În ianuarie 2009, Volkswagen achiziţiona 19.9% din acţiunile Suzuki pentru aproximativ 1.7 miliarde de Euro, în timp ce Suzuki achiziţionase 1.49% din acţiunile Volkswagen, punându-se astfel bazele unui parteneriat între cele două companii.
Miza acordului era deosebit de mare pentru ambii producători. Pe de o parte, Volkswagen îşi asigura un acces rapid şi preferenţiat pe piaţa Indiei, ţară în care peste 50% din automobilele aflate în circulaţie sunt de marcă Suzuki, iar japonezii de la Suzuki urmau să obţină acces la tehnologiile-cheie ale celor de la Volkswagen, pe care nu şi le-ar fi permis să le dezvolte în mod individual.
Toate bune pe hârtie, însă în realitate acordul pare să nu fie respectat întocmai, de cel puţin unul dintre parteneri. În raportul său anual, dat publicităţii în luna martie a acestui an, Volkswagen descria compania Suzuki drept un asociat al său, menţionând că poate influenţa substanţial politica financiară şi operaţională a celor de la Suzuki. Luna trecută, şeful Suzuki, Osamu Suzuki, le-a propus celor de la Volkswagen să cumpere cota de 19.9% de acţiuni pe care germanii o deţin în Suzuki, urmând ca japonezii să le revândă germanilor cota de 1.49% de acţiuni din VW.
Acum, cei de la Suzuki au înaintat o notificare oficală celor de la VW, prin care cer ca producătorul german să le ofere acces imediat, pe parcursul următoarelor săptămâni, la tehnologiile stipulate în acord. În caz contrar, Suzuki anunţă că acordul de parteneriat urmează a fi reziliat, iar cele două companii ar urma să fie obligate să renunţe la cotele reciproce de acţiuni.
Volkswagen nu a furnizat deocamdată un răspuns oficial, însă a menţionat public că îşi doreşte în continuare să îşi menţină cota de participare în Suzuki. Cei de la Volkswagen declară că toate discuţiile de mai departe cu cei de la Suzuki vor fi purtate cu un caracter confidenţial şi nu exclud posibilitatea demarării unui proces de judecată între cele două companii.