora. În momentul în care mâna proprietarului atinge uşor zona mânerelor, acestea ies din „bârlogul” lor şi fac posibilă deschiderea uşilor.

În interior, cele două locuri sunt concepute după formula 1 1, or, asta înseamnă că regele e cel de la volan, iar pasagerul de alături are rol de spectator secundar. Astfel, consola centrală dispune o bară masivă în partea pasagerului, care pare să-l izoleze pe acesta de la cockpit-ul de conducere a supercar-ului. Totuşi, aceasta ar mai putea avea o funcţie utilă – cea de mâner de susţinere în viraje pentru pasager...
COMENTARII (3)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Septembrie 2011 - 14:43
Jaguar-ul se cunoaste de la o posta.... frumusel n-am ce zice.
0
0
dima
Chişinău
la 9 Septembrie 2011 - 23:49
frumusel? eu pur si simplu sint socat, arata super de tot
0
0
dima
Chişinău
la 9 Septembrie 2011 - 23:49
frumusel? eu pur si simplu sint socat, arata super de tot
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!