Prima pagină  »  Ştiri  »  Audi A1 Nardo Edition, sau, pur şi simplu „Bestia”
29 DECEMBRIE 2011, 09:40
2,816
19
Audi A1 Nardo Edition, sau, pur şi simplu „Bestia”
De Valeriu Bahnaru
8
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
În timp ce producătorul german savurează laurii ediţiei limitate A1 quattro, compania de tuning MTM, specializată în modificarea automobilelor grupului VW, a dezvăluit o creaţie care pune în umbră orice alt hatchback fierbinte.

Şi nu o face în zadar, pentru că, spre deosebire de versiunea oficială A1 quattro, considerată cea mai puternică din gama A1, cu 256 CP la activ, creaţia tunată aduce sub capotă motorul de 2.5 litri, în 5 cilindri, de pe modelele Audi TT RS şi RS3, care, în urma unul tratament bestial, a ajuns să dezvolte 500 de cai-putere şi 600 Nm!

Şi asta nu e tot! Micuţa bestie transmite întreaga forţă a motorului prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte către... roţile punţii faţă! Da, da, în acest caz nu vorbim de tracţiune integrală, ci de o putere demenţială pe puntea faţă!

Creat în cinstea evenimentului anual, dedicat vitezei, Nardo Highspeed, Audi A1 Nardo Edition poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde. Nu e excepţional de puţin, şi asta din cauza tracţiunii pe faţă. Cu siguranţă, dacă cei 500 de cai-putere ar fi distribuiţi tuturor celor patru roţi, timpul de acceleraţie ar fi fost sesizabil mai mic.

După ce tunerii de la MTM au pregătit bestia lor compactă, aceştia au ieşit la o plimbare în viteză pe autostrăzile fără limită de viteză. Aici, A1 Nardo Edition poate atinge 324 km/h, viteză fixată cu ajutorul unui măsurător GPS, iar astfel micuţa bestie a avut ocazia să facă praf concurenţi de autostradă precum Porsche 911 Sport Classic şi BMW M3 în caroserie E92.

Un avantaj tacit este exteriorul maşinuţei, care nu se distinge prea mult faţă de o versiune standard Audi A1 S Line. Acest fapt îl transformă pe micuţul tunat într-un „lup în blană de oaie”...

Există, însă, şi o „mică” problemă cu noua creaţie de tuning. „Bestia” are nevoie de un nou vitezometru, cu gradaţii până la 340 km/h, în locul celui standard, care poate măsura viteze de până la 240 km/h...


