Prima pagină  »  Ştiri  »  Maşinile electrice se vând încă foarte slab în Europa
28 SEPTEMBRIE 2011, 08:31
3,403
12
Maşinile electrice se vând încă foarte slab în Europa
De Ilie Toma
3
Deşi aproape că nu există producător european care să nu fi lansat sau să preconizeze în viitorul apropiat lansarea unui model electric, se pare că realitatea vânzărilor nu arată încă prea bine pentru maşinile electrice. Chiar şi subvenţiile guvernamentale, disponibile în mai multe state europene pentru cei care achiziţionează automobile electrice, nu reuşesc să convingă prea bine publicul, deocamdată.

În întreaga Europă, în prima jumătate a acestui an, au fost vândute în total 5,222 de automobile electrice. Germania conduce clasamentul ţărilor cu cele mai încurajatoare vânzări, cu 1,020 de automobile electrice comercializate în 6 luni (aproximativ 170 maşini pe lună). Tot în Germania subvenţiile guvernamentale la achiziţia unui automobil electric sunt cele mai mici din regiune – de doar 380 Euro.

Clasamentul vânzărilor de automobile electrice este urmat de Franţa, unde au fost comercializate 953 de maşini în 6 luni. Guvernul francez acordă o subvenţie de 5,000 de Euro pentru clienţii modelelor electrice. Norvegia este cea de-a treia ţară clasată în top, cu 850 de maşini vândute în 6 luni. Subvenţiile guvernamentale sunt, însă, uriaşe: de 17,524 Euro pentru cei de decid în favoarea mobilităţii electrice. Chiar şi aşa, doar 850 de norvegieni s-au lăsat convinşi...

De subvenţiile cele mai mari din partea guvernului se bucură danezii, unde fiecare client al unui automobil electric poate obţine până la 20,588 Euro pentru decizia sa. Din păcate, doar 283 de cetăţeni ai Danemarcei au optat în favoarea unui automobil electric, timp de 6 luni ale anului curent.

În alte două ţări, cu mărime aproape identică a subvenţiilor guvernamentale – Spania şi Marea Britanice, cu 6,500 Euro acordaţi de guvern – cifrele de vânzări se deosebesc radical: 599 de maşini electrice în Marea Britanie şi doar 122 în Spania. Aceste cifre fortifică o concluzie importantă şi dură pentru producători: decizia de achiziţie a unui automobil electric este de departe mai influenţată de geografia oraşelor şi de dezvoltarea infrastructurii de realimentare decât de preţ şi subvenţii. Prin urmare, se cer eforturi colosale şi neîntârziate în direcţia dezvoltării infrastructurii.

Şi unele iniţiative locale pot da roade în unele oraşe. În Londra, spre exemplu, proprietarii maşinilor electrice sunt scutiţi de la taxa de acces în centrul oraşului, iar în Oslo aceştia pot utiliza bandele destinate autobuzelor şi pot parca gratuit în centrul capitalei norvegiene.

Chiar dacă modelele electrice înregistrează încă cifre foarte modeste de vânzări şi par a avea mai mult rol de locomotive de imagine pentru mărcile de care aparţin, dinamica vânzărilor este una încurajatoare. Astfel, dacă în primele 6 luni ale anului 2011 s-au vândut 5,222 de automobile electrice în Europa, atunci în aceeaşi perioadă a anului 2010 se vindeau doar... 507 maşini. Deci, timp de un an cifra de vânzări ale modelelor electrice a crescut de peste 10 ori.

Vă propunem mai jos şi tabelul desfăşurat al cifrelor de vânzări pentru fiecare dintre ţări (tabelul nu conţine datele de vânzări ale automobilelor destinate uzului comercial).

