GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
Un hatchback compact cu 3 uşl care să dispună de tracţiune integrală? Credeaţi că nu e posibil? Audi sparge tiparele convenţionale şi lansează versiunea quattro pentru cel mai mic model din gama sa Audi A1!
Totuşi, Audi A1 quattro va fi produs într-o serie extrem de limitată, de doar 333 de exemplare, şi va fi echipat cu un motor turboaspirat pe benzină, de 2.0 litri, care va dezvolta, atenţie, 256 CP! Adică mai mult decât un Golf GTI, chiar dacă dimensiunile lui A1 sunt comparabile cu cele ale unui Polo! Cuplu maxim al motorului ajunge la 350 Nm şi va fi disponibil între 2,500 rpm şi 4,500 rpm.
Cuplul generos este transmis celor patru roţi prin intermediul unei transmisii manuale în 6 rapoarte. Inima transmisiei integrale este un ambreiaj scăldat în baie de ulei, controlat electronic şi acţionat hidraulic, care ajustează distribuţia cuplului între cele două punţi. În regim normal de condus, cea mai mare parte a cuplului este transmisă punţii faţă. În momentele când aderenţa acestei punţi scade, atunci o parte a cuplului începe a fi transferată şi roţilor spate, prin acţionarea ambreiajului menţionat mai sus. În cazul în care una din roţi pierde total aderenţa şi derapează în gol, atunci aceasta este frânată electronic prin sistemul EDL (blocare electronică a diferenţialului).
Ambreiajul de distribuire a cuplului între punţi a fost poziţionat în apropierea punţii spate, contribuind astfel la echilibrarea maselor între axe. Audi A1 quattro vine cu aceeaşi suspensie de tip McPherson în faţă, în timp ce în spate a fost instalată o suspensie cu patru braţe stabilizatoare, care a permis şi instalarea conexiunilor mecanice ale tracţiunii integrale.
A1 quattro nu duce lipsă nici de potenţial dinamic. Cu cei 256 cai-putere sub capotă, acesta poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5.7 secunde, iar viteza maximă ajunge la 245 km/h.
Deoarece vorbim, practic, de o ediţie limitată, A1 quattro va fi disponibil într-o singură nuanţă a caroseriei alb glaciar metalizat, cu plafon vopsit în negru. Grila radiatorului este şi ea vopsită în negru, în timp ce liniie din interiorul blocurilor optice faţă au culoare roşie. Jantele sunt deosebit de atractive, fiind realizate în design turbo, după cum afirmă cei de la Audi.
La interior, scaunele sunt tapiţate cu piele neagră Nappa şi sunt cusute cu aţă roşie contrastantă. Cadranele de bord diferă şi ele pe A1 quattro, turometrul fiind iluminat în culoare roşie, ca o aluzie directă la cei 256 CP de sub capotă...
Audi A1 quattro va fi disponibil pentru clienţi începând cu a doua jumătate a anului viitor. Acesta va fi livrat doar în dotare maximă, cu întreaga listă de echipamente, în mod normal opţionale, inclusă. Preţul nu este anunţat, dar, dat fiind că vorbim de o ediţie limitată şi pe deasupra echipată până la refuz, acesta va fi cu siguranţă unul usturător...