COMENTARII (19)
STEFF
Chişinău
la 29 Decembrie 2011 - 10:02
mda, A1 o sa fie hit.
EPIC A1 cu 323 km/h ,vezi si nu poti crede )))
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 29 Decembrie 2011 - 11:39
oh da mai frate,iata aceasta masina e o adevarata minune,le face praf pe restul.privind video din stire si vedeam cum se descurca cu Porsche si cu BMW-ul nu imi venea sa cred ce face aceasta micuta bestie. Bravo deva deosebit,nuam ca imi pare rau ca e cu tractiunea numai pe fata,sa fi fost integrala avea sa fie ceva mia bun dar stiu ca nu sunt mai destept decit zavodul!!!xDD ei stiu dece au facuto asa.
0
1
///////
Chişinău
la 29 Decembrie 2011 - 11:53
bullshit, alfa MiTo Rulz
1
0
Crazywolf
Chişinău
la 29 Decembrie 2011 - 14:07
mda... un pitic cu 500 cai sub capota... ce poate fi mai rau? :))
0
0
Autoexpert
Chişinău
la 29 Decembrie 2011 - 14:16
Stiti de ce nu e 4*4?Nu ii incape diferentialul din cauza ca nu mai are loc sub capota e prea mare motorul...ei nu nu ca nu au vrut dar n-au avut chip s-o faca asa...
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 29 Decembrie 2011 - 14:46
Autoexpert mai este o cauza,daca ar fi 4x4 atunci nu ar ridica 324km/h ar fi putin mai mica dar asa doar cu o punte fuge mai repede.
0
1
Autoexpert
Chişinău
la 29 Decembrie 2011 - 15:57
Partial ai dreptate,dar...Daca ar fi doar puntea spate te-as crede...cind conduce doar fata si e prea multa putere oricum se pierde din viteza...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Decembrie 2011 - 18:20
Mai are A1 de scos editii limitate?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Decembrie 2011 - 18:25
De ce pe speedometru e doar 240km/h?
0
0
dima
Chişinău
la 29 Decembrie 2011 - 18:35
nu este o comparatie reusita cu BMW M3 e 92 si cu porsche 911, A1 este tunata iar cele din urma in variante standarde, daca tuna cineva M3 sau 911, atunci A1 raminea in urma cu 100km in fiecare 20 minute:)))
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 29 Decembrie 2011 - 23:18
Autoexpert da ai dreptate dar uite,acesta e o masina cu baza mica si cu tractiunea pe spate va fi problematic sa parcurgi curbele cu viteza,m-am convins de acest lucru cind ap vizionat Top Gear si acolo ei spuneau de un W golf cu 200si ceva de HP care era cu tractiunea pe spate. W gof e cam tot ca acest Audi si gindestete ce pot face acei 500 de caluti in curbe cu acesta tractiune. Eu tot urasc tractiunea pe fata dar aici tractiunea pe fata e minunata si e un bun variant iata. Aici mai sunt variante se pputea de facut o tractiune integrala si din puterea totala a motrului sa repartizeze 70% puntii din fata iar 30% celei pe spate.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2011 - 13:59
GHITON: ce fel de Golf era la Top Gear?
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2011 - 14:49
http://www.google.md/imgres?q=w+golf+5+gti+sport+on+top+gear&hl=ru&biw=1680&bih=843&tbm=isch&tbnid=z_Jng8FAKhZCJM:& imgrefurl=http://www.techtreak.com/2007/08/&docid=uXKCCyxfsICmpM& imgurl=http://techtreak.com/img/volks-golf_w12.jpg&w=500&h=355&ei=MrP9TrqtOoGt8gOgj8HHDw& zoom=1&iact=hc&vpx=1003&vpy=319&dur=406&hovh=189&hovw=267& tx=117&ty=95&sig=100184375 095363086425&page=1&tbnh=148&tbnw=197&start=0& ndsp=28&ved=1t:429,r:11,s:0
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2011 - 14:49
mai sus e adresa si o sa il vedeti pe poze.
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2011 - 14:50
Acest Golf e cu tractiunea pe spate si e strasnic la conducerea lui.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2011 - 15:49
GHITON: Cum iti inkipui, kum ar trebui sa se comporte un Golf ku motor W12 de 6.0L demontat de pe Phaeton sau Touareg, plus inka 2 Turbo-compresoare? Evident ca va derapa in viraja. Nu uita ca motorul e amplasat central pe automobil si de asta l-au facut pe Golf GTI W12-650 cu tractiune pe puntea spate. La start greutatea se lasa pe puntea spate si greutatea motorului ii da posibilitatea de a nu deraia inka de la start. Daca ar fi fost ca la A1 pe fata, apoi din 4-5 starturi, cauciucul de pe anvelopele va ramine pe asfalt. Cred ca nu-i rezonabil sa-ti iai cauciucuri in fiece saptamina. Astia de la Audi s-au fi gindit la chestia asta si au facut motorul mai mic, plus vreun Traction Control.
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 30 Decembrie 2011 - 18:55
Mda ai intr-un fel dreptate.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Decembrie 2011 - 10:52
Intr-un fel sau altul, dar asa e...
0
1
Cornel
Chişinău
la 31 Decembrie 2011 - 18:15
sunt audi a1 si cu tractiune intregala.. audi s1.. asa ca tractiune integrala e posibil.. doar ca cei de la mtm nu au dorit sa se complice
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!