Ţară Valoare subvenţii guvernamentale, € Vânzări
Germania 380 1,020
Franţa 5,000 953
Norvegia 17,524 850
Marea Britanie 6,500 599
Austria 2,571 347
Danemarca 20,588 283
Olanda 4,936 269
Spania 6,500 122
Suedia 470 111
Italia 1,200 103
Portugalia 9,442 93
Belgia 10,907 85
Cehia 271 43
Irlanda 5,000 36
România 3,700 2

COMENTARII (12)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 28 Septembrie 2011 - 10:33
pai cu asa trend, nu cred k ar trebui sa ne facem griji :)
0
0
Mihail
Chişinău
la 28 Septembrie 2011 - 14:46
romania - 2 xD ... eu nu inteleg da chiar 2 masini 100% sunt si in moldova dati sa fim seriosi :)

e ceva inca neadaptat... sa trecut cam brusc la asta.. da mai presus ca toate ii faptu ca inca e putin ce pot oferi masinile lectrice..
0
0
Mihail
Chişinău
la 28 Septembrie 2011 - 14:48
apropo nam inteles cuvintu subventiile guvernamentale...? si vra sa zica? graiti mai pe moldovnesti io maio
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Septembrie 2011 - 18:58
Mihai: "государственных субсидий" asa tii mai pe intelese?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Septembrie 2011 - 19:00
Moldovenii se cam tem sa prokure "electronika" asta...
0
0
Mikail
Chişinău
la 28 Septembrie 2011 - 19:08
Cum vor ei sa se vanda daca majoritatea sunt urate de tot si care sunt mai frumoase au un pret... multe ori mai scump decat masina normala.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 29 Septembrie 2011 - 08:25
Pt Mihai: "Subvenţii guvernamentale" înseamnă banii acordaţi direct de guvern sau prin scutire de la alte impozite în cazul în care un cetăţean al acelei ţări achiziţionează un automobil electric. Deoarece dezvoltarea acestor modele e scumpă, iar vânzările sunt în număr mic, preţul final al automobilului electric e mare (35 mii euro pentru Citroen C-Zero şi Peugeot iOn, tot cam atât pentru Nissan Leaf, spre exemplu). Cu un astfel de preţ e greu să convingi clinţii să treacă la mobilitatea electrică, iar aici vine rolul subvenţiilor guvernamentale, să amortizeze oarecum preţul final plătit de consumator, susţinând astfel vânzările şi dezvoltarea tehnologiei. În Marea Britanie, spre exemplu, pe lângă subvenţiile directe acordate la achiziţie, guvernul a aprobat şi o finanţare directă pentru Jaguar/Land Rover pentru ca aceştia să dezvolte motorizări cu propulsie alternativă.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Septembrie 2011 - 10:21
Sa fi fost vreo citeva mii aceste subventii... dar asa doar 380euro. Cred ca acesti 380 euro nu schimba mintea unui om ademenind-ul sa mai scoata din buzunar inca vreao 35 mii pentru achizitionarea automobilului electric. Dar makar ceva-ceva face conducerea venind in intimpinarea poporului, dar la noi... din pacate nu stau lukrurile nici pe aproape. Mai degraba ti iar lua acesti 380 euro, dar nu sa tii deie...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Septembrie 2011 - 10:27
Cu 17524 euro ca in Norvagia, eu cred ca multi moldoveni s-ar decide la astfel de "cumparatura", caci doar multi avem din astia care procura auto nou din salon in jurul cifrei de 15 mii euro.
15.000+17.524=32524 (euro)
SUPER de tot, numai ca Moldovioara noastra da faliment repejor :)) xD xD
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Septembrie 2011 - 10:31
Piataauto: Cel ce profita de aceste subventii, nu e obligat sa intoarca banii in decursul a citorva ani?
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 29 Septembrie 2011 - 14:49
Pentru VB_1One:
Nu, nu e obligat să ramburseze în vreun fel, pentru că nu primeşte un credit ci o subvenţie. Aceste subvenţii sunt concepute pentru a stimula cererea pentru automobilele electrice, care sunt şi mult mai ecologice, într-o perioadă de început, când costul tehnologiilor este încă mult prea mare pentru o cerere naturală.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Septembrie 2011 - 09:02
Piataauto: Multumesc mult. E foarte benefic acest gest din punctul meu de vedere.